F1, IndyCar, Nascar Topic

JMD

Well-known member
Vorig seizoen startte Verstappen ook van zo ongeveer achteraan, maar dat was nav een straf vanwege een motorwissel...

Als ik Verstappen was zou ik nu ook zo'n wissel doen, 16e of 20e starten (of desnoods vanuit de pitstraat omdat deze setup dus helemaal niet werkt) maakt ook niet veel uit.
 

gevegt

Well-known member
Vorig seizoen startte Verstappen ook van zo ongeveer achteraan, maar dat was nav een straf vanwege een motorwissel...

Als ik Verstappen was zou ik nu ook zo'n wissel doen, 16e of 20e starten (of desnoods vanuit de pitstraat omdat deze setup dus helemaal niet werkt) maakt ook niet veel uit.
Een motorwissel lijkt mij niet verstandig als het droog blijft.
 

JMD

Well-known member
Een motorwissel lijkt mij niet verstandig als het droog blijft.
16e of 20e maakt ook weer niet zoveel uit.
En als je er misschien nog 1 nodig gaat hebben kan je hem beter nu pakken dan na een goede kwalificatie in Las Vegas, Qatar pf Abu Dhabi.

In 2021 (het spannende jaar tussen Verstappen en Hamilton) nam Hamilton in Brazilië een motorwissel, zette die zo ongeveer vol open en dat hielp de Brit toen flink.
 

JMD

Well-known member
Het leek een heel spannend seizoensslot te worden, maar met Piastri hopeloos uit vorm en Verstappen/RedBull dat ook lijkt weg te vallen kan het ineens ook snel voorbij zijn qua spannende strijd.
 

gevegt

Well-known member
16e of 20e maakt ook weer niet zoveel uit.
En als je er misschien nog 1 nodig gaat hebben kan je hem beter nu pakken dan na een goede kwalificatie in Las Vegas, Qatar pf Abu Dhabi.

In 2021 (het spannende jaar tussen Verstappen en Hamilton) nam Hamilton in Brazilië een motorwissel, zette die zo ongeveer vol open en dat hielp de Brit toen flink.
Met een nieuwe motor is hij met deze wegligging waarschijnlijk nog steeds niet sneller dan de top 6.
 

JMD

Well-known member
Met een nieuwe motor is hij met deze wegligging waarschijnlijk nog steeds niet sneller dan de top 6.
Maar dan weet hij wel zeker dat hij qua motoren ed wel goed zit tm einde seizoen en niet dat hij in de komende 3 GP's nog een motorwissel moet doen.
(ik heb overigens geen idee hoe de stand van zaken is qua motoren, als het goed zit qua motoren heeft het niet ehct nu natuurlijk. Overigens, als ze de setup toch weer willen veranderen (wat me geen onverdeelde luxe lijkt gezien hoe slecht Verstappen in Q1 was in vergelijking met de sprintrace) moeten ze sowieso uit de pits starten)
 

gevegt

Well-known member
Maar dan weet hij wel zeker dat hij qua motoren ed wel goed zit tm einde seizoen en niet dat hij in de komende 3 GP's nog een motorwissel moet doen.
(ik heb overigens geen idee hoe de stand van zaken is qua motoren, als het goed zit qua motoren heeft het niet ehct nu natuurlijk. Overigens, als ze de setup toch weer willen veranderen (wat me geen onverdeelde luxe lijkt gezien hoe slecht Verstappen in Q1 was in vergelijking met de sprintrace) moeten ze sowieso uit de pits starten)
Dat kan allemaal wel, maar dan moet er wel een paar keer een SC komen en dan nog haalt hij normaal gesproken maar weinig punten.
 

gevegt

Well-known member
Ze zijn er snel bij!

 

JMD

Well-known member
De laatste keer dat Red Bull beide auto's verloor in Q1 was Japan 2006.... Antonelli was toen 43 dagen oud...
 

JMD

Well-known member
Heel soms zijn mijn voorspellingen wel goed: Verstappen vanuit de pitstraat, nieuwe motor erin en setupwijzigingen :)
 

Eef de Kip

Well-known member
Plek bij de eerste 10 denk ik, misschien nog iets hoger met een gunstige SC maar goed, zonder regen en met deze auto hoef je i.i.g. geen wonderen te verwachten.
 

JMD

Well-known member
Bortoleto er al uit, Hamilton achteraan nadat hij zijn voorvleugel kapot reed
Safetycar
 
Bovenaan