F1, IndyCar, Nascar Topic

JMD

Well-known member
De sprint races zijn volgend jaar in China, Miami, canada, groot Brittannië, Nederland en Singapore.

Voor canada, Nederland en Singapore is het voor het eerst dat daar een sprintrace is
 

JMD

Well-known member
De organisatie wil overigens naar meer sprintraces en misschien een omgekeerde startopstelling (de nummer laatst van de kwal. vooraan enz)

En ze zouden ook de gewone races willen verkorten.

Dat je dat twintig jaar terug niu wilde, ok, toen liep de belangstelling terug, maar de f1 is nu populairder dan ooit...
 

Pieros

Active member
De organisatie wil overigens naar meer sprintraces en misschien een omgekeerde startopstelling (de nummer laatst van de kwal. vooraan enz)

En ze zouden ook de gewone races willen verkorten.

Dat je dat twintig jaar terug niu wilde, ok, toen liep de belangstelling terug, maar de f1 is nu populairder dan ooit...

Ik begrijp het principe van omgekeerd kwalificeren niet zo. Dan wil je toch als laatste ‘eindigen’ bij de kwali om zo als eerste te mogen starten.
 

JMD

Well-known member
Baku blijft tm 2030 de Formule 1 houden. (contract liep tm 2026)

Imola zal na dit jaar niet terugkeren, van Zandvoort was het al bekend dat het na 2026 niet meer de F1 heeft.
De enige contracten die dan tm 2026 nog lopen zijn Austin en Barcelona. Barcelona zal vermoed ik sneuvelen omdat vanaf volgend jaar de GP van Spanje in Madrid zal zijn (volgend jaar 2 GP's in Spanje, waarbij die in Barcelona de GP van Catalunya zal heten) en 2 Spaanse GP's niet echt logisch zijn. In Austin is het een ander verhaal, dat is het circuit dat F1 écht aantrekkelijk maakte voor de VS, en de (amerikaanse) eigenaren zullen natuurlijk 3 GP's willen behouden (waarbij die in Austin echt om racen draait, die in Miami en Las Vegas draaien vooral om de show eromheen).

Spa zal wel een race hebben in 2026 en 2027, en daarna in 2029 en 2031.

Miami ligt het langst vast, tm 2041
 

JMD

Well-known member
4 rode vlaggen al in de kwalificatie en we zijn pas net aan Q2 begonnen

Achtereenvolgens:
* Albon tikte met zijn linkerwiel de muur in bocht 1 aan
* Hulkenberg spinde, kon wel verder
* Gasly idem, en vervolgens ging Colapinto in dezelfde bocht de muur in
* Bearman rijdt te wijd en raakt de muur met zijn achterwiel, breekt af
 

JMD

Well-known member
Albers is niet voor niks flink gefaald als F1-coureur, die nam zelfs een keer een tankslang mee bij een stop...
 

JMD

Well-known member
Het begint al te regenen, dat was druppelen, maar het gaat nu toch iets meer regenen en zonder auto's op de baan maken de auto's het ook niet droog.

Sainz nu op 1, Lawson op 2, Hadjar op 3... :)
 

JMD

Well-known member
En Piastri in de muur,
rode vlag nummer 6.

Verstappen was bijna klaar met zijn ronde, zat rond P2, leek net voor P1 tekort te komen.
Alleen de top 3 heeft een ronde neergezet
 

JMD

Well-known member
Veel te hard de bocht in...

"De vraag is nu, gaan ze Norris ook vragen de muur in te rijden?"
Aldus de Viaplayverslaggever, refererend aan het feit dat vanwege een slechte pitstop in Monza Piastri P2 moest opgeven ten faveure van McLaren's lieverdje Norris.
 
Bovenaan