Anderen mogen wel wagens van de weg af dwingen5 second penalty for Ocon!![]()
Het gaat mij er om dat het weer Ocon is.Anderen mogen wel wagens van de weg af dwingen
Die hebben de mazzel dat ze als team veel beter zijn dan de rest het hele seizoen anders gaan ze door dit soort tactisch gekloot titels weggevenWat een eikels bij McLaren.
Wat was zijn rondetijd?Verstappen verbetert het ronderecord en ook de snelste gp ooit
Ik zag op een gegeven moment 1.21.003 ofzo langskomen, geen idee of hij dat in de slotronde nog verbeterd heeftWat was zijn rondetijd?
Ik zag op een gegeven moment 1.21.003 ofzo langskomen, geen idee of hij dat in de slotronde nog verbeterd heeft
Ben benieuwd wanneer het bij McLaren fout gaat, norris en piastri gaan elkaar nog wel een keer er vanaf beuken
Ik zie op Formole1.nl onderstaande tijden. Welke klopt?
- Ronderecord: Lewis Hamilton(1.18,889 in 2020)
- Ronderecord 1:21.046 (Rubens Barrichello, 2004)
Een ronderecord kan het idd nooit zijn omdat die per definitie in de race gezet moet worden.
Een baanrecord is het wel, daar wordt altijd gewoon gekeken naar het snelste rondje ooit, het evenement maakt dan niet uit. Als Verstappen of Norris of wie dan ook op een mooie donderdagmiddag het snelste rondje ooit rijdt op een baan dan telt dat. (mits natuurlijk voldaan aan de eisen qua timing enz)
Een kwalificatierecord is een niet-veel gebruikte term om het record in een kwalificatie op een baan te gebruiken.
En ja, eigenlijk is het rondje van Monza altijd in handen van het snelste rondje ooit, simpelweg door de layout. Dat nieuwe circuit in SA maakt wel kans op dat record denk ik als ik zo kijk.
(Overigens zijn baanrecords wel altijd relatief, want die gaan uit van de huidige vorm van de baan. Als er morgen een extra chicane wordt aangelegd gaat dat systeem weer opnieuw tellen. En natuurlijk telt ook de eisen aan de auto mee, als er grote wijzigingen zijn zie je vaak dat auto's eerst langzamer worden dan het jaar ervoor, maar al snel vinden de knappe koppen bij de teams weer allerlei nieuwe loopholes)
Even gekeken Norris heeft in de slotronde dus nog die 1.20.9 gereden....Volgens NU.NL
Snelste Ronde: L. Norris 1:20.901
Maar wie heeft nu het ronderecord?Even gekeken Norris heeft in de slotronde dus nog die 1.20.9 gereden....
Verstappen 1 ronde eerder die 1.21 en een heel klein beetje
Norris. Omdat ronderecords per definitie in de race gereden worden.Maar wie heeft nu het ronderecord?
Even voor de duidelijkheid: ik weet heel goed hoe de records genoemd en gereden worden.Norris. Omdat ronderecords per definitie in de race gereden worden.
Verstappen heeft het baanrecord.
Nee, je snapt het dus blijkbaar nietEven voor de duidelijkheid: ik weet heel goed hoe de records genoemd en gereden worden.
Het gaat mij er om dat er in de media onzorgvuldig mee om wordt gegaan. Vandaag is dus een weer een goed voorbeeld.
Als de tijd van Hamilton juist is, heeft hij dus nog steeds het ronderecord in handen.
Ik begrijp heel goed hoe het werkt.Nee, je snapt het dus blijkbaar niet
Want die tijd van Hamilton is in 2020 gereden in de kwalificatie (leverde pole op), een dag later had de Brit de snelste ronde die 4 seconde langzamer was.