F1, IndyCar, Nascar Topic

JMD

Well-known member
Verstappen dus 26 punten en Norris 8. Voorsprong nu 62 punten met nog 86 punten te verdelen (3x race en 1x sprint, alleen in Qatar (niet in Las Vegas, wat ik eerder dit weekend nog schreef)). Dat moet meer dan genoeg zijn. Winst in 1 van de volgende hoofdraces is al genoeg.
 

JMD

Well-known member
Goede keuze ook om al om 12.30 lokale tijd te starten ipv om 14.00. Dan zou de race nu pas net 1 uur bezig zijn geweest en je ziet al hoe donker het is
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
En ik wilde niet eens gaan kijken.... Gelukkig moest ik even naar mn vader en die had de race opstaan
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

JMD

Well-known member
En ik wilde niet eens gaan kijken.... Gelukkig moest ik even naar mn vader en die had de race opstaan
F1 moet je altijd kijken, er kan altijd wat gebeuren, en al helemaal als het op circuits zoals Brazilië is. Regen ligt hier altijd op de loer (alhoewel het deze keer wel heel extreem was). Is ook wel de laatste race met regen dit jaar, want in Las Vegas, Qatar en Abu Dhabi is geen regen te verwachten.
 

JMD

Well-known member
Als Max dus voor Norris eindigt in Las Vegas is hij al kampioen toch?
Ja. Na Las Vegas zijn er nog 60 punten te verdienen (2x 26 + 8 (sprintrace in Qatar)).Dus hij mag zelfs nog 2 punten verliezen, want bij gelijke stand telt het aantal zeges, Verstappen heeft er 7 en Norris 3, dus Verstappen heeft sowieso meer zeges dan de Brit.
 

JMD

Well-known member
Volgens Norris was Verstappen's zege 'pure luck'. Misschien moet Norris eens naar een psycholoog want die heeft vandaag toch echt laten zien dat hij onder druk compleet de mist in gaat. De afgelopen maanden kon hij zonder druk rijden, want niemand verwachtte nog een echte strijd voor de titel, maar nu deze week met de gridstraf van Verstappen en dan nog het mazzeltje in Q2 dat Verstappen er net buiten valt (terwijl hij er zelf bijna net buiten viel in Q1) lag de druk volledig bij hem en daar bleek hij toch niet mee om te kunnen gaan. Teveel fouten, beetje pech met de rode vlag en zijn net gemaakte pitstop, maar daarna ook weer foutjes.

Sorry, maar ik zie geen potentiële wereldkampioen in hem, dan eerder Leclerc (als die eens constant wordt) of Russell.

En de rookies lieten vandaag zien dat ze nog veel moeten leren, ook zij maakten veel fouten.
 

gevegt

Well-known member
Volgens Norris was Verstappen's zege 'pure luck'. Misschien moet Norris eens naar een psycholoog want die heeft vandaag toch echt laten zien dat hij onder druk compleet de mist in gaat. De afgelopen maanden kon hij zonder druk rijden, want niemand verwachtte nog een echte strijd voor de titel, maar nu deze week met de gridstraf van Verstappen en dan nog het mazzeltje in Q2 dat Verstappen er net buiten valt (terwijl hij er zelf bijna net buiten viel in Q1) lag de druk volledig bij hem en daar bleek hij toch niet mee om te kunnen gaan. Teveel fouten, beetje pech met de rode vlag en zijn net gemaakte pitstop, maar daarna ook weer foutjes.

Sorry, maar ik zie geen potentiële wereldkampioen in hem, dan eerder Leclerc (als die eens constant wordt) of Russell.

En de rookies lieten vandaag zien dat ze nog veel moeten leren, ook zij maakten veel fouten.
Volgens doelde Norris op de crash waardoor er een rode vlag kwam en Max een gratis pitstop kreeg met de plaatsen winst die hij daardoor boekte. Dat was ook gewoon puur geluk.

Lawson reed wel weer goed en helemaal voor een rookie.
 
Laatst bewerkt:

PES5

Administrator
Forumleiding
Maxsterclass!

Maar wat zou ik als teambaas enorm balen van Perez. Die had gewoon op p7 moeten eindigen en niet blijven sukkelen achter Yuki en Lawson. Hadden mooie punten kunnen zijn voor de constructeurs. Verder een heerlijke race!
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

PES5

Administrator
Forumleiding
Volgens doelde Norris op de crash waardoor er een rode vlag kwam en Max een gratis pitstop kreeg met de plaatsen winst die hij daardoor boekte. Dat was ook gewoon puur geluk.

Lawson reed wel weer goed en helemaal voor een rookie.
Hij zei ook gewoon dat Max ze op een ronde had gezet als ie vooraan was gestart.
 

JMD

Well-known member
Beide kunnen waar zijn.
Tijdens de zware regen kon Max Ocon niet bijhouden. Ook wel opvallend.
Ik had op dat moment meer het idee dat Verstappen even voor veiligheid ging en koos voor p2 en voor op norris dan teveel risico nemen en in de hekken eindigen. Het was toen nog dertig ronden ofzo, tijd zat om nog van alles te proberen. En in zulke regen heb je op kop gewoon een mega voordeel, je hebt geen spray…


Mercedes heeft 5000 dollar boete gekregen omdat ze de bandendruk hadden veranderd tijdens de rode vlag. Dat mag niet, staat ook zo in de reglementen, dit is een idiote lage straf. Nu kan elk team als het dat wil dus nu bandendruk aanpassen, betaal je gewoon 5000 dollar en klaar is kees. Nog geen uitspraak over Norris cs over dat doorrijden bij de afgebroken start. Daar kan ik me wel voorstellen als dat een geldstraf (en bv een strafpunt op de licentie) wordt, omdat je anders wel iets van 8 mensen moet bestraffen en dat heeft dan totaal geen zin.
 

TiMiKa

Member
Eindelijk weer is een race waarin wat gebeurt en je blijft kijken. En deze viel de goede kant op en maakte Max de juiste beslissingen. Ik verwachte eigenlijk dat ze op een gegeven moment zouden gaan stoppen na ingrijpen FIA.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Eindelijk weer is een race waarin wat gebeurt en je blijft kijken. En deze viel de goede kant op en maakte Max de juiste beslissingen. Ik verwachte eigenlijk dat ze op een gegeven moment zouden gaan stoppen na ingrijpen FIA.
Als Norris voor Max had gestaan wel 😬
 

gevegt

Well-known member
Ik had op dat moment meer het idee dat Verstappen even voor veiligheid ging en koos voor p2 en voor op norris dan teveel risico nemen en in de hekken eindigen. Het was toen nog dertig ronden ofzo, tijd zat om nog van alles te proberen. En in zulke regen heb je op kop gewoon een mega voordeel, je hebt geen spray…
Hij vertelde het zelf aan Ocon.
 
Bovenaan