F1, IndyCar, Nascar Topic

erka

Well-known member
Chris Horner is (m.i. terecht dus) boos op Verstappen:

„Hij moet hiervan leren en stoppen met het maken van zulke fouten”, zei Horner na de kwalificatie voor de Grote Prijs van Monaco. Verstappen kon daarin niet meedoen, als gevolg van zijn crash in de laatste vrije training.

Verstappen stuurde een bocht te scherp in en raakte de vangrails, waardoor zijn rechtervoorwiel afbrak. Hij vloog met zijn onbestuurbare Red Bull over de curbstones de vangrails in. „Op dit circuit doen foutjes pijn. En Max heeft veel pijn geleden in een sessie die eigenlijk nergens om gaat, alleen om het goed afstellen van de auto”, zei Horner.

„Hij zit in een bolide die deze Grand Prix kan winnen en daarom zal dit extra pijn doen, want zoveel kansen krijg je niet om te winnen in Monaco. Max weet beter dan wie dan ook dat hij zulke fouten niet mag maken.”

erka

Well-known member
Nou, wat gaat het dan morgen worden? Zoals Mol net zei: in 2006 kwam Schumi van achteraan naar P5, mij zoiets nu ook echt het maximale.

Niet al te gewaagde voorspelling dat Max gaat inhalen en dan weer gaat crashen.

gevegt

Well-known member
Wat ik hier en daar zo hoor was dit de grootste fout van Max tot nu toe.
Ik ben geneigd het er mee eens te zijn.

erka

Well-known member
Analyse nog gezien en verschil in risico nemen tussen Ricciardo en Verstappen?

Lijkt mij overduidelijk, hij moet gewoon paar cm meer marge nemen bij sommige bochten. Ricciardo doet dat wel en pakt ondanks dat gewoon pole.

JMD

Well-known member
Analyse nog gezien en verschil in risico nemen tussen Ricciardo en Verstappen?

Lijkt mij overduidelijk, hij moet gewoon paar cm meer marge nemen bij sommige bochten. Ricciardo doet dat wel en pakt ondanks dat gewoon pole.

Nee, ik schakel kwalificatie en race altijd pas in vlak voor de race begint.
Zeiden ze nog iets over Sainz en dat Verstappen daardoor misschien verkeerd instuurt? :p

Bovenaan