Inderdaad, achteraf gezien wel. Maar na vorige week verbaast het me toch wel dat Verstappen vandaag zóveel sneller is.Gelukkig gisteren die kwalificatie. Heeft ons een mooie race opgeleverd.
Zeker, maar ik vind het ook falen van Perez. Hij zat op een bepaald punt op 14.8 seconden van Verstappen, na zijn pitstop. Dat gat heeft Verstappen toen op veel oudere banden weten op te laten lopen tot 18.5, op het moment dat hij zijn stop maakte. Dat kan gewoon niet.Wereldprestatie.
Verstappen is gewoon beter in het managen van de banden blijkt maar weer...Zeker, maar ik vind het ook falen van Perez. Hij zat op een bepaald punt op 14.8 seconden van Verstappen, na zijn pitstop. Dat gat heeft Verstappen toen op veel oudere banden weten op te laten lopen tot 18.5, op het moment dat hij zijn stop maakte. Dat kan gewoon niet.
Verstappen is gewoon beter in het managen van de banden blijkt maar weer...
Mwah, die harde banden slijten op een gegeven moment niet meer, schijnt (hebben rijders ook al aangegeven). Dus dan maakt het na zeg 20 ronden niet meer uit of ze 20 of 40 ronden oud zijn...Dat niet alleen. Op een bepaald moment verloor hij ook nog eens een seconde, dus hij heeft ook gewoon ergens weer fouten gemaakt. Verder 22 ronden nieuwere banden, dan is het wel slecht dat je zelfs tijd verliest.
Hij wordt er dus gewoon afgetikt.Truex is te gretig en spint.