Dat kan ja. Vorig seizoen hebben ze ook de compound van de banden veranderd, weet alleen niet meer of dat nou harder of zachter is geworden toen.Kunnen ze die banden niet gewoon een stuk zachter maken of werkt het niet zo simpel?
Klopt. Maar als je de banden dan zo zacht maakt dat je echt 'op eieren' rijdt is er helemaal niks aan...Maar degene die het best rijd cq beste auto heeft doet het langst met zijn banden. Dat zal toch altijd het geval zijn lijkt me, er is altijd sprake van banden management.
Klopt ja, met zachte banden ga je harder. Maar om het eerst wat je noemt te voorkomen zullen teams dan juist langzamer rijden.Jij houdt niet van klapband en? Zachte banden ga je de rondjes die je rijdt juist harder, nog meer op de max. Lijkt me een betere oplossing in meer in de spirit van F1 dan kunstmatig 2 of 3 stops invoeren.
Zo simpel is het inderdaad niet.Kunnen ze die banden niet gewoon een stuk zachter maken of werkt het niet zo simpel?
Daarom hebben ze al vijf compounds waarvan er elke race drie worden geselecteerd door de FIA.Zo zacht hoeft natuurlijk ook weer niet, maar een variërend van een rondje of 10 minimaal voor soft tot een rondje of 20 voor hard moet toch wel mogelijk zijn?
Maar goed als het zo simpel was, elk circuit ook weer anders tsja.
Toen Bridgestone leverancier was, waren ze gewoon in dienst van Ferrari en Michelin van Renault.Q3 1 poging... Tsja, dan gaan we weer terug naar de periode 2003 tot 2007 ofzo... Toen was kwalificatie ook steeds 1 poging... Was dodelijk saai...
Dat van 3 verschillende bandensoorten klinkt leuk, maar dan krijg je denk ik juist dat iedereen hetzelfde qua strategie gaat doen omdat iedereen sowieso soft-medium-hard moet doen. Nu heb je juist rijders die soft en medium en soft doen en een andere coureur bv medium en hard (en dus 1 stop minder)