F1, IndyCar, Nascar Topic

Max

Administrator
Forumleiding
Kampioenschap wel beslist. Ferrari lijkt gewoon de beste auto en daarnaast heeft RB een betrouwbaarheidsprobleem. Gaat hem niet worden als je om de race uitvalt. Sainz gaat het Leclerc ook niet lastig maken, dus het gaat weer net zo saai worden als in de meeste Hamilton jaren.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Kampioenschap wel beslist. Ferrari lijkt gewoon de beste auto en daarnaast heeft RB een betrouwbaarheidsprobleem. Gaat hem niet worden als je om de race uitvalt. Sainz gaat het Leclerc ook niet lastig maken, dus het gaat weer net zo saai worden als in de meeste Hamilton jaren.
Dat is wel extreem voorbarig, met nog 18 races te gaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: PES5

Bernardo

Well-known member
Kampioenschap wel beslist. Ferrari lijkt gewoon de beste auto en daarnaast heeft RB een betrouwbaarheidsprobleem. Gaat hem niet worden als je om de race uitvalt. Sainz gaat het Leclerc ook niet lastig maken, dus het gaat weer net zo saai worden als in de meeste Hamilton jaren.
Ben bang dat je wel eens gelijk kan krijgen
 

Eef de Kip

Well-known member
Dat is wel extreem voorbarig, met nog 18 races te gaan.
Zeker maar feit is wel dat het nu al een heel lastig verhaal aan het worden is. Leclerc is hier een halve seconde per ronde sneller dan Verstappen en een seconde sneller dan Perez, dat zijn wel serieuze verschillen vind ik.
De betrouwbaarheid bij RB is ook wel zorgwekkend hoor. Even afwachten wat het probleem bij Verstappen was maar ik had de indruk dat het de motor was dus dat telt dan ook al weer extra mee.
 

De Wolf

Well-known member
Voor Verstappen wordt het wel steeds lastiger. Hamilton schrijf ik nog niet af. Een nieuwe motor kan wonderen doen.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Zeker maar feit is wel dat het nu al een heel lastig verhaal aan het worden is. Leclerc is hier een halve seconde per ronde sneller dan Verstappen en een seconde sneller dan Perez, dat zijn wel serieuze verschillen vind ik.
De betrouwbaarheid bij RB is ook wel zorgwekkend hoor. Even afwachten wat het probleem bij Verstappen was maar ik had de indruk dat het de motor was dus dat telt dan ook al weer extra mee.
Klopt, het is nu een lastig verhaal. Maar vorige week was de Red Bull nog sneller dan de Ferrari. Australië is traditioneel lastig voor Red Bull en juist goed voor Ferrari, dus zo heel verrassend is het ook allemaal niet. Het is inderdaad wel zorgwekkend dat de motor van Max weer klapt, maar dan zou ik eerst willen wachten op de verklaring waarom dat gebeurde, alvorens die auto gelijk helemaal af te schrijven.

We kijken allemaal al wat langer Formule 1, toch? Zo'n seizoen is ontzettend lang en conclusies trekken na drie races is gewoon erg voorbarig. Zeker nu we net in een nieuw tijdperk zitten en teams gaandeweg het seizoen nog met veel aanpassingen aan de auto gaan komen. Dat Ferrari nu een voorsprong heeft, is ook niet zo onlogisch. Zij zaten er de afgelopen jaren te ver achter, dus hebben zich met hun monsterbudget volledig op dit jaar kunnen richten. Waar Red Bull en Mercedes vanwege de titelstrijd toch vooral de focus op de vorige auto moesten houden. In dat licht is het eigenlijk vooral knap dat Red Bull er gelijk weer bij staat. Wat de verwachting aanwakkert dat zij verderop in het seizoen nog sneller gaan zijn. Hetzelfde geldt voor Mercedes, wat overduidelijk problemen heeft, maar desondanks toch ook weer stappen zet.

Kortom, de bal is rond, het seizoen is nog lang en nog meer van dat soort open deuren.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Voor Verstappen wordt het wel steeds lastiger. Hamilton schrijf ik nog niet af. Een nieuwe motor kan wonderen doen.
Vorige week won hij nog en nu lag hij ook gewoon op koers voor een tweede plek, dus hoezo steeds lastiger?
 

Eef de Kip

Well-known member
Klopt, het is nu een lastig verhaal. Maar vorige week was de Red Bull nog sneller dan de Ferrari. Australië is traditioneel lastig voor Red Bull en juist goed voor Ferrari, dus zo heel verrassend is het ook allemaal niet. Het is inderdaad wel zorgwekkend dat de motor van Max weer klapt, maar dan zou ik eerst willen wachten op de verklaring waarom dat gebeurde, alvorens die auto gelijk helemaal af te schrijven.

We kijken allemaal al wat langer Formule 1, toch? Zo'n seizoen is ontzettend lang en conclusies trekken na drie races is gewoon erg voorbarig. Zeker nu we net in een nieuw tijdperk zitten en teams gaandeweg het seizoen nog met veel aanpassingen aan de auto gaan komen. Dat Ferrari nu een voorsprong heeft, is ook niet zo onlogisch. Zij zaten er de afgelopen jaren te ver achter, dus hebben zich met hun monsterbudget volledig op dit jaar kunnen richten. Waar Red Bull en Mercedes vanwege de titelstrijd toch vooral de focus op de vorige auto moesten houden. In dat licht is het eigenlijk vooral knap dat Red Bull er gelijk weer bij staat. Wat de verwachting aanwakkert dat zij verderop in het seizoen nog sneller gaan zijn. Hetzelfde geldt voor Mercedes, wat overduidelijk problemen heeft, maar desondanks toch ook weer stappen zet.

Kortom, de bal is rond, het seizoen is nog lang en nog meer van dat soort open deuren.
Oh ik zeg ook niet dat het gelopen is hoor, een DNF van Leclerc en het ziet er anders uit, neemt niet weg dat ik het verschil momenteel wel erg groot vind maar idd, het kan vriezen en dooien.
 

JMD

Well-known member
Twee keer zonder punten terwijl de concurrentie uitloopt. Dat moet je vervolgens weer goedmaken.
Maar met een gat van 7 punten tussen nummer 1 en 2 loop je ook snel weer in...
Als je in 3 races een achterstand oploopt kan je die in 20 echt wel goedmaken.
 

JMD

Well-known member
Ik dacht 21. Maar dan staat mijn statement alleen maar sterker, natuurlijk.
Het waren er 23, toen viel Rusland weg, maar Qatar lijkt ervoor terug te komen...

Zelfs met 18 races was het nog mogelijk geweest, maar met 20 wordt de kans natuurlijk groter inderdaad. Ook Ferrari gaat echt nog wel 0-scores hebben.

Over 2 weken op Imola, eigenlijk de echte 'thuiswedstrijd' van Ferrari.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Maar met een gat van 7 punten tussen nummer 1 en 2 loop je ook snel weer in...
Als je in 3 races een achterstand oploopt kan je die in 20 echt wel goedmaken.

Zes tot acht punten loop je in per race. Je moet zes of zeven overwinningen pakken om je uitvalbeurten te compenseren. Je hebt weer een superjaar als vorig jaar nodig, waarbij je nu al op de helft van je ellende zit van vorig seizoen en je zelfs met de prestaties van vorig seizoen op dit moment het niet gaat redden. Het seizoen is zeker nog lang, maar er is wel reden tot zorgen.
 

JMD

Well-known member
Zes tot acht punten loop je in per race. Je moet zes of zeven overwinningen pakken om je uitvalbeurten te compenseren. Je hebt weer een superjaar als vorig jaar nodig, waarbij je nu al op de helft van je ellende zit van vorig seizoen en je zelfs met de prestaties van vorig seizoen op dit moment het niet gaat redden. Het seizoen is zeker nog lang, maar er is wel reden tot zorgen.
O dat laatste zeker. En dat Ferrari ijzersterk is, is ook wel duidelijk. Maar je moet er gewoon van uitgaan dat je in zo'n eerste jaar met echt nieuwe wagens toch vaker uitvallers gaat zien, dus Ferrari gaat die echt nog wel krijgen.

Verder gaat er in 1 seizoen sowieso altijd nog wel wat heen en weer van wie de sterkste is, vorig seizoen was RB halverwege echt ijzersterk, maar op het eind juist Mercedes weer.
 
Bovenaan