F1, IndyCar, Nascar Topic

Satyr

Administrator
Forumleiding
Vanaf 01:30, Palmer legt even haarfijn uit wat de regel is met een Safety Car (y)


<iframe width="560" height="315" src="
" title="YouTube video player" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; clipboard-write; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture" allowfullscreen></iframe>
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Mooi hoor, ik was er zondag nog even bang voor, maar al gauw zag en hoorde je overal dat Max gewoon kampioen zou blijven en dat het CAS daar helemaal geen beslissing over heeft. Hooguit kunnen ze zeggen dat Masi fout zat.
 

Eef de Kip

Well-known member
Klopt hoor, Masi heeft - terecht - de mogelijkheid geboden om nog te kunnen racen maar hij had het eerder moeten doen zodat de andere achterblijvers zich ook hadden kunnen ontdubbelen. Nu zat Ricciardo er bijvoorbeeld ook nog tussen dus wat dat betreft had MB wel een punt.
Neemt niet weg dat ik wel kan begrijpen dat Masi heeft willen voorkomen om onder de SC over de finish te komen, dat is natuurlijk de grootste anticlimax die je maar voor kunt stellen na zo'n jaar.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Klopt hoor, Masi heeft - terecht - de mogelijkheid geboden om nog te kunnen racen maar hij had het eerder moeten doen zodat de andere achterblijvers zich ook hadden kunnen ontdubbelen. Nu zat Ricciardo er bijvoorbeeld ook nog tussen dus wat dat betreft had MB wel een punt.
Neemt niet weg dat ik wel kan begrijpen dat Masi heeft willen voorkomen om onder de SC over de finish te komen, dat is natuurlijk de grootste anticlimax die je maar voor kunt stellen na zo'n jaar.

Dat punt wordt wel groot gemaakt. Sainz zou bijvoorbeeld extreem zijn benadeeld, maar zijn banden waren ongeveer even oud als Hamilton en de Ferrari is duidelijk langzamer dan Mercedes en RedBull. Het doel is om de achterblijvers niet de leiders van de wedstrijd te hinderen. Of daarvoor vijf of alle acht achterblijvers noodzakelijk naar voren moesten worden verplaatst is denk ik dan toch nog een stukje interpretatie.
 

Eef de Kip

Well-known member
Dat is idd de nuance maar goed, dat is niet gebeurd dus hou je voer voor tegen danwel voorstanders.
Masi had het ook nooit goed kunnen doen maar dan weet hij tenminste ook hoe de overheden in de wereld zich voelen tav het coronabeleid.
 

SanMark.

Well-known member
Ze moeten het net zoals bij NASCAR en Indycar doen. Dat je niet onder geel kan finishen en dat er sowieso geracet word voor de winst. Dan heb je ook minder tijdsdruk.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Wolff die dropt nu dat Hamilton hierdoor wellicht stopt. Is wellicht het absolute voordeel qua auto helemaal weg en is er een hoop competitie en dan stoppen met racen. Het zou wat zijn. Het lijkt mij een beter idee dat Hamilton doorgaat en Toto stopt. Kan hij zich focussen op aandeelhouderschap en het zijn van manager van o.a. Bottas en Ocon.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Dat punt wordt wel groot gemaakt. Sainz zou bijvoorbeeld extreem zijn benadeeld, maar zijn banden waren ongeveer even oud als Hamilton en de Ferrari is duidelijk langzamer dan Mercedes en RedBull. Het doel is om de achterblijvers niet de leiders van de wedstrijd te hinderen. Of daarvoor vijf of alle acht achterblijvers noodzakelijk naar voren moesten worden verplaatst is denk ik dan toch nog een stukje interpretatie.
Sowieso zou niemand, buiten Perez en Bottas, zich vanaf p3 nog met deze 2 bemoeien in de laatste (paar) ronde(n)
 

JMD

Well-known member
Wolff die dropt nu dat Hamilton hierdoor wellicht stopt. Is wellicht het absolute voordeel qua auto helemaal weg en is er een hoop competitie en dan stoppen met racen. Het zou wat zijn. Het lijkt mij een beter idee dat Hamilton doorgaat en Toto stopt. Kan hij zich focussen op aandeelhouderschap en het zijn van manager van o.a. Bottas en Ocon.
Dat is toch de laatste jaren al dat in december steeds gezegd wordt dat het nog niet zeker is dat Hamilton doorgaat, om vervolgens in februari vrolijk te melden als Mercedes zijnde dat Hamilton wel doorgaat. Ik denk dat Hamilton nog wel een 8e wereldtitel wil halen, dat zou hem alleenrecordhouder maken.

De laatste grote wijziging qua reglementen was in 2014, sindsdien is Mercedes eigenlijk zo goed als onklopbaar geweest (op 2021 na). Grote kans dat er komend seizoen ook ineens weer een team ver bovenuit steekt, maar dat kan ook zomaar Ferrari of Red Bull zijn.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Had het gevoel dat de wagens in het begin van het jaar echt dicht bij elkaar zaten, daarna was RB sterk en vanaf Silverstone leek het weer Mercedes te zijn. Op het einde werd het verschil te groot.
 
Bovenaan