F1, IndyCar, Nascar Topic

Max

Administrator
Forumleiding
Met de Mercedes schijnt dat niet eenvoudig te zijn.

Klinkt overigens wel als een compromis die ingreep. Vervangt dus maar een beperkt onderdeel. Lijkt mij niet zonder risico. Maar Mercedes moet denk ik ook wel risico’s nemen. Als je kijkt naar alle races zonder incidenten is Verstappen eerste of tweede geëindigd. Hamilton is toch minder superieur tot dusver.
 
Laatst bewerkt:

JMD

Well-known member
Klinkt overigens wel als een compromis die ingreep. Vervangt dus maar een beperkt onderdeel. Lijkt mij niet zonder risico.
Jep. Ze gokken erop dat het dan hierbij blijft. Maar met nog 6/7 races te gaan is dat een flinke gok, want als dan alsnog de motor vervangen moet worden sta je alsnog een keer achteraan. En als dat dan is op een circuit waar je lastig kan inhalen heb je een probleem als Hamilton zijnde.
 

delmaestro

Well-known member
Het vertrouwen in de krachtbron is dan ook broos bij Mercedes. Dus doen ze wat ze altijd doen bij (lichte) paniek in de tent: een rookgordijn optrekken. Gisteren om deze tijd wist Hamilton te vertellen dat hij het met zijn 3 motoren ging redden dit seizoen. En wat blijkt 20 uur later? Verbrandingsmotorwissel. En al hebben ze daarmee het lek boven: redelijke kans dat Verstappen 1e staat na komend weekend, en het is maar de vraag of Hamilton dat gaat repareren t.o.v. Max in de laatste 6 races. Gewoon best wel goed nieuws dus voor Red Bull dit...
 

Max

Administrator
Forumleiding
Zeker. Zonder rare incidenten wordt Verstappen kampioen. Dus we gaan zeker nog wel wat rare incidenten zien.
 

Eef de Kip

Well-known member
Verstappen heeft het anders niet makkelijk, ook in de long runs zit die er wel achter en dat de motorstand niet hoog staat zal best maar daar hebben de anderen ook last van. Zit in de long runs zelfs achter lecrerc en Perez en dan heb ik het nog geeneens over Bottas dus ik vind het nogal opportuun om te stellen dat hij hier wel even gaat winnen.
RB heeft nog wel wat te doen vanavond/vannacht.
 

Hankie

Well-known member
Verstappen heeft het anders niet makkelijk, ook in de long runs zit die er wel achter en dat de motorstand niet hoog staat zal best maar daar hebben de anderen ook last van. Zit in de long runs zelfs achter lecrerc en Perez en dan heb ik het nog geeneens over Bottas dus ik vind het nogal opportuun om te stellen dat hij hier wel even gaat winnen.
RB heeft nog wel wat te doen vanavond/vannacht.
Ik denk dat het nog wel goed komt als hij zelfs achter Perez zit. Misschien wil hij de witte auto niet te vies maken.
 

delmaestro

Well-known member
Verstappen heeft het anders niet makkelijk, ook in de long runs zit die er wel achter en dat de motorstand niet hoog staat zal best maar daar hebben de anderen ook last van. Zit in de long runs zelfs achter lecrerc en Perez en dan heb ik het nog geeneens over Bottas dus ik vind het nogal opportuun om te stellen dat hij hier wel even gaat winnen.
RB heeft nog wel wat te doen vanavond/vannacht.
Uiteraard. Maar dat tafereel zien we elk weekend opnieuw tijdens de trainingen. En elke keer weer komen tijdens de daadwerkelijke race dezelfde 2 coureurs bovendrijven t.o.v. de rest. Alleen start er nu eentje 10 plekken naar achteren. Dus is die andere logischerwijs favoriet. Ze zijn gewoon veel beter dan de rest...
 

Max

Administrator
Forumleiding
Het zal allemaal schijnbaar nul invloed hebben, maar van mij hoeft dat gestunt met kleuren niet tijdens een spannend kampioenschap.
 

delmaestro

Well-known member
Het zal allemaal schijnbaar nul invloed hebben, maar van mij hoeft dat gestunt met kleuren niet tijdens een spannend kampioenschap.
Klopt. Alhoewel het supergrappig blijft dat Hamilton de kleuren van Mercedes naar zwart laat zetten, en dat Bottas daarna al 1,5 seizoen klaagt dat die bijbehorende zwarte race-overall te warm is...
 

Max

Administrator
Forumleiding
Uiteraard. Maar dat tafereel zien we elk weekend opnieuw tijdens de trainingen. En elke keer weer komen tijdens de daadwerkelijke race dezelfde 2 coureurs bovendrijven t.o.v. de rest. Alleen start er nu eentje 10 plekken naar achteren. Dus is die andere logischerwijs favoriet. Ze zijn gewoon veel beter dan de rest...

Schijnen wel nog wat snelle coureurs hun motorstraf te willen incasseren, dan kan het voordeel toch veel minder groot blijken. Ook als er een paar safetycars aankomen kan dat voordeel zo weg zijn. Ik ga er eerlijk gezegd vanuit dat Hamilton nog in de buurt van Verstappen gaat komen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Klopt. Alhoewel het supergrappig blijft dat Hamilton de kleuren van Mercedes naar zwart laat zetten, en dat Bottas daarna al 1,5 seizoen klaagt dat die bijbehorende zwarte race-overall te warm is...

Ik begreep dat Hamilton inmiddels terug wil naar zilver. Het is niet alsof het racisme opeens is verdwenen. Sterker nog, ze gaan nog naar drie oliestaten en naar de VS waar het allemaal begon in het restant van deze competitie.
 

Eef de Kip

Well-known member
Ik ga er eerlijk gezegd vanuit dat Hamilton nog in de buurt van Verstappen gaat komen.
Ik ook hoor, ik ben er vwb Verstappen alleen nog niet van overtuigd want die zit er echt wel een stukje achter maar goed, morgenochtend vt3 dus dan zal er wel meer duidelijkheid komen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Max

Max

Administrator
Forumleiding
Zou wel lekker zijn als Verstappen de pole pakt. Dan staat Hamilton achter Vettel. Toch eentje extra die wel een beetje kan racen.
 

Eef de Kip

Well-known member
Was ik al bang voor. Moet morgen niet te veel gebeuren anders krijgt Verstappen Hamilton nog in zijn nek.
Zal iig lastig worden om te winnen.
 
Bovenaan