F1, IndyCar, Nascar Topic

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ocon dreigt de zege kwijt te raken omdat hij de pitstraat niet inreed na de wedstrijd.

- Concurrent van de baan tikken: 10 sec
- Te snel rijden in de pit: stop/go
- Bowlingbal spelen in bocht 1: 5 gridplekken straf
- Na je eerste zege verkeerd rijden: diskwalificatie

edit: VETTEL OOK?!?!?!?!!?

Hamilton krijgt de zege echt nog als ik het moet geloven

JMD

Well-known member
Ocon is gewoon doorgereden het rechte stuk op... Vettel staat stil langs de kant.
Mercedes zal dus wel een klacht indienen over die 2... ;)
Ik postte het nog met een knipoog.... Blijkt het nog waar te kunnen worden ook.

JMD

Well-known member

het is niet dat het tegen zit bij Hamilton
Slordig van het team dat ze hem dan nog 3/4 ronde lieten uitrijden...

Ik snap de regel overigens wel van die 1 liter die over moet blijven, maar dan zou je als je krap zit dus ook de auto direct na de finish stil kunnen zetten en dat lijkt me ook niet de bedoeling.

JMD

Well-known member
Denk dat Vettel idd gediskwalificeerd gaat worden (want de 1,0 liter over hebben in je tank staat gewoon in het regelboek), kan me niet voorstellen dat ze Ocon diskwalificeren voor het niet de pits inrijden. Zal wel een waarschuwing worden, net als dat Verstappen die kreeg omdat die 'donuts' draaide na zijn winst in ... (geen idee waar dat ook alweer was).

Vraag me alleen af waarom donuts e.d. verboden zijn tegenwoordig. Vroeger draaiden Senna, Prost, Alesi, Mansell, Schumacher enz na een zege met dieprokende banden hele donuts... Wat zou daar op tegen zijn?

JMD

Well-known member
Verstappen zou een punt inlopen op Hamilton volgens de schrijver van het stukje.
Dat lijkt me sterk.
Hamilton wordt dan 2e ipv 3e, dus 18 ipv 15 punten. Verstappen wordt dan 9e ipv 10e, dus 2 ipv 1 punt...

Verstappen kan alleen inlopen als een coureur die achter Hamilton maar voor Verstappen gefinisht is gediskwalificeerd wordt (of zoveel straftijd krijgt dat Verstappen hem voorbij gaat)

gevegt

Well-known member
Wat ik vreemd vind dat ze over liters praten, terwijl ze normaal gesproken in gewicht rekenen.

Max

Administrator
Forumleiding
Dus Verstappen moet twee races inmiddels gaan pakken op Hamilton. Ook nog een gridstraf nog incasseren. Vrees dat het dit jaar dan toch niet gaat lukken. Silverstone toch een keerpunt geweest.

Bestaat niet meer

Well-known member
Max in Spa weer met nieuwe motor, dus gridstraf. Wordt dus driedubbel gestraft weer, want ook updates RB zullen uitblijven door de schade die RB aan auto's heeft gehad afgelopen 2 races door budgetlimiet.

JMD

Well-known member
Max in Spa weer met nieuwe motor, dus gridstraf. Wordt dus driedubbel gestraft weer, want ook updates RB zullen uitblijven door de schade die RB aan auto's heeft gehad afgelopen 2 races door budgetlimiet.
Dat vind ik dus nog het oneerlijkste. Kijk, die 10 seconde straf die Hamilton kreeg, oke. Dat zal. Maar door die tik die Hamilton uitdeelde is er dus én een nieuwe motor nodig én geld van de budgetcap nodig voor het herstel.. Dat lijkt me toch niet de bedoeling van die regels van de budgetcap en motorreglement. Daar zou toch iets bij moeten zitten als dat je buiten jouw schuld reparaties moet doen dat die dan niet tellen ofzo.

JMD

Well-known member
Hoezo heeft hij een nieuwe motor nodig?
Omdat die 2e motor aan gruzelementen lag na Silverstone, ze hebben hem nog opgebouwd, maar kwamen toch fouten tegen, vandaar dat hij vandaag startte met motor 3. Je mag 3 motoren per jaar gebruiken, daarna gridstraffen. Het seizoen is 23 races lang, dus ongeveer 8 races per motor. Vandaag was race 11, dus nog 11 of 12 te gaan (het precieze aantal is nog niet bekend), dat gaan ze dus nooit redden met die motor, dus zal er nog ergens een gridstraf komen.

Miramar

Well-known member
Er moet dus een zwarte coureur winnen om die knielende massa rustig te houden. Ik kijk niet meer. Ziggo sport opgezegd....

Eef de Kip

Well-known member
Omdat die 2e motor aan gruzelementen lag na Silverstone, ze hebben hem nog opgebouwd, maar kwamen toch fouten tegen, vandaar dat hij vandaag startte met motor 3. Je mag 3 motoren per jaar gebruiken, daarna gridstraffen. Het seizoen is 23 races lang, dus ongeveer 8 races per motor. Vandaag was race 11, dus nog 11 of 12 te gaan (het precieze aantal is nog niet bekend), dat gaan ze dus nooit redden met die motor, dus zal er nog ergens een gridstraf komen.
Ik begreep vanmiddag dat er iets gevonden was bij de ophanging van die 2e motor en dat dat wellicht te repareren was dus het is helemaal niet gezegd dat hij een 4e motor moet gaan gebruiken.

PES5

Administrator
Forumleiding
Ik begreep vanmiddag dat er iets gevonden was bij de ophanging van die 2e motor en dat dat wellicht te repareren was dus het is helemaal niet gezegd dat hij een 4e motor moet gaan gebruiken.

Klopt. Ze mogen motor 1 en 2 wel gewoon repareren, zodat die in de pool blijven.

Bovenaan