Vrijdag | | |
11:25 | VT1 | F1 |
14:55 | VT2 | F1 |
Zaterdag | | |
10:05 | Race 1 | F3 |
11:55 | VT3 | F1 |
14:15 | Kwalificatie | F1 |
16:45 | Race 2 | F3 |
Zondag | | |
11:35 | Race 3 | F3 |
13:45 | Race | F1 |
18:00 | Race | Indy |
00:30 | Race | NASCAR |
Als ik zo die verklaring van Pirelli las zou ik me als F1-coureur zorgen maken. Ze hebben geen idee waar die klapbanden van komen...Uitkijken voor takken en andere bandenprikkers
Dat hebben ze denk wel, maar kunnen niet bewijzen dat de teams de bandenspanning omlaag halen tijdens de wedstrijd. Vandaar ook dat er een nieuwe regel komt dat ze het tijdens de race gaan controleren.Als ik zo die verklaring van Pirelli las zou ik me als F1-coureur zorgen maken. Ze hebben geen idee waar die klapbanden van komen...
En hoe willen ze dat gaan controleren?Dat hebben ze denk wel, maar kunnen niet bewijzen dat de teams de bandenspanning omlaag halen tijdens de wedstrijd. Vandaar ook dat er een nieuwe regel komt dat ze het tijdens de race gaan controleren.
Juist een lagere bandenspanning geeft meer kans op een klapband.En hoe willen ze dat gaan controleren?
Ik ben niet zo technisch met auto's maar is hogere bandenspanning niet gevaarlijker qua klapbanden?
Oke, ik geloof je direct. Maar kan je mij dan uitleggen hoe dat dan komt? Ik zou juist zeggen dat je met hogere druk grotere oppervlaktespanning hebt en dus sneller klapt.Juist een lagere bandenspanning geeft meer kans op een klapband.
Hoe minder de druk, des te meer de wangen van de band inzakken en zo ontstaat er meer grip, waardoor de band sneller slijt.Oke, ik geloof je direct. Maar kan je mij dan uitleggen hoe dat dan komt? Ik zou juist zeggen dat je met hogere druk grotere oppervlaktespanning hebt en dus sneller klapt.
Helemaal niet bedoel je? Ik geloof er ook nog niks van. Maar ik laat mij graag positief verrassen.Zo dan, die ging wel erg hard. Toch vertrouw ik MB nog niet helemaal.