F1, IndyCar, Nascar Topic

JMD

Well-known member

Flinke crash...

Maar dat truckracen is toch sowieso idioot? Trucks zijn niet gemaakt om te racen.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Vrijdag​
11:25​
VT1​
F1​
14:55​
VT2​
F1​
Zaterdag​
10:05​
Race 1​
F3​
11:55​
VT3​
F1​
14:15​
Kwalificatie​
F1​
16:45​
Race 2​
F3​
Zondag​
11:35​
Race 3​
F3​
13:45​
Race​
F1​
18:00​
Race​
Indy​
00:30​
Race​
NASCAR​

* Rinus heeft een blessure na een fietsongeluk, maar lijkt te gaan rijden
 

JMD

Well-known member
Weer voor vrijdag en zaterdag is zonnig in Le Castellet, voor zondag wordt regen voorspeld, waarbij sommige weerstations het over stormachtig weer hebben...
 

gevegt

Well-known member
Als ik zo die verklaring van Pirelli las zou ik me als F1-coureur zorgen maken. Ze hebben geen idee waar die klapbanden van komen...
Dat hebben ze denk wel, maar kunnen niet bewijzen dat de teams de bandenspanning omlaag halen tijdens de wedstrijd. Vandaar ook dat er een nieuwe regel komt dat ze het tijdens de race gaan controleren.
 

JMD

Well-known member
Dat hebben ze denk wel, maar kunnen niet bewijzen dat de teams de bandenspanning omlaag halen tijdens de wedstrijd. Vandaar ook dat er een nieuwe regel komt dat ze het tijdens de race gaan controleren.
En hoe willen ze dat gaan controleren?
Ik ben niet zo technisch met auto's maar is hogere bandenspanning niet gevaarlijker qua klapbanden?
 

gevegt

Well-known member
En hoe willen ze dat gaan controleren?
Ik ben niet zo technisch met auto's maar is hogere bandenspanning niet gevaarlijker qua klapbanden?
Juist een lagere bandenspanning geeft meer kans op een klapband.
De meeting kan op meerdere manieren, maar ik neem aan dat ze het met een censor in de velg gaan doen.
 

JMD

Well-known member
Juist een lagere bandenspanning geeft meer kans op een klapband.
Oke, ik geloof je direct. Maar kan je mij dan uitleggen hoe dat dan komt? Ik zou juist zeggen dat je met hogere druk grotere oppervlaktespanning hebt en dus sneller klapt.
 

gevegt

Well-known member
Oke, ik geloof je direct. Maar kan je mij dan uitleggen hoe dat dan komt? Ik zou juist zeggen dat je met hogere druk grotere oppervlaktespanning hebt en dus sneller klapt.
Hoe minder de druk, des te meer de wangen van de band inzakken en zo ontstaat er meer grip, waardoor de band sneller slijt.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

Jamel

Administrator
Forumleiding
Die Mercs zijn allebei helemaal blij met hun rondje. Zat dus niets meer in. En nog staan ze er drie tienden achter op een circuit waar Max nog nooit de top-3 heeft gehaald in de quali. Statement indeed.
 
Bovenaan