F1, IndyCar, Nascar Topic

gevegt

Well-known member
verschil tussen Dixon en Herta in seconden was gem per ronde nog geen 0.005, Veekay kwam in seconden bijna 0.03 te kort per ronde gem.

Sowieso was het verschil tussen p1 en p9 nog geen kwart sec per ronde
De verschillen zijn inderdaad heel klein, maar tijdens de race gaat het ook om tactiek. Tel daarbij op dat de grotere teams vier auto's hebben, dan is de kans dat Rinus hem wint echt heel klein.
 

gevegt

Well-known member
Af en toe kijk ik ook naar de toerwagens in Australië, dat is toch net iets professioneler dan wat die Amerikanen doen.
 

Mommiej

Well-known member
De verschillen zijn inderdaad heel klein, maar tijdens de race gaat het ook om tactiek. Tel daarbij op dat de grotere teams vier auto's hebben, dan is de kans dat Rinus hem wint echt heel klein.

Ik zeg nergens dat Rinus hem wint, naast tactiek heb je ook geluk nodig dat cautions niet op verkeerde moment vallen. Bedoel meer het verschil in kwalificatie tussen Indy (ovals) en F1. Kun je je voorstellen als daar heel Q3 binnen een kwart sec gaat zitten.
 

gevegt

Well-known member
Ik zeg nergens dat Rinus hem wint, naast tactiek heb je ook geluk nodig dat cautions niet op verkeerde moment vallen. Bedoel meer het verschil in kwalificatie tussen Indy (ovals) en F1. Kun je je voorstellen als daar heel Q3 binnen een kwart sec gaat zitten.
Dat laatste komt ook wel voor in de F1.
Verder ben ik het wel met je eens. Toch is het zo dat je als team met meer auto's meedoet je meer kans hebt op een overwinning.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ja, zonde dat Monaco al geweest is, want eigenlijk was het altijd super Sunday tijdens de Indy500.. Dan heb je om 15:00 de F1, om 18:00 de Indy500 en daarna de CocaCola 600, een belangrijke Nascar race. Nu dus alleen de laatste twee.

De 600 is trouwens de enige race die wacht tot IndyCar klaar is. Nascar is veel groter dan Indy, maar de 500 wil iedereen afkijken.
 

erka

Well-known member
Slechts 135.000 toeschouwers :D

Toch ziet het er fantastisch uit nog altijd, die tribunes bij de start/finish.
 
Bovenaan