F1, IndyCar, Nascar Topic

JMD

Well-known member
Het was vorige week ook al te zien (en het is natuurlijk achteraf gelul, maar deze race maakt des te meer duidelijk dat Verstappen vorige week iig niet naar binnen hoefde vanwege de banden, maar meer omdat hij de snelste ronde wilde rijden, die banden hadden het wel gehouden), maar het verschil tussen Mercedes en Red Bull qua bandenslijtage is echt belachelijk hoog. Bij de Mercs zaten er na 6 rondes al strepen op die banden, van een soort dat er bij Verstappen na 25 ronden nog niet op zat.

Ik vond overigens alleen die snelle 2e stop van Verstappen opvallend, die heeft maar volgens mij een ronde of 6-7 gereden op die mediums.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Het was vorige week ook al te zien (en het is natuurlijk achteraf gelul, maar deze race maakt des te meer duidelijk dat Verstappen vorige week iig niet naar binnen hoefde vanwege de banden, maar meer omdat hij de snelste ronde wilde rijden, die banden hadden het wel gehouden), maar het verschil tussen Mercedes en Red Bull qua bandenslijtage is echt belachelijk hoog. Bij de Mercs zaten er na 6 rondes al strepen op die banden, van een soort dat er bij Verstappen na 25 ronden nog niet op zat.

Ik vond overigens alleen die snelle 2e stop van Verstappen opvallend, die heeft maar volgens mij een ronde of 6-7 gereden op die mediums.

Het moet he, anders had hij wel 2x wit gepakt.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ja, snap ik, alleen ik snapte niet dat hij zo snel weer naar binnen kwam... Op die gele had hij nog wel even door kunnen rijden.
Nu bleef hij (zo goed als) voor Bottas. Ik had gedacht dat hij op rood zou gaan en dan na twee rondjes weer voor wit zou komen.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Klopt. Geel ging aantal ronden rapper dan wit, maar dat verschil was snel weg. Slim gedaan dus.

Wat ik vooral opvallend vond, was dat Max sneller was op oude witte, dan Hamilton en Bottas op nieuwe. Die eerste stint op hard was echt wereldklasse.

Ook heel mooi om te zien dat de banden van Hamilton en Bottas ook in de laatste stint alweer aan gort waren. Als Mercedes dus moet pushen of niet aan kop rijdt, dan hebben ze dus een probleem. Daar liggen kansen voor de komende (ook warme) gp's.
 

JMD

Well-known member
Na de GP van dit weekend worden de 'party modes' misschien verboden. De kwalificatie-instellingen en die van de race moeten dezelfde zijn.

Dat is een knal voor Mercedes.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Moet toch iedereen mee instemmen? De Racing Point casus geeft de stemverhoudingen wel weer. Iedereen die wat van ze moeten zal met Mercedes meestemmen.
 

JMD

Well-known member
Moet toch iedereen mee instemmen? De Racing Point casus geeft de stemverhoudingen wel weer. Iedereen die wat van ze moeten zal met Mercedes meestemmen.
De FIA heeft volgens mij wel alleenrecht te bepalen qua hoe de auto er uitziet, motorvermogen enz.. Daar zal dit onder vallen.

Is Ferrari niet de enige met een veto?
In tegenstelling tot wat mensen denken heeft ook Ferrari dat niet (want anders zou bv nooit die Ferrarimotor vorig jaar ineens teruggedraaid zijn). Wel is Ferrari erg snel met het dreigen met opstappen (vooral bij te grote reglementswijzigingen). En aangezien Ferrari de historisch grootste renstal is heeft dat best wel wat gewicht in de schaal natuurlijk. Maar goed, ferrari dreigt al meer dan 20 jaar bij elke reglementswijziging dat te doen, en doet dat toch nooit, dus het is tegenwoordig volgens mij meer voor de bühne.

Hamilton kan het niet laten weer eens te janken... Zo ongeveer al zijn records zijn te danken aan de laatste 7 jaar, sinds Mercedes zeg maar het veld overrompelt. De 7 jaar ervoor in de McLaren was hij wel goed natuurlijk, maar niet exceptioneel. Maar o wee als men wat probeert te doen aan die dominantie. Nog even en racisme komt erbij.
 

JMD

Well-known member
Zelfs dat niet. Dan doe je het direct.
En als dat problemen geeft? Kan me nog herinneren dat de FIA in 2001(?) tractiecontrole weer ging toestaan. Dat was niet haalbaar vanaf het begin van het seizoen, dus werd dat vanaf de 5e GP ofzo toegestaan.
 

gevegt

Well-known member
En als dat problemen geeft? Kan me nog herinneren dat de FIA in 2001(?) tractiecontrole weer ging toestaan. Dat was niet haalbaar vanaf het begin van het seizoen, dus werd dat vanaf de 5e GP ofzo toegestaan.
Dan heb je als organistatie je spullen niet voor elkaar. Dus moet je dan je verlies nemen en je orgnistatie beter regelen.
 
Bovenaan