F1, IndyCar, Nascar Topic

Hankie

Well-known member
Maar ze gaan dus aan de baan gewoon niks meer aanpassen? Dat is wel heel slecht.

Jan Lammers: ,,De start-finish-plek komt wat meer richting Tarzanbocht te liggen. In de Gerlachbocht wordt de uitloop wat vergroot voor de veiligheid. De Hugenholzbocht wordt aan de binnenkant wat verbreed om met meer snelheid naar het Scheivlak te gaan. En van de Arie Luyendijkbocht wordt een soort van kombocht van gemaakt om vol gas doorheen te kunnen. Met DRS open. Dat alles om het inhalen te promoten."

JMD

Well-known member
Nu eens kijken of ze alles binnen 1 jaar kunnen afkrijgen in Zandvoort, inclusief nieuw spoornet ;)

Nieuw spoornet is niet nodig, alleen meer stroomvoorziening. Dat stond al gepland dat dat voor de volgende dienstregeling klaar zou zijn...

Janssen

Well-known member
Jan Lammers: ,,De start-finish-plek komt wat meer richting Tarzanbocht te liggen. In de Gerlachbocht wordt de uitloop wat vergroot voor de veiligheid. De Hugenholzbocht wordt aan de binnenkant wat verbreed om met meer snelheid naar het Scheivlak te gaan. En van de Arie Luyendijkbocht wordt een soort van kombocht van gemaakt om vol gas doorheen te kunnen. Met DRS open. Dat alles om het inhalen te promoten."

Lammers is toch een race-man, hoe kan hij dan met droge ogen bewerken dat een hogesnelheidsbocht het inhalen promoot.

erka

Well-known member
Nou, goed nieuws natuurlijk! Altijd gezegd dat het belangrijkste is dat er een F1 naar Nederland komt.

D6inCKTX4AElQlU.jpg

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ja ik kan er niks aan doen, maar ik vind dit dus echt heel erg tof. Maakt voor mij geen reet uit of het in Zandvoort is of in Assen. Het feit dat we een Formule 1 race hebben is voor mij al tof genoeg.

Max

Administrator
Forumleiding
Ja ik kan er niks aan doen, maar ik vind dit dus echt heel erg tof. Maakt voor mij geen reet uit of het in Zandvoort is of in Assen. Het feit dat we een Formule 1 race hebben is voor mij al tof genoeg.

Ik vind het wel tof dat het niet in Assen is vanwege Atreides.

Ska P 187

Well-known member

En zo is het maar net. Rijen sluiten, schouders eronder en dit wordt echt wel een gaaf evenement. Ook door de aanpassing in de laatste bocht Bosuit wordt inhalen in de Tarzanbocht een serieuze optie omdat die bocht vol gas met achtervleugel naar beneden genomen gaat kunnen worden.
Ol?, zorg dat je erbij bent mensen als je ook maar een beetje kan. Dit wordt historisch.

BlauwVinger

Well-known member
Welcome back on Amsterdam Beach!

Een getapte Mokummer (wel willen uitdelen maar niet kunnen incasseren), inmiddels naar eigen zeggen een geassimileerde Zandvoorter, bejegende mij schuimbekkend van woede en ordinair op de man spelend nadat ik voorstelde om te spreken van de 2020 Grand Prix Amsterdam Beach. Leve de asociale media!

JMD

Well-known member
Alonso kwalificeert zich niet voor de indy500 en kan dus dit jaar de Triple crown nog niet volmaken...

Bovenaan