F1, IndyCar, Nascar Topic

JMD

Well-known member
De traagheid van gisteren in de regen was ook al een pure design fout, ze hebben werkelijk niks op orde.

Dit vind ik eerlijk gezegd een groter probleem dan die motor, want met dit design gaan ze ook volgend jaar verder... Het hele jaar hopen ze op regen, dan is er regen en blijkt de auto toch niet zo goed te zijn als gedacht.

JMD

Well-known member
Ferrari heeft de pitzaken niet op orde, zowel Raikkonen als Vettel hebben een langere stop, Vettel nu achter Bottas, dat gaat pijnlijk worden.

Pascallovic

Well-known member
Ferrari heeft de pitzaken niet op orde, zowel Raikkonen als Vettel hebben een langere stop, Vettel nu achter Bottas, dat gaat pijnlijk worden.

Nieuwe ultra's tegenover oude softs. Bottas komt ie nog wel voorbij. Vraag is vooral of Bottas de Ferrari's lang genoeg kan ophouden.

JMD

Well-known member
Nieuwe ultra's tegenover oude softs. Bottas komt ie nog wel voorbij. Vraag is vooral of Bottas de Ferrari's lang genoeg kan ophouden.

Inhalen is hier praktisch onmogelijk. Dus dat gaat heel lang duren om voorbij Bottas te komen (als het VET al lukt), maar als die pitstop goed was geweest had Vettel voor Bottas de baan opgekomen en had hij het gat naar Hamilton dicht kunnen rijden en een goede kans gehad op de zege (gezien de banden).

Max

Administrator
Forumleiding
Het wordt zo wel een beetje een verloren jaar. Zelf een valse start, vervolgens wat mooie succesjes en daarna weer technische ellende. Iets wat lijkt tot het einde van het seizoen te duren gezien de verhoudingen met Renault. Dan moet je volgend seizoen maar afwachten wat Honda kan.

JMD

Well-known member
Heb de GP in Canada gekeken, daar werd op een Canadese zender het Sky-commentaar (vanuit GB dus) doorgegeven. Mijn hemel, wat was dat een ontzettend subjectief commentaar. Daar verbleekt de hele Max-mania van de NL commentatoren bij.

Toen Vettel die inhaalmanoeuvre op Bottas maakte (waarbij overduidelijk was dat die bocht voor Vettel was en Bottas zich gewoon verremde) vonden de presentatoren dat Vettel hiervoor gestraft moest worden...Mijn hemel, hoe ver moet je er dan voor zitten. Het leukste kwam nog: ze hadden af en toe een live schakeling met Christian Horner aan de pitmuur, en daar vroegen ze (vlak na dat incident) aan hem of hij dacht dat er straffen zouden volgen. Horner gaf aan dat er niks zou gebeuren, want was een race-incident en verder was Bottas' race nu ook wel naar de filistijnen. Grote verbazing bij de commentatoren dat hij Bottas als de schuldige zag...

Ik zie wel eens wat tweets van SkyF1 langskomen en die vond ik altijd al zwaar subjectief qua Hamilton - Vettel (en 2 jaar terug vs Rosberg), maar goed, dat zijn tweets. Het hele commentaar bleek minstens net zo erg...

Overigens kwam die uitval van Horner over de Renaultmotoren van het directe contact met de pitmuur live bij Sky in de uitzending, dat was nog geen 2 minuten na het uitvallen van Verstappen... Daarom was Horner ook zo kwaad, had je hem het na de race gevraagd dan zou hij (door de gezakte adrenaline) een veel politieker antwoord hebben gegeven.

Ska P 187

Well-known member
Ik kijk meestal ook sky en vind het eigenlijk wel meevallen.
Je houdt rekening met het feit dat ze van die eilanden komen en dat in ogenschouw nemend valt de partijdigheid, die er uiteraard wel is, nog mee. Zeker wanneer je de vergelijking maakt met je vrienden van ZIGGO.

Max

Administrator
Forumleiding
Dat is een verrassende move. Nu kijken of Gasley of Sainz naast Max wordt gezet. Of wellicht dat RedBull ook een verrassende keuze maakt.

Bovenaan