Sainz heeft ook problemen gehad met zijn auto + maar weer eens een slechte pitsstop waardoor hij nog net voor Verstappen terecht kwam.
Sainz heeft hem na de laatste bandenwissel voor laten gaan omdat Verstappen op supersofts reed, waarmee hij veel sneller als Verstappen moest zijn.
Wonderwel ging Sainz er heel behoorlijk achteraan of niet? Toen het tijd was om de favor terug te geven daar Sainz nu de betere banden had was het NO!
Grosjean heeft ook aangegeven dat hij Verstappen onder controle had en wist zolang Sainz er niet langs ging hij geen problemen zou hebben voor te blijven.
Je kan lang wikken en wegen, maar als teamplayer heeft Verstappen hier gefaald en Sainz als coureur, want hij had m er inderdaad gewoon naast moeten zetten, voorbij moeten gaan of er af moeten rijden toen hij hem niet voorbij liet gaan.
Verstappen reed op nieuwe supersofts nu ook niet bepaald weg van Sainz.
FEIT!!!
Is al goed jongens, waar gaan we nu heen, Rusland?
Verstappen reed op nieuwe supersofts nu ook niet bepaald weg van Sainz.
Suzuka lijkt op Spa, dus TR komt vermogen tekort, maar aangezien veel bochten op Suzuka hogesnelheidsbochten zijn compenseert dat. Punten voor TR zijn niet zo vanzelfsprekend als Singapore, maar P9 moet er toch wel inzitten.Suzuka, toch wel 1 van de mooiste circuits. Daar moet TR wel wat kunnen maar niet bijzonder veel. Hopen op regen dan maar weer.
enige weekend met regen in kwali of race dat ik me echt kan herinneren was Maleisie.
Je hebt je feiten niet op orde Ska_p. Max en Sainz zaten bijna op dezelfde strategie, supersofts-soft-supersofts. Sainz heeft zelfs een extra setje supersofts erom gelegd gekregen want die zat op een 3-stops strategie. Max heeft dus geen moment op de supersofts gereden terwijl Sainz op de softs reed, wel andersom maar toen zat Max nog achter Sainz en reed hij op de softs snellere tijden dan Sainz op de supersofts (al zat die laatste wellicht in verkeer). Bekijk de laptimes nog maar eens op de site van McLaren of FIA, Max heeft 9 ronden achter elkaar de snelste ronde van het veld gereden, snelste raceronde gehad en 4e snelste raceronde van het hele veld. Sainz kon hem niet eens of amper bijhouden op het laatste setje zogenaamsde betere supersofts (die slechts 4 rondjes nieuwer waren dan die van Max,waaronder een in- en outlap tijdens Q3), dus hoe had hij ooit het leven zuur kunnen maken van Perez? Sainz kon alleen in de versnellingsbak van Verstappen kruipen toen die achter Maldonado en Grosjean zat omdat die hem ophielden, toen Max en Sainz Grosjean voorbij waren was er binnen 2 ronden een gat van 3,5 sec tussen beiden. Verstappen was gewoon de heel race sneller dan Sainz, die wat overmoedig was geworden door 2 rally-achtige inhaalmanoeuvres op de beide Lotussen (niet echt cleane inhaalacties hij drukte ze bijna van de baan). Slechte call van het team, prima beslissing van Max.Sainz heeft hem na de laatste bandenwissel voor laten gaan omdat Verstappen op supersofts reed, waarmee hij veel sneller als Verstappen moest zijn.
Wonderwel ging Sainz er heel behoorlijk achteraan of niet? Toen het tijd was om de favor terug te geven daar Sainz nu de betere banden had was het NO!
Grosjean heeft ook aangegeven dat hij Verstappen onder controle had en wist zolang Sainz er niet langs ging hij geen problemen zou hebben voor te blijven.
Je kan lang wikken en wegen, maar als teamplayer heeft Verstappen hier gefaald en Sainz als coureur, want hij had m er inderdaad gewoon naast moeten zetten, voorbij moeten gaan of er af moeten rijden toen hij hem niet voorbij liet gaan.
enige weekend met regen in kwali of race dat ik me echt kan herinneren was Maleisie.
Silverstone tijdens de race, Vettel haalde daar podium door goede pitstrategie
Okay da?s duidelijke info en daar kan ik wat meer mee. Ik dacht dat het verschil in de banden groter was.Je hebt je feiten niet op orde Ska_p. Max en Sainz zaten bijna op dezelfde strategie, supersofts-soft-supersofts. Sainz heeft zelfs een extra setje supersofts erom gelegd gekregen want die zat op een 3-stops strategie. Max heeft dus geen moment op de supersofts gereden terwijl Sainz op de softs reed, wel andersom maar toen zat Max nog achter Sainz en reed hij op de softs snellere tijden dan Sainz op de supersofts (al zat die laatste wellicht in verkeer). Bekijk de laptimes nog maar eens op de site van McLaren of FIA, Max heeft 9 ronden achter elkaar de snelste ronde van het veld gereden, snelste raceronde gehad en 4e snelste raceronde van het hele veld. Sainz kon hem niet eens of amper bijhouden op het laatste setje zogenaamsde betere supersofts (die slechts 4 rondjes nieuwer waren dan die van Max,waaronder een in- en outlap tijdens Q3), dus hoe had hij ooit het leven zuur kunnen maken van Perez? Sainz kon alleen in de versnellingsbak van Verstappen kruipen toen die achter Maldonado en Grosjean zat omdat die hem ophielden, toen Max en Sainz Grosjean voorbij waren was er binnen 2 ronden een gat van 3,5 sec tussen beiden. Verstappen was gewoon de heel race sneller dan Sainz, die wat overmoedig was geworden door 2 rally-achtige inhaalmanoeuvres op de beide Lotussen (niet echt cleane inhaalacties hij drukte ze bijna van de baan). Slechte call van het team, prima beslissing van Max.