F1 en andere motorsport

Status
Niet open voor verdere reacties.

Janssen

Well-known member
Ska P als jij aan het wegrennen bent voor die stieren en een gast achter je vraagt of je even wil inhouden zodat hij er langs kan dan roep je ook NO.
 

Fabian

Active member
Sainz heeft ook problemen gehad met zijn auto + maar weer eens een slechte pitsstop waardoor hij nog net voor Verstappen terecht kwam.
Sainz heeft hem na de laatste bandenwissel voor laten gaan omdat Verstappen op supersofts reed, waarmee hij veel sneller als Verstappen moest zijn.
Wonderwel ging Sainz er heel behoorlijk achteraan of niet? Toen het tijd was om de favor terug te geven daar Sainz nu de betere banden had was het NO!
Grosjean heeft ook aangegeven dat hij Verstappen onder controle had en wist zolang Sainz er niet langs ging hij geen problemen zou hebben voor te blijven.
Je kan lang wikken en wegen, maar als teamplayer heeft Verstappen hier gefaald en Sainz als coureur, want hij had m er inderdaad gewoon naast moeten zetten, voorbij moeten gaan of er af moeten rijden toen hij hem niet voorbij liet gaan.

Hij ging er behoorlijk achter aan? Sainz reed op betere banden en kwam niet in de buurt. Geen slecht coureur hoor, maar kom op. Het was niet heel indrukwekkend. Verstappen passeerde zijn voorgangers cool en rustig. Weet de auto op de baan te houden in de moeilijkste gaatjes en racelijnen. Heeft totaal controle over de auto. Grosjean werd door Sainz gewoon opzij gesmeten. Ook een manier om te passeren, maar iets minder kundig.

Overigens is er niets gezegd over het voor laten gaan van Verstappen gedurende deze race. Ja, Sainz zegt dat hij Verstappen cadeautjes heeft gegeven eerder dit seizoen. Dat is dan zijn eigen makke, hoewel dit nooit eerder gememoreerd is.

En hoezo als teamplayer gezakt? Hij heeft een volwassen beslissing genomen waar de ploeg het achteraf volkomen mee eens was, alleen Sainz niet.. Dan kun je niet blijven volhouden dat hij onterecht te werk is gegaan. De echte reden is dat Sainz dacht dat hij Perez (niet Grosjean, die was al gezien) kon passeren voor plek 7, maar hij kwam niet eens in de slipstream van Verstappen. Hij was Perez nooit voorbij gegaan. Dat beweerde teambaas Tost zelf.

En we moeten het teamspel niet overdrijven. Sainz is ook gewoon een concurrent.
 

Ska P 187

Well-known member
Suzuka, toch wel 1 van de mooiste circuits. Daar moet TR wel wat kunnen maar niet bijzonder veel. Hopen op regen dan maar weer.
 

JMD

Well-known member
Suzuka, toch wel 1 van de mooiste circuits. Daar moet TR wel wat kunnen maar niet bijzonder veel. Hopen op regen dan maar weer.
Suzuka lijkt op Spa, dus TR komt vermogen tekort, maar aangezien veel bochten op Suzuka hogesnelheidsbochten zijn compenseert dat. Punten voor TR zijn niet zo vanzelfsprekend als Singapore, maar P9 moet er toch wel inzitten.

Volgens weeronline.nl valt er zondag 41mm in Suzuka. Laat het maar gebeuren.
Maar goed, die verwachting kan nog wijzigen natuurlijk, wel ligt Suzuka dicht op een baai/zee, dus regen cre?ert en verdwijnt er snel.
 

JMD

Well-known member
Is er dit seizoen btw al een regenrace geweest vraag ik me net af...
Wordt wel eens tijd.
 

Ivanhoe

Active member
Sainz heeft hem na de laatste bandenwissel voor laten gaan omdat Verstappen op supersofts reed, waarmee hij veel sneller als Verstappen moest zijn.
Wonderwel ging Sainz er heel behoorlijk achteraan of niet? Toen het tijd was om de favor terug te geven daar Sainz nu de betere banden had was het NO!
Grosjean heeft ook aangegeven dat hij Verstappen onder controle had en wist zolang Sainz er niet langs ging hij geen problemen zou hebben voor te blijven.
Je kan lang wikken en wegen, maar als teamplayer heeft Verstappen hier gefaald en Sainz als coureur, want hij had m er inderdaad gewoon naast moeten zetten, voorbij moeten gaan of er af moeten rijden toen hij hem niet voorbij liet gaan.
Je hebt je feiten niet op orde Ska_p. Max en Sainz zaten bijna op dezelfde strategie, supersofts-soft-supersofts. Sainz heeft zelfs een extra setje supersofts erom gelegd gekregen want die zat op een 3-stops strategie. Max heeft dus geen moment op de supersofts gereden terwijl Sainz op de softs reed, wel andersom maar toen zat Max nog achter Sainz en reed hij op de softs snellere tijden dan Sainz op de supersofts (al zat die laatste wellicht in verkeer). Bekijk de laptimes nog maar eens op de site van McLaren of FIA, Max heeft 9 ronden achter elkaar de snelste ronde van het veld gereden, snelste raceronde gehad en 4e snelste raceronde van het hele veld. Sainz kon hem niet eens of amper bijhouden op het laatste setje zogenaamsde betere supersofts (die slechts 4 rondjes nieuwer waren dan die van Max,waaronder een in- en outlap tijdens Q3), dus hoe had hij ooit het leven zuur kunnen maken van Perez? Sainz kon alleen in de versnellingsbak van Verstappen kruipen toen die achter Maldonado en Grosjean zat omdat die hem ophielden, toen Max en Sainz Grosjean voorbij waren was er binnen 2 ronden een gat van 3,5 sec tussen beiden. Verstappen was gewoon de heel race sneller dan Sainz, die wat overmoedig was geworden door 2 rally-achtige inhaalmanoeuvres op de beide Lotussen (niet echt cleane inhaalacties hij drukte ze bijna van de baan). Slechte call van het team, prima beslissing van Max.
 
Laatst bewerkt:

Bestaat niet meer

Well-known member
Silverstone tijdens de race, Vettel haalde daar podium door goede pitstrategie

Bedankt voor de aanvulling. Volgens mij ben ik toen na 1 ronde inderdaad weggezapt, omdat Max daar er al snel af schoof en dat is dan ook meteen enige fout die je volledig aan hemzelf kan toeschrijven dit jaar.
 

Ska P 187

Well-known member
Je hebt je feiten niet op orde Ska_p. Max en Sainz zaten bijna op dezelfde strategie, supersofts-soft-supersofts. Sainz heeft zelfs een extra setje supersofts erom gelegd gekregen want die zat op een 3-stops strategie. Max heeft dus geen moment op de supersofts gereden terwijl Sainz op de softs reed, wel andersom maar toen zat Max nog achter Sainz en reed hij op de softs snellere tijden dan Sainz op de supersofts (al zat die laatste wellicht in verkeer). Bekijk de laptimes nog maar eens op de site van McLaren of FIA, Max heeft 9 ronden achter elkaar de snelste ronde van het veld gereden, snelste raceronde gehad en 4e snelste raceronde van het hele veld. Sainz kon hem niet eens of amper bijhouden op het laatste setje zogenaamsde betere supersofts (die slechts 4 rondjes nieuwer waren dan die van Max,waaronder een in- en outlap tijdens Q3), dus hoe had hij ooit het leven zuur kunnen maken van Perez? Sainz kon alleen in de versnellingsbak van Verstappen kruipen toen die achter Maldonado en Grosjean zat omdat die hem ophielden, toen Max en Sainz Grosjean voorbij waren was er binnen 2 ronden een gat van 3,5 sec tussen beiden. Verstappen was gewoon de heel race sneller dan Sainz, die wat overmoedig was geworden door 2 rally-achtige inhaalmanoeuvres op de beide Lotussen (niet echt cleane inhaalacties hij drukte ze bijna van de baan). Slechte call van het team, prima beslissing van Max.
Okay da?s duidelijke info en daar kan ik wat meer mee. Ik dacht dat het verschil in de banden groter was.
Zal ik je dan maar gewoon gelijk geven? Bij deze.
 

Ivanhoe

Active member
Vrijdag 25 september 2015
03.00 - 04.30 uur Eerste vrije training
07.00 - 08.30 uur Tweede vrije training

Zaterdag 26 september 2015
05.00 - 06.00 uur Derde vrije training
08.00 - 09.00 uur Kwalificatie

Zondag 27 september 2015
07.00 - 09.00 uur Race

Nederlandse tijden
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Oh beter. Ik ging uit van 14:00 uur en dat ik daardoor de race moest missen. Blijkbaar niet dus. Wekkertje zetten en kijken maar.

Hup Max!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan