F1 en andere motorsport

Status
Niet open voor verdere reacties.

JMD

Well-known member
Toch vreemd ?beleid?. Renault had toch een eigen team met ons aller geliefde Flavio als manager? Alonso kwam daar volgens mij in terecht na zijn eerst Mc Laren debacle.

Klopt. Namen in 1999 ofzo Benneton over.

In de jaren 80 volgens mij ook een eigen team.

Zal ook wel te maken hebben met wie er in 'het bestuur' van Renault zit.
 

Shayman

New member
Renault stopt als motorleverancier in de Formule1. (bron: sport1.nl)

'Als er een probleem is met het team wordt met de beschuldigende vinger naar jou gewezen. Toen we WK-races wonnen, werd de naam Renault nooit genoemd. We hebben steeds sterker de indruk dat onze investering nauwelijks loont', aldus de concernbaas van Renault.

Overigens verliet Renault in 1997 om exact dezelfde reden de Formule 1.

Misschien start Renault nog wel een eigen team.

Ben benieuwd wat Red Bull/Toro Rosso nu gaat doen.
Tja, die pannenkoeken plakken toch zelf de naam Infinity op de auto?

Ferrari is wel enthousiast om concurrentie voorin te krijgen waarin ook een motor van hun ligt. Marussia en Sauber maken nu niet echt een fijne wagen voor de motor en bij RB en TR zit dat wel goed. Mijn gevoel zegt ook dat het een betere deal is als met Mercedes, die zullen altijd hun beste motor zelf houden en een geknepen versie verkopen waar Ferrari toch meer voor de "lol van snel rijden met een Ferrari-motor" lijkt te opereren.

Een eventuele nieuwkomer als VAG Audi/Porsche/Bugatti/Lamborghini zou ik niet snel voor kiezen want dan ga je dezelfde problemen krijgen als nu met de Honda het 1e jaar en Audi heeft ook al aangegeven niet in te willen stappen trouwens.

Ik denk dat achter de schermen inmiddels allang zijn geschud voor 2017 en misschien ook al wel voor 2016 mocht het nu al fout gaan.
 

Shayman

New member
De race snelheid van bijna alle wagens ben ik echt naar benieuwd want het staat wel aardig op de kop zo, alleen de Lotus lijkt niet best op dit circuit (en de Manor uiteraard) maar RB en Ferrari dagen Mercedes wel uit zo. Williams morgen even kijken wat ze echt doen en Force India begint aardig goed eruit te zien.

Beide TR hebben geen goede snelle ronde neer kunnen zetten maar lijken mee te kunnen doen voor de puntjes vanaf plek 7 want zonder pech lijken 1 t/m 6 me wel aardig duidelijk na vandaag.
 

Ivanhoe

Active member
Max zat met de prime band in de top 6, maar met de options zakte hij naar p10. Pakte ook niet de winst die andere teams wel pakten op de super softs. Dus nog even zoeken naar de juiste balans, maar hij is retesnel hier, getuige ook het verschil met Sainz.
 

Ivanhoe

Active member
De race snelheid van bijna alle wagens ben ik echt naar benieuwd want het staat wel aardig op de kop zo, alleen de Lotus lijkt niet best op dit circuit (en de Manor uiteraard) maar RB en Ferrari dagen Mercedes wel uit zo. Williams morgen even kijken wat ze echt doen en Force India begint aardig goed eruit te zien.

Beide TR hebben geen goede snelle ronde neer kunnen zetten maar lijken mee te kunnen doen voor de puntjes vanaf plek 7 want zonder pech lijken 1 t/m 6 me wel aardig duidelijk na vandaag.

Lange stints in FP2 zagen er voor RB erg goed uit, snelste van het veld. Ook de Toro Rosso's deden het trouwens erg goed in race trim.
 

Shayman

New member
Max zat met de prime band in de top 6, maar met de options zakte hij naar p10. Pakte ook niet de winst die andere teams wel pakten op de super softs. Dus nog even zoeken naar de juiste balans, maar hij is retesnel hier, getuige ook het verschil met Sainz.

Was volgens mij een stuurfoutje bij hem in de snelle ronde en TR is in de 2e training vooral bezig met de lange stint meestal dus kon weleens mooi worden; alleen uitkijken dat ie niet te enthousiast wordt want die muren zijn niet erg vergevingsgezind.
 

JMD

Well-known member
Williams zal wel problemen hebben, dit is geen circuit voor hen, zij zijn juist goed op door rechtdoorcircuits.

Normaal gesproken houdt TR dus de Manors, McLarens, Lotussen, Saubers en Williamsen achter zich en moet top 10 dus gewoon kunnen.
Gek dat Mercedes niet bovenaan staat, ben benieuwd of die aan 'sandbagging' hebben gedaan, want dit is nog niet vaak voorgekomen.

Realistisch gezien moet Max plaats 7 kunnen halen zondag, Ferrari, Mercedes en Red Bull is te sterk.
 

Ska P 187

Well-known member
Was volgens mij een stuurfoutje bij hem in de snelle ronde en TR is in de 2e training vooral bezig met de lange stint meestal dus kon weleens mooi worden; alleen uitkijken dat ie niet te enthousiast wordt want die muren zijn niet erg vergevingsgezind.

Eindelijk weer een circuit dat niet vergevingsgezind is. Hoe laat begint het circus, gewoon om 14.00?
 
Laatst bewerkt:

JMD

Well-known member
Opvallend, Ferrari voor Red Bull voor Mercedes in de 3e vrije training. Zou Mercedes dan gewoon niet zo goed zijn hier?? Ben benieuwd naar de quali. Sainz en Verstappen 8e en 9e, 7e werd Alonso.

Rossi veel sneller dan Stevens, opvallend.
 

Ivanhoe

Active member
Max P9 op 1/10 achter Sainz. Auto lijkt net als gisteren vooral op de primes goed te lopen, daarmee stond hij P7 vandaag.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Klein beetje zorgwekkend dat Max op de Supersofts ietsje langzamer lijkt dan de concurrentie voor de top-10. Op de Softs gaat hij daarentegen al het hele weekend lekker. Ik ga zo naar het theater voor een Rock Opera, dus ik kan de kwalificatie niet zien. Wel jammer, maar tijdens de race zit ik natuurlijk wel weer klaar.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan