F1 en andere motorsport

Status
Niet open voor verdere reacties.

Shayman

New member
Williams kan zich beter gaan richten op dragracen want wanneer er wat leuke bochten in een circuit zitten dan zie je ze niet meer. Die Wolff bij de 1e training, waarom werd daar het gewone schermpje in het stuur vervangen door een Tomtom eigenlijk?
 

Jozsef

New member
Ik kijk uit naar Francorchamps. Daar is Max zowat geboren. Kent elk stukje asfalt. Eau Rouge, mooiste stukje circuit in de F1 wat mij betreft. Daar regen en er gaan echt gekke dingen gebeuren.
 

Shayman

New member
Ik kijk uit naar Francorchamps. Daar is Max zowat geboren. Kent elk stukje asfalt. Eau Rouge, mooiste stukje circuit in de F1 wat mij betreft. Daar regen en er gaan echt gekke dingen gebeuren.

Ja, het is iets teveel enthousiasme maar als als als met regen en geen fouten dan kan hij daar zomaar podium rijden. Hij rijdt ook zo retestrak, die lijnen dat doen ook niet de heren van Merc niet maar die wagen is zoveel sneller. Hongarije is wel wat saaier maar geeft ook meer kans dan Belgi? denk ik.
 

Ska P 187

Well-known member
Is de gp van dit weekend niet meer geschikt om eens echt te stunten?
Zitten toch minder vol gas stukken in dit circuit of vergis ik me?
 

JMD

Well-known member
Is de gp van dit weekend niet meer geschikt om eens echt te stunten?
Zitten toch minder vol gas stukken in dit circuit of vergis ik me?

Het is een beetje een circuit van alles wat. Best wat lange rechte stukken, maar ook snelle bochten.

Denk dat de grootste kans op een echte stunt over 3 weken op de Hungaroring te behalen is, of later in het jaar in Singapore.
 

Ivanhoe

Active member
En klaar voor FP3. Totaal andere omstandigheden dan gisteren, vannacht heeft het heftig geregend dus al het rubber van gisteren is weggespoeld. Asfalt is ook bijna 20 graden koeler dan gisteren.
 

Shayman

New member
Is de gp van dit weekend niet meer geschikt om eens echt te stunten?
Zitten toch minder vol gas stukken in dit circuit of vergis ik me?

Punten is zeker mogelijk; ik ben benieuwd of Williams al het achterste van de tong heeft laten zien maar het lijkt er wel op want de lijnen die ze nu ook rijden zien er niet echt gecontroleerd uit.
 

De Wolf

Well-known member
Max staat zelfs op de shortlist van Ferrari. Lijkt mij een beetje vroeg, maar een betere renstal zou mooi zijn.
 

JMD

Well-known member
Max staat zelfs op de shortlist van Ferrari. Lijkt mij een beetje vroeg, maar een betere renstal zou mooi zijn.

Op Ferrari's shortlist staan altijd veel namen... Denk dat dat nu gewoon te vroeg is voor Max. Laat hem lekker rijden bij TR, met alle kans om zich te bewijzen, maar dat een foutje mag. Er zijn zat coureurs die te vroeg in een te goede auto zaten (met misschien wel vader Jos als grootste exponent) en door hun vele beginnersfouten nooit meer in zo'n auto kwamen.
 

JMD

Well-known member
Punten is zeker mogelijk; ik ben benieuwd of Williams al het achterste van de tong heeft laten zien maar het lijkt er wel op want de lijnen die ze nu ook rijden zien er niet echt gecontroleerd uit.

Op dit circuit zijn punten misschien wel een vereiste.
 

Shayman

New member
Op dit circuit zijn punten misschien wel een vereiste.

Eigenlijk wel inderdaad maar is afwachten wat Williams en Force India doen op wedstrijdsnelheid, Lotus en Sauber lijken het niet te hebben hier in elk geval. En met wat mazzel rij je voor de RB maar dat is niet zomaar logisch natuurlijk.
 

JMD

Well-known member
Eigenlijk wel inderdaad maar is afwachten wat Williams en Force India doen op wedstrijdsnelheid, Lotus en Sauber lijken het niet te hebben hier in elk geval. En met wat mazzel rij je voor de RB maar dat is niet zomaar logisch natuurlijk.

Voor Williams heeft dit circuit teveel snelle bochten...
 

Ivanhoe

Active member
Williams heeft zich sterk verbeterd ten opzichte van de vrijdag, zoals ze eigenlijk al het hele seizoen doen. Ook Lotus en Force India lijken sterker dan gisteren.
 

Shayman

New member
Wat een verschil bij Williams tussen hard en medium, op medium kunnen ze veel betere lijnen rijden. Hopelijk goed heet asfalt morgen zodat ze de mediums snel aan snot rijden. Maar wel mooi hoor; 5 en 6 voor de jonkies.
 

Ivanhoe

Active member
P5 en slechts 2/10 achter Vettel, TR is echt competatief hier, ze worden op BBC zelfs als bedreiging voor Ferarri gezien. Wordt interessante kwalificatie. En Max in alle drie de trainingen sneller dan Sainz, ook niet onbelangrijk.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Nu tijdens de kwalificatie allebei Q3 halen. En dan morgen puntjes. Zou mooi zijn!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan