F1 en andere motorsport

Status
Niet open voor verdere reacties.

Balderas

New member
Bijzonder, die zag ik niet aankomen.

Ik denk dat zijn stoeltje dan ingenomen gaat worden door Wehrlein. Die is nog van Mercedes en zullen daar wel graag een Duitser in het team willen houden.
 

Tobcoach

New member
Bijzonder, die zag ik niet aankomen.

Ik denk dat zijn stoeltje dan ingenomen gaat worden door Wehrlein. Die is nog van Mercedes en zullen daar wel graag een Duitser in het team willen houden.

Ik denk dat je daar gelijk in hebt. Ocon is al vastgelegd door Force India, en zomaar iemand vanuit het Mercedes ontwikkelprogramma inschuiven zullen ze niet doen. Wehrlein is de logische opvolger, hij heeft al diverse malen voor Mercedes getest dit seizoen en vorig seizoen (geloof ik).

Nu snap ik ook waarom Mercedes begin dit jaar zo hard aan Verstappen aan het trekken was. Vermoedelijk had Rosberg al veel eerder aangegeven dat als hij kampioen zou worden, hij met de F1 zou stoppen. Mercedes wilde als dat gebeurde Max naar Lewis zetten. Over een dijk van een line-up gesproken.

Het is nu wel te hopen dat andere teams veel dichterbij Mercedes kunnen komen qua prestaties, anders zou het volgend seizoen wel eens een hele saaie one-men show van Hamilton kunnen gaan worden.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Heb je gelijk in. Als de Mercedes weer oppermachtig is, dan zullen de races waarin Hamilton de finish haalt voorin erg saai zijn.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik ga ook voor Wehrlein. Jonge, getalenteerde Duitser, die ook al testrijder is.
 

Tobcoach

New member
Ik denk trouwens dat Ocon zich wel voor z'n kop zal slaan door al een deal met Force India gesloten te hebben. Als hij wat langer had gewacht had hij wellicht naar Mercedes gekund. Hij was de laatste tijd immers gelijkwaardig en soms sneller dan Wehrlein.

Maar ja, zoiets als dit zien maar weinig mensen aankomen.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ik denk trouwens dat Ocon zich wel voor z'n kop zal slaan door al een deal met Force India gesloten te hebben. Als hij wat langer had gewacht had hij wellicht naar Mercedes gekund. Hij was de laatste tijd immers gelijkwaardig en soms sneller dan Wehrlein.

Maar ja, zoiets als dit zien maar weinig mensen aankomen.

Wehrlein is een Duitser, dan kan Ocon nog zoveel 'beter' zijn, die kiezen ze toch niet. Wehrlein ligt niet zo lekker in de F1 pitboxen, zo gaan de verhalen. Arrogante betweter schijnt hij te zijn.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ocon schijnt een clausule te hebben voor een stoeltje bij Mercedes, dus daar hangt het dus niet op.
 

Ivanhoe

Active member
Bottas op een 1 jaars contract lijkt mij de meest waarschijnlijke optie. Wehrlein naar Williams en een korting op de Mercedes motor. Toto Wolff is de manager van Bottas. Kans dat Mercedes Ocon of Wehrlein het stoeltje geeft acht ik klein, Wehrlein net 1 seizoen F1 ervaring, Ocon nog geen half seizoen, zelfs Max moest anderhalf seizoen wachten voor een stoeltje bij RBR en Mercedes is geen RBR en Ocon en Wehrlein zijn niet van het niveau van Max. Mercedes wil voor de WCC strijden en zullen denk ik voor een veilige optie gaan.

Ricciardo of Sainz is ook een mogelijkheid. RBR heeft niet twee coureurs nodig die voor he kampioenschap strijden (kan zelfs punten kosten als de spanningen te groot worden) en het betekent dat er een plaatsje vrij komt bij Toro Rosso zodat Pierre Gasly (GP2 kampioen) kan doorstromen.

Perez en Vettel zijn andere opties.
 

gevegt

Well-known member
Wehrlein staat onder contract van Mercedes, maar heeft zich nu niet echt ontwikkeld dit seizoen. Ocon kan met gemak gehaald worden, maar heeft eigenlijk nog 0 ervaring. Mercedes moet dus van hun geloof afvallen als ze hem willen halen. Komt bij dat Ocon in de toekomst de gedroomde nieuwe kampioen van Renault is. Van Perez weet ik niet hoe zijn contract in elkaar steekt, maar dat zou een hele goede zijn om Hamilton het vuur aan de schenen te leggen.
Toch hoop ik dat Mercedes Sainz haalt. Die gaat steeds beter en zou een prima tweede man zijn.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Sainz is inderdaad ook een optie, maar ik zie hem eerder Raikkonen opvolgen bij Ferrari. In 2018 ofzo.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan