F1 en andere motorsport

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ska P 187

Well-known member
Heeft iemand Max al op de PS, waar zijn we, 4 ingereden?
Oftewel wat mogen weer verwachten in Duitsland ?n belangrijker gaat het regenen? Jaja
 

JMD

Well-known member
Omdat het van de auto's een LMP maakt.
Puur cosmetisch bedoel je dus. Ja, daar heb je gelijk in. Vraag me overigens ook af of dat nou zo lekker kijken is met die stang vlak voor je in beeld...

Alle verboden betreffende radioverkeer zijn per direct ingetrokken.
Dat is dan weer jammer.
Blijf het toch altijd apart vinden hoe de F1 ineens van de ene op andere dag regels verandert... Zoals ook dat er geen dubbel geel gevlagd meer gaat worden tijdens trainingen, er wordt direct de rode vlag gezwaaid dan. Dit om het akkefietje met Rosberg van afgelopen zaterdag te voorkomen. Vreemd, toen zo'n zelfde iets in 1998 gebeurde met Hakkinen in Monaco (die overigens ook zijn pole behield) werd er veel minder ophef over gemaakt.

Tevens gaf de FIA gisteren aan dat ze coulanter gaan zijn met 'track limits', maar zit de wedstrijdleiding in FP2 weer als een bok op een haverkist als er iemand in bocht 1 buiten de baan komt...

Beetje zwalkend beleid.

Je moet toch de Rosbergs van deze wereld een beetje kunnen helpen.
Hamilton had er in Baku ook problemen mee, en die viel verder terug dat Rosberg op Silverstone. ;)

Vreemd idd dat nu wel weer alles mag. Vorig jaar ingevoerd om de coureurs weer zelf te laten nadenken, er komt 1x kritiek (over die straf voor Button) en het is direct compleet voorbij.
 

Ska P 187

Well-known member
Ik vind het altijd wel grappig dat ze in de F1 hoppakee van regels veranderen. Goed is soms anders, maar ik vind het wel wat hebben.
 

Ivanhoe

Active member
Goed nieuws ook dat ze stoppen met starten van achter de SC met regen. Paar ronden achter de SC en dan gewoon een staande start op de natte baan.
De lange runs van Ricciardo zagen er trouwens een stuk beter uit dan die van Max, maar vermoed dat Max met meer brandstof reed en de 1e race stint simuleerde en Ric met een lichtere auto de 2e of 3e race stint. Red Bulls zagen er in ieder geval sneller uit dan Ferarri, dus dat is prima.
 

JMD

Well-known member
Goed nieuws ook dat ze stoppen met starten van achter de SC met regen. Paar ronden achter de SC en dan gewoon een staande start op de natte baan.
Goed plan idd, maar dat gaat dus nog niet gebeuren. Ze zijn er wel mee bezig.

Wel te hopen dat ze dan niet nog langer wachten met de SC weghalen (tot er zo ongeveer een droge lijn is), want dan is het nog niks.
Vorige week hoorde ik Mol hier al over praten, en die gaf aan dat het voorstel was dat de rondjes achter de SC niet mee zouden tellen. Dan worden de SC-rondjes dus alleen gebruikt om de baan droog te rijden... Ben benieuwd of dat laatste dus ook gaat gebeuren, wordt dan wel lastiger voor de strategie, want weet je niet hoeveel rondjes je uiteindelijk rijdt....

Overigens zou dit dan voortaan wat mij betreft altijd wel mogen na een SC-fase. Gewoon de SC van de baan af, naar de grid, staande start. Lichten aan en uit en karren maar.
 

Eef de Kip

Well-known member
De lange runs van Ricciardo zagen er trouwens een stuk beter uit dan die van Max, maar vermoed dat Max met meer brandstof reed en de 1e race stint simuleerde en Ric met een lichtere auto de 2e of 3e race stint. Red Bulls zagen er in ieder geval sneller uit dan Ferarri, dus dat is prima.

Ik zat op SKY te kijken en daar hadden ze het erover dat de tijden van Verstappen op de soft redelijk in de buurt lag van die van Hamilton. Ik meende te horen dat die zelfs sneller was dan zijn tijden op de superssoft maar goed, ik neem aan dat jij ergens de tijden gezien hebt?
RB was gemiddeld een halve seconde sneller dan Ferrari maar ik vraag me af of dat een beetje te vergelijken is met elkaar.
 

JMD

Well-known member
Ik zat op SKY te kijken en daar hadden ze het erover dat de tijden van Verstappen op de soft redelijk in de buurt lag van die van Hamilton. Ik meende te horen dat die zelfs sneller was dan zijn tijden op de superssoft maar goed, ik neem aan dat jij ergens de tijden gezien hebt?
RB was gemiddeld een halve seconde sneller dan Ferrari maar ik vraag me af of dat een beetje te vergelijken is met elkaar.

Hebben ze in Haarlem Sky op de TV??? Of ben je op vakantie?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan