F1 en andere motorsport

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eef de Kip

Well-known member
Blijft dus schipperen tussen Kwalificatie en de race op dit soort circuits. Wat dat betreft zullen ze er - zij het in mindere mate - zondag toch ook weer last van hebben. Lijkt me dus wel dat ze de afstelling meer op de race zullen richten.
 

gevegt

Well-known member
Blijft dus schipperen tussen Kwalificatie en de race op dit soort circuits. Wat dat betreft zullen ze er - zij het in mindere mate - zondag toch ook weer last van hebben. Lijkt me dus wel dat ze de afstelling meer op de race zullen richten.
Dat is altijd het geval en geldt voor alle teams.
 

Ivanhoe

Active member
Ja maar ik heb de indruk dat het bij RB wel erg veel het een of het ander is. Althans, op circuits met de lange stukken.
Met een mindere motor is het wat lastiger om een goed compromis te vinden voor de set up natuurlijk. Maar Baku moet je denk ik niet als maatstaf nemen, eerder Montreal (wasr ze het naar verwachting deden), nu de Red Bull Ring en straks Monza en Mexico. Ze hadden natuurlijk totaal geen data met betrekking tot het circuit van Baku en helaas zaten ze mis met de afstelling, kan gebeuren. In zijn algemeenheid geldt natuurlijk dat voornoemde circuits niet de meest kansrijke zijn voor Red Bull. Naar het schijnt komt er voor Suzuka weer een upgrade van Renault, dat is na Italie, maar voor Mexico.
 

Ivanhoe

Active member
Parc ferm? is gewoon kut. Afschaffen.

Op zich snap ik wel dat ze die regel hebben ingevoerd, auto's werden compleet gestript na de kwalificatie en opnieuw voor de race opgebouwd. Verschil met de grote en de kleine teams werd hierdoor in de race en kwalificatie veel te groot.
 

JMD

Well-known member
Einde training Verstappen, vast in het grind...

Slachtoffer van de extra hoge kerbstones... Stuurstang breekt af door die kerbstones... Lekker gevaarlijk. En hij is niet de eerste die problemen heeft met die nieuwe gele kerbstones.
 

Eef de Kip

Well-known member
Er gaan er wel heel veel af zeg, jammer dat uitgerekend bij hem z'n stuurstang af breekt. Vraag me af of hij ?berhaupt uit het grind was gekomen.
 

JMD

Well-known member
Lekker hoosbuitje....

Het circuit is heel klein en smal, en toch ligt de bui alleen op het laatste deel... Net zoals dat in Spa weleens zo is, maar dat circuit is heel lang.
 

gevegt

Well-known member
Wat een gezeur over de kerbstones.
Als ze hoog zijn, moet je er niet overheen rijden. Zo is het nu eenmaal.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan