F1 en andere motorsport

Status
Niet open voor verdere reacties.

JMD

Well-known member
Circuit Lelystad wordt gewoon niet op gereageerd?

In Flevoland is alles gedoemd te mislukken. Zie het topsportcentrum Almere, zie de ijsbaan, etc.

Daar is gewoon geen achterland voor een circuit. Schaatsen is groot in Friesland, motorsport in Assen en autosport in Zandvoort. De sfeer van die locaties krijg je niet ergens anders, en al helemaal niet in de meest kunstmatige provincie die er is.
 

Shayman

New member
Circuit Lelystad wordt gewoon niet op gereageerd?

Ik ben voor, lekker op de fiets er heen (moet ik nog wel een fiets kopen) maar ik zie dat niet snel gebeuren. Het vliegveld gaat aardig uitgebreid worden waarschijnlijk dus naar die kant is er weinig rek ook omdat er dan meer aan- en afrijwegen komen. Sowieso heb je dan een beter wegennetwerk nodig want er is maar 1 snelweg (van Friesland naar Muiden), vanaf de andere kanten heb je alleen wat autowegen die in een trechter samen komen.

Daarnaast wordt zelfs ik - terwijl ik al meer als 10 jaar daar een 5 km vandaan woon - er minder enthousiast van als wanneer ik Zandvoort of Assen hoor.

Voor Max zou het wel leuk zijn natuurlijk dat hij dan mag rijden op hetzelfde circuit als waar ik rondjes heb gereden.
 

Ivanhoe

Active member
Tja dan heb je het over een circuit zonder enige historie en eigenlijk moet er dan een heel nieuw circuit komen plus alle faciliteiten. Enorme investering en dat zou een nieuwe Tilkedrome worden. Voordeel is inderdaad de centrale ligging, maar dat is denk ik ook het enige.
 

Shayman

New member
In Flevoland is alles gedoemd te mislukken. Zie het topsportcentrum Almere, zie de ijsbaan, etc.

Daar is gewoon geen achterland voor een circuit. Schaatsen is groot in Friesland, motorsport in Assen en autosport in Zandvoort. De sfeer van die locaties krijg je niet ergens anders, en al helemaal niet in de meest kunstmatige provincie die er is.

Dat is natuurlijk wel kolder; wanneer die ijsbaan er wel was gekomen dan had die net zo vol gezeten als Thialf. Enige verschil is dat er in Friesland een emmer geld van de overheid in gegooid werd en dat ze in Almere daar vanaf het begin duidelijk over zijn geweest. Verder is F1 geen regionaal feestje zoals Almere City of volleybal o.i.d. maar overstijgt het zelfs de landsgrenzen; ook al wordt er zo'n saai nieuw circuit neergepleurd dan zitten er ook gewoon 100.000 man. Enige probleem wat ik zie is dat niemand de aanleg wil betalen vanwege gebrek aan die historie.
 

Ska P 187

Well-known member
Tja dan heb je het over een circuit zonder enige historie en eigenlijk moet er dan een heel nieuw circuit komen plus alle faciliteiten. Enorme investering en dat zou een nieuwe Tilkedrome worden. Voordeel is inderdaad de centrale ligging, maar dat is denk ik ook het enige.

Ik denk niet dat de investering veel groter zou zijn als Zandvoort helemaal op de schop, bovendien denk ik dat je in Flevoland (vlakbij een vliegveld) sneller dingen voor elkaar krijgt als in Noord Holland/ Zandvoort, zo?n beetje midden in een natuurgebied cq tussen de liefhebbers.
En tijd is ook geld.
 

Ska P 187

Well-known member
Ik ben voor, lekker op de fiets er heen (moet ik nog wel een fiets kopen) maar ik zie dat niet snel gebeuren. Het vliegveld gaat aardig uitgebreid worden waarschijnlijk dus naar die kant is er weinig rek ook omdat er dan meer aan- en afrijwegen komen. Sowieso heb je dan een beter wegennetwerk nodig want er is maar 1 snelweg (van Friesland naar Muiden), vanaf de andere kanten heb je alleen wat autowegen die in een trechter samen komen.

Daarnaast wordt zelfs ik - terwijl ik al meer als 10 jaar daar een 5 km vandaan woon - er minder enthousiast van als wanneer ik Zandvoort of Assen hoor.

Voor Max zou het wel leuk zijn natuurlijk dat hij dan mag rijden op hetzelfde circuit als waar ik rondjes heb gereden.
Het is puur een gok, maar er zijn niet al plannen om de infrastructuur te verbeteren?
 

Ska P 187

Well-known member
Lorenzo pole overigens in Valencia in een nieuw baanrecord of zoiets dergelijks, Rossi flikkerde oa van de fiets. Mocht hij niet door een straf als laatste hadden moeten starten dan was hij vanaf de 12e plaats weggekomen.
1 Jorge LORENZO SPA Yamaha 320.9 Km/h 1'30.011
2 Marc MARQUEZ SPA Honda 322.1 Km/h 1'30.499
3 Dani PEDROSA SPA Honda 323.1 Km/h 1'30.516
4 Aleix ESPARGARO SPA Suzuki 312.5 Km/h 1'30.917
5 Cal CRUTCHLOW GBR Honda 319.4 Km/h 1'30.948
6 Bradley SMITH GBR Yamaha 322.0 Km/h 1'31.012
7 Andrea IANNONE ITA Ducati 329.8 Km/h 1'31.056
8 Pol ESPARGARO SPA Yamaha 321.5 Km/h 1'31.080
9 Andrea DOVIZIOSO ITA Ducati 327.2 Km/h 1'31.245
10 Danilo PETRUCCI ITA Ducati 323.0 Km/h 1'31.292
11 Maverick VI?ALES SPA Suzuki 317.4 Km/h 1'31.340
12 Michele PIRRO ITA Ducati 325.3 Km/h 1'31.780
13 Stefan BRADL GER Aprilia 318.8 Km/h 1'31.824
14 Hector BARBERA SPA Ducati 320.5 Km/h 1'31.851
15 Loris BAZ FRA Yamaha Forward 312.3 Km/h 1'31.856
16 Nicky HAYDEN USA Honda 312.3 Km/h 1'32.083
17 Yonny HERNANDEZ COL Ducati 320.8 Km/h 1'32.142
18 Alvaro BAUTISTA SPA Aprilia 311.0 Km/h 1'32.282
19 Scott REDDING GBR Honda 315.0 Km/h 1'32.448
20 Jack MILLER AUS Honda 316.4 Km/h 1'32.564
21 Mike DI MEGLIO FRA Ducati 316.3 Km/h 1'32.716
22 Anthony WEST AUS Honda 311.1 Km/h 1'33.049
23 Eugene LAVERTY IRL Honda 309.9 Km/h 1'33.066
24 Toni ELIAS SPA Yamaha Forward 322.0 Km/h 1'33.092
25 Broc PARKES AUS ART 301.7 Km/h 1'33.577
26 Valentino ROSSI ITA Yamaha 319.1 Km/h 1'31.471

Sfeer schijnt er trouwens gewoon goed in te zitten, (nog) geen problemen of iets dergelijks.
 

Shayman

New member
Het is puur een gok, maar er zijn niet al plannen om de infrastructuur te verbeteren?
Ja als vliegveld wordt uitgebreid maar daar wordt het circuit ook gelijk weer mee beperkt omdat er dan een extra afslag komt "Lelystad Zuid/Airport". Het circuit ligt tegen het huidige vliegveldje aan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan