Je gaat dus weer niet in op wat ik zeg.
Jij noemt dit 'niet echt voetbalpubliek' en gebruikt een wave. Ik gebruik 'voetbal is bijzaak en trommels'. Nogmaals, wat is het verschil?
Waarom zou jij wel het recht hebben om dit geen echt voetbalpubliek te noemen en als ik zeg dat voetbal bijzaak is bij dat sfeerclubje van Spakenburg, dan is dat vooringenomen onzin?
Ga hier nu eens op in.
Het valt mij op dat bij voetbal vaak een wave wordt ingezet wanneer de wedstrijd niet leuk /spannend en dan ook nog vaak bij juist het Nederlands elftal.
De keren dat ik bij zo'n hoogtepunt mocht zijn viel het me op dat die wave werd ingezet door mensen die nauwelijks aandacht hadden voor de verrichtingen op het veld en meer bezig waren met kletsen met elkaar dan met de wedstrijd, vaak ook door kinderen.
Iets soortgelijks zie je trouwens in Thialf nogal eens.
Mijn ervaring is dat voor trommelaars bij voetbalwedstrijden het voetbal niet een bijzaak is , maar dat het vaak een aanzet is tot het inzetten van aanmoedigingsliederen.
Bij dat zingen blijven de deelnemers het voetbal intensief en fanatiek volgen, zie ik regelmatig.
Goed voorbeeld daarvan waren de trommelaars van HHC en jong Sparta van zaterdag j.l.
Je vergelijking gaat daarom dus niet op.
Overigens blijft de kwalificatie " niet echt voetbalpubliek" moeilijk objectief te meten.
Daarbij werd ik getriggerd door het denigrerende woordje " refoclubje" en door mijn gedachte dat je nog een rekening meende te moeten vereffenen na een eerdere discussie over trommelaars bij Spakenburg en door de in mijn ogen onbehoorlijke ( op het onbeschofte af ) manier waarop je een discussie over de beloften van BVO Heerenveen meende te moeten voeren.