Europese Supercup

leo1949

Well-known member
Dat kan je wel zeggen en misschien ben ik nog wel een beetje voorbarig geweest met mijn vorige posting.
 

JMD

Well-known member
Dat kan je wel zeggen en misschien ben ik nog wel een beetje voorbarig geweest met mijn vorige posting.

Neuh... Barcelona is wel beter, ze lopen er zo makkelijk doorheen.

Overigens: ik was niet positief toen de UEFA de Supercup ging schuiven door Europa heen, maar dat is dus wel een goede beslissing geweest. In plaats van een half leeg sfeerloos Stade Louis II nu volle stadions, want ook vorig jaar zat het vol in Cardiff (of was dat nog een jaar eerder?)
 

JMD

Well-known member
4-3.

Het is de doelpuntrijkste Supercup sinds het in 1 duel gespeeld werd (sinds 1998) was dat.

In 1996 eindigde Paris SG - Juventus in 1-6, de return werd toen 3-1 voor de Oude Dame, dat duel werd gespeeld in Palermo volgens mij.
 

JMD

Well-known member
Sinds 1998 wordt dit duel in enen gespeeld (daarvoor meestal gewoon uit en thuis), alleen Atletico Madrid (in 2012 tegen Chelsea) scoorde sindsdien 4x.

Het is het doelpuntrijkste duel in de historie van de Supercup (sinds 1972).

Tussen 1972 en 1997 is er 20x een Supercup verspeeld in een uit- en thuisduel, slechts 2x werd er in die uit- en thuisserie meer dan 8x gescoord. De eerder vermelde ontmoeting tussen PSG en Juve (11 goals in 2 duels), en de allereerste Supercup, 1972, Rangers - Ajax. 1-3 en 2-3. 9 goals dus.
 

JMD

Well-known member
2 jaar terug had de Supercup voor het eerst penalty's nodig, nu misschien weer?
 

leo1949

Well-known member
Het is daar 2 uur later dan hier dus dat word nachtwerk voor ze.
Het is daar al 1 uur geweest en ze zijn nog niet klaar.
 
Bovenaan