Europa League 2026-2027

JMD

Well-known member
Maar dat verschil is toch veel te groot voor een normale terugval?
Zat even te kijken of het misschien een 'lucky shot' was waarbij je net aan kampioen werd, maar ze zijn kampioen geworden met 14 punten voorsprong. Wel is het zo dat de nummer 2 maar 60 punten uit 33 duels had, dat is dus nog slechter dan de nummer 2 van NL vorig jaar...
Het lijkt er dus wel heel erg op dat de grote ploegen een heel slecht jaar hadden...

Maar Thun ook slecht gestart dit jaar in Zwitserland, 3 uit 3... Leicester speeld ehet jaar naar de titel ook veel slechter, soms heb je zo'n seizoen dat ineens alles goed gaat.

JMD

Well-known member
Veel tweestrijden lijken al beslist na de eerste ontmoeting: 7-0, 4-0, 0-3, 3-0...

Ferencvaros, dat Twente uitschakelde, lijkt de groepsfase te gaan halen

Batigoal

Well-known member
Veel tweestrijden lijken al beslist na de eerste ontmoeting: 7-0, 4-0, 0-3, 3-0...

Ferencvaros, dat Twente uitschakelde, lijkt de groepsfase te gaan halen
Dat laatste lijkt me nog lang niet zo zeker. Ferencvaros won met slechts 0-1 in Turkije. Wel knap tegen een Trabzonspor met Salah, dat wel. Of niet knap, omdat Turkse clubs ondanks grote namen vaak tegenvallen. Maar dit lijkt me nog niet gespeeld.

Thun lijkt inderdaad zijn 4 belangrijkste spelers te hebben verkocht en nog niet zoveel te hebben teruggehaald, maar dit is wel erg fors. Uit de laatste 3 duels maar liefst 17 tegengoals is ook niet zo best. Het lijkt erop dat ze vooral één jaar gepiekt hebben denk ik met Basel en Young Boys die een slecht jaar hadden. Maar ik heb het gevoel dat er sowieso weinig vastigheid zit bij de meeste clubs daar. Je hebt jarenlang dominantie gehad van één club (eerst jarenlang FC Basel en later jarenlang Young Boys), maar verder zijn clubs erg wisselvallig.

Bovenaan