Europa League 2023-24

Batigoal

Well-known member
Leverkusen met Xabi staat voor en Boniface heeft gescoord. Die Boniface is zo goed, niet normaal.
Die heeft in heel rap tempo naam gemaakt inderdaad. Zo ongelofelijk sterk en scoort zo gemakkelijk.

Zijn ex-club Union doet het in eigen land zo goed, maar kreeg gisteren toch flink klop van LASK Linz.

Nog een paar verrassende uitslagen trouwens, met Toulouse dat wint van Liverpool en Slavia Praag dat AS Roma verslaat. Maccabi Haifa, dat een maand niet heeft gevoetbald vanwege de oorlog, stuntte nog bijna tegen Villarreal. Stonden lang 1-0 voor en een penalty van Villarreal die over moest werd tot 2 keer toe gestopt door de doelman. Maar in het slot van de wedstrijd draaide Villarreal de achterstand alsnog om in een overwinning.
 

Raul

Well-known member
Die heeft in heel rap tempo naam gemaakt inderdaad. Zo ongelofelijk sterk en scoort zo gemakkelijk.

Zijn ex-club Union doet het in eigen land zo goed, maar kreeg gisteren toch flink klop van LASK Linz.

Nog een paar verrassende uitslagen trouwens, met Toulouse dat wint van Liverpool en Slavia Praag dat AS Roma verslaat. Maccabi Haifa, dat een maand niet heeft gevoetbald vanwege de oorlog, stuntte nog bijna tegen Villarreal. Stonden lang 1-0 voor en een penalty van Villarreal die over moest werd tot 2 keer toe gestopt door de doelman. Maar in het slot van de wedstrijd draaide Villarreal de achterstand alsnog om in een overwinning.
Ja, ik zag een samenvatting en de wedstrijd werd benadrukt door de moslimspelers van Villarreal, die weigerden de slachtoffers van beide partijen (in de oorlog Hamas versus Israël) te herdenken en vertrokken bij het herdenken. Slecht voor de dialoog en echt dom, maar goed.

Bij Leverkusen doet Grimaldo het trouwens ook erg goed en geen wonder dat hij werd opgeroepen - zie mijn post - voor het Spaanse nationale team.
 

U.G.

Well-known member
IMG_6053.jpeg

Zó, sommigen bij Lazio hebben vroeger niet bepaald zitten slapen tijdens Geschiedenis. Even keurig refereren naar een hongersnood van 200 jaar geleden…in your face Celtic ! Kinderachtige shit.

Wie beheert eigenlijk de stadions in Italië, die sukkels zelf ?

Elders in Italië vergat Sporting dat met voetbal een wedstrijd in de eerste helft gewoon ook daadwerkelijk begint. Je mag dus gewoon gaan voetballen vanaf de eerste minuut. Nou ja, de 2de dus wel gaan voetballen, en dan mag het gezegd worden : Sporting gaf voetballes. Jammer dat 5 opgelegde kansen ( ik bedoel 1op 1 met de keeper-kansen ) worden verprutst. Waarvan drie door Pedro Gonçalves ! Deze jongen presteert al het hele kalenderjaar nog nauwelijks wat. Tijd om ‘m een paar weken op vakantie te sturen. Hoe deze man trouwens nog steeds verzekerd is van een basisplaats, I’m sure I don’t know.

Enfin, wij gaan door, naar de play-offs blijkbaar tegenwoordig. Ik weet niet of we Feyenoord kunnen treffen, maar ik hoop altijd op Feyenoord.

Braga kan er bij komen in de EL, wordt nog wel heel tricky, en Benfica kan er ook nog bij, hoewel dat helemaal niet voor de hand ligt maar zeker niet onmogelijk is. Hun supporters
mogen dan weer niet mee naar Salzburg, dit vanwege hun scheikundige werkstukjes over vuurwerk van de afgelopen tijden. Jammer n’est ce pas Benfica ? Want de grote 3 uit Portugal mobiliseren echt veel mensen naar de uitwedstrijden ( zie alleen Sporting in de Emiratenstadion van Arsenal bv ).

De beelden van de hagedissen :

 
Laatst bewerkt:

ALenstra

Well-known member
Ik zag dat spandoek ook in social media voorbijkomen. Volgens mij zijn de ultra's de baas in het stadion. Heb sowieso het idee dat ze in Italie niet moeilijk doen over dat soort zaken.
 

U.G.

Well-known member
Dat van Celtic wist ik niet, zoveel kijk ik niet naar voetbal en bijna geen social media.

Non-voetbal spandoeken zouden ze niet moeten toestaan bij wedstrijden, wil je een punt maken ga je lekker demonstreren. En toch vind ik die van Celtic wel een ‘gerichtere’ boodschap hebben naar de ‘vijand’ toe. Zij pronken toch zelf met een fascistische dictator ? ( doen meer Italianen hoor, die ik ken ) Die hongersnood trof niet alleen de voorouders van Celtic supporters.
 

Batigoal

Well-known member
Hoe komt het toch altijd dat zo'n West Ham zich vaak rommelt naar een overwinning? Spelen bijna altijd een zwakke wedstrijd, nu ook weer tegen Backa Topola, maar op de valreep toch weer gewonnen. Viel me vorig seizoen ook al op met de Conference League-winst. Voetballend erg zwakke ploeg, maar qua resultaat echt top. Is ook gewoon knap.
 

Batigoal

Well-known member
Irəli hoppanmaq Qarabağ!

Toch wel mooi zo'n onbekendere ploeg die dan doorgaat. De beide clubs uit Praag ook erg sterk. Kunnen nog wel eens gaan verrassen.

Net als Betis dat in eigen land prima draait, maar hier toch slechts 3e wordt en naar de Conference League moet.
 

Batigoal

Well-known member
Matige tussenronde voor de Franse clubs. Stade Rennes was vrij kansloos tegen AC Milan, die weleens voor de eindoverwinning kunnen zijn. Ruben Loftus-Cheek viel op met 2 doelpunten. Olympique Marseille verspeelde in Hamburg laat de overwinning tegen het Shakhtar Donetsk van Marino Pusic. Bij Shakhtar zitten tegenwoordig trouwens 'gewoon' weer de nodige jonge Zuid-Amerikanen. Daar zullen er vast een paar tussen zitten die een mooie carrière tegemoet gaan. Ook Lens en Toulouse wisten niet te winnen.

Opvallend dikke nederlaag van Braga tegen het hierboven aangemoedigde Qarabag! De late 2-4 van Joao Moutinho biedt nog hoop voor de return, maar knap gedaan van de Azeri.
 

JMD

Well-known member
Toulouse is beter dan Benfica maar wint niet en dus gaat Benfica door.
SC Braga maakt een 2-4 achterstand goed in Azerbeidzjan en speelt nu verlenging...
Ziet er niet goed uit voor Nederland zo.
 

JMD

Well-known member
FK Qarabag maakt met 10 man nog een doelpunt in de verlenging, toen Braga uit een strafschop en vervolging Qarabag nog een keer (in blessuretijd, heerlijk, eindelijk eens een Portugese ploeg die er in blessuretijd uitgaat :p) en gaat dus door.
 

JMD

Well-known member
Overigens ook opvallend, Lens stond 0-2 voor bij Freiburg en zat dus in een zetel na een 0-0 in Noord-Frankrijk, maar ook Duitsers houden van blessuretijd en maken in blessuretijd 2-2 om vervolgens de 3-2 te maken in de verlenging. In totaal dus al 3 Franse ploegen eruit, want Toulouse ook, en Stade Rennes ook. Die laatste was echter niet verrassend, gingen al met 3-0 onderuit bij AC Milan
 

Abubakari

Well-known member
FK Qarabag maakt met 10 man nog een doelpunt in de verlenging, toen Braga uit een strafschop en vervolging Qarabag nog een keer (in blessuretijd, heerlijk, eindelijk eens een Portugese ploeg die er in blessuretijd uitgaat :p) en gaat dus door.
Bij Jiskefet had je ooit de Norenhater. Hier heb je de Portugezenhater. Terwijl het zo’n geweldig relaxed land is met heel veel aardige mensen. Ik vind het het leukste land van Europa.
 

erka

Well-known member
Bij Jiskefet had je ooit de Norenhater. Hier heb je de Portugezenhater. Terwijl het zo’n geweldig relaxed land is met heel veel aardige mensen. Ik vind het het leukste land van Europa.

Norenhaters hebben anders vanavond ook wel een mooi avondje.
 

JMD

Well-known member
Bij Jiskefet had je ooit de Norenhater. Hier heb je de Portugezenhater. Terwijl het zo’n geweldig relaxed land is met heel veel aardige mensen. Ik vind het het leukste land van Europa.
Ik haat het land Portugal niet hoor, maar wel de Portugese clubs.
 
Bovenaan