Voor het 2e jaar op rij wint voor PSV de verkeerde club. Vorig jaar hadden we als United had gewonnen 1 ronde later mogen instromen, dit jaar waren we bijna zeker geplaatst geweest in de 3e voorronde als Rangers gewonnen had. Nu zijn we naw ongeplaatst in die ronde.Eintracht Frankfurt speelt door de bekerwinst komend seizoen in de CL.
Afhankelijk van anderen moet je niet willenVoor het 2e jaar op rij wint voor PSV de verkeerde club. Vorig jaar hadden we als United had gewonnen 1 ronde later mogen instromen, dit jaar waren we bijna zeker geplaatst geweest in de 3e voorronde als Rangers gewonnen had. Nu zijn we naw ongeplaatst in die ronde.
Eens. Maar je bent bij geplaatste status of niet sowieso afhankelijk van anderen. Ajax heeft bv voor zowel dit seizoen als komend seizoen hetzelfde puntenaantal (82,5). Afgelopen seizoen was dat niet genoeg voor pot 2, komend seizoen 100% zeker wel (en pot 1 is nog mogelijk omdat NL 7e was aan het eind van het seizoen 2020-2021)Afhankelijk van anderen moet je niet willen
Voor mij hoop ik het niet natuurlijk (alhoewel ik denk dat PSV veel meer te zoeken heeft in de EL dan in de CL), maar ik snap je redenatie.Hopelijk rolt PSV en niet Rangers de EL in. PSV heeft een lagere ranking dan Feyenoord, dus dat zou de kans op pot 1 vergroten.
En terecht. Mooie bekroning op hun werk in de Europa League. Niet de minsten verslagen. Ik vond het overigens best een vermakelijke finale. Laat iemand daar gaan staan in een finale. De zenuwen laten je echt niet met rust.Eintracht Frankfurt speelt door de bekerwinst komend seizoen in de CL.
De precieze potindeling is pas eind augustus bekend... Hangt ook af van welke clubs uit de CL wegvallen.Feyenoord zit nu nog in pot 1. Mochten ze woensdag verliezen zouden ze daar uit moeten. Is dat zeker?
De potindeling is op basis van coëfficient. De winnaar van de Conference League is niet automatisch geplaatst in Pot 1.De precieze potindeling is pas eind augustus bekend... Hangt ook af van welke clubs uit de CL wegvallen.
Volgens mij is het ook niet zo dat de winnaar Conf League op zeker in pot 1 zit, maar Forza AZ weet dat ongetwijfeld zeker
Nou, waarschijnlijk 50% kans.Zal net wel of net niet worden.