Europa League 2021 - 2022

JMD

Well-known member
Eintracht Frankfurt speelt door de bekerwinst komend seizoen in de CL.
Voor het 2e jaar op rij wint voor PSV de verkeerde club. Vorig jaar hadden we als United had gewonnen 1 ronde later mogen instromen, dit jaar waren we bijna zeker geplaatst geweest in de 3e voorronde als Rangers gewonnen had. Nu zijn we naw ongeplaatst in die ronde.
 

Miramar

Well-known member
Voor het 2e jaar op rij wint voor PSV de verkeerde club. Vorig jaar hadden we als United had gewonnen 1 ronde later mogen instromen, dit jaar waren we bijna zeker geplaatst geweest in de 3e voorronde als Rangers gewonnen had. Nu zijn we naw ongeplaatst in die ronde.
Afhankelijk van anderen moet je niet willen
 

JMD

Well-known member
Afhankelijk van anderen moet je niet willen
Eens. Maar je bent bij geplaatste status of niet sowieso afhankelijk van anderen. Ajax heeft bv voor zowel dit seizoen als komend seizoen hetzelfde puntenaantal (82,5). Afgelopen seizoen was dat niet genoeg voor pot 2, komend seizoen 100% zeker wel (en pot 1 is nog mogelijk omdat NL 7e was aan het eind van het seizoen 2020-2021)
 

Max

Administrator
Forumleiding
Hopelijk rolt PSV en niet Rangers de EL in. PSV heeft een lagere ranking dan Feyenoord, dus dat zou de kans op pot 1 vergroten.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

JMD

Well-known member
Hopelijk rolt PSV en niet Rangers de EL in. PSV heeft een lagere ranking dan Feyenoord, dus dat zou de kans op pot 1 vergroten.
Voor mij hoop ik het niet natuurlijk (alhoewel ik denk dat PSV veel meer te zoeken heeft in de EL dan in de CL), maar ik snap je redenatie.
 

Raul

Well-known member
Eintracht Frankfurt speelt door de bekerwinst komend seizoen in de CL.
En terecht. Mooie bekroning op hun werk in de Europa League. Niet de minsten verslagen. Ik vond het overigens best een vermakelijke finale. Laat iemand daar gaan staan in een finale. De zenuwen laten je echt niet met rust.
 
Laatst bewerkt:

Miramar

Well-known member
Feyenoord zit nu nog in pot 1. Mochten ze woensdag verliezen zouden ze daar uit moeten. Is dat zeker?
 

JMD

Well-known member
Feyenoord zit nu nog in pot 1. Mochten ze woensdag verliezen zouden ze daar uit moeten. Is dat zeker?
De precieze potindeling is pas eind augustus bekend... Hangt ook af van welke clubs uit de CL wegvallen.

Volgens mij is het ook niet zo dat de winnaar Conf League op zeker in pot 1 zit, maar Forza AZ weet dat ongetwijfeld zeker
 

De Wolf

Well-known member
Feyenoord heeft 40 ploegen boven zich. Tot nu toe zijn alleen Lazio en AS Roma als hoger geplaatste ploegen bekend. De ploegen uit Spanje, Duitsland en Frankrijk staan sowieso lager. Engeland een of twee. Daarnaast Braga mocht Porto vanmiddag de beker winnen. De rest zal pas in augustus bekend worden.
 

Forza AZ

Well-known member
De precieze potindeling is pas eind augustus bekend... Hangt ook af van welke clubs uit de CL wegvallen.

Volgens mij is het ook niet zo dat de winnaar Conf League op zeker in pot 1 zit, maar Forza AZ weet dat ongetwijfeld zeker
De potindeling is op basis van coëfficient. De winnaar van de Conference League is niet automatisch geplaatst in Pot 1.
 

De Wolf

Well-known member
Volgende clubs staan sowieso boven Feyenoord.

Arsenal
Manchester United
AS Roma
Lazio Roma
Braga

Deze clubs kunnen via CL instromen en staan boven Feyenoord

Kopenhagen (als Roma de finale wint)
Benfica
Rode Ster Belgrado
Glasgow Rangers
Dynamo Kiev
Olympiakos (als Roma de finale wint)
Dinamo Zagreb

Pot 1 zal dus lastig worden.

Voor PSV komt Stade Rennes nog voor dus dat wordt zeker pot 2 mochten ze de CL niet bereiken.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan