Europa League 2020-2021

Forza AZ

Well-known member
PSV moet dan tegen Rapid Wien, Galatasaray of Midtjylland.
PSV is dus nog niet zeker van het spelen van groepsfase. In theorie kunnen ze 3 rondes op rij verliezen en eind augustus klaar zijn met Europees voetbal. Mochten ze verliezen in CL-Q2, dan spelen ze in EL-Q3 tegen Jablonec (Tsj), St. Johnstone (Sch) of Anorthosis Famagusta (Cyp). Mocht dat ook verloren worden dan volgt CoL-Q4.
 

JMD

Well-known member
Sorry, maar als je als PSV zijnde niet van Jablonec, St Johnstone of Famagusta (over 2 duels) weet te winnen dan heb je in geen enkele groepsfase iets te zoeken.
 

Kielse Rat

Well-known member
Sorry, maar als je als PSV zijnde niet van Jablonec, St Johnstone of Famagusta (over 2 duels) weet te winnen dan heb je in geen enkele groepsfase iets te zoeken.

Wie zal de eerste club zijn die via de voorrondes afzakt van de Champions League naar de Conference League?
 

Abubakari

Well-known member
Ik snap nu trouwens na het lezen van Reinoud's post waar je op doelt. Dat zou wel erg sneu zijn als ik daarop mijn voorkeur zou baseren.
Een beetje in de orde van heel triomfantelijk hoppa roepen en vreselijk blij doen als Ajax een tegentreffer krijgt in Europa of verliest bedoel je?

Leuke strafschoppenserie, de Gea heeft de Cillessen trofee gewonnen. Ik hoop dat Stekelenburg bij Oranje de penaltyseries doet, wat mij betreft mag ie sowieso wel keepen trouwens. Stekelenburg pakt volgens mij meer penaltys dan dat ie door laat.
 
D

Deleted member 2709

Guest
Als we van Galatasaray verliezen en daarna wel van St Johnstone of iets dergelijks winnen wachten er nog wat clubs waar je makkelijk van moet winnen ( Zorya Luhansk, Antwerp, Sturm Graz of Randers ) of.... Fenerbahce. In theorie kunnen we dus door twee Turkse topclubs uitgeschakeld worden.
Maar goed, dan verdien je het ook niet, al kun je beter iets anders loten.
 

Batigoal

Well-known member
Mooie overwinning voor Villarreal! Vanmorgen vroeg nog even het restant van de verlenging en de penaltyserie gekeken zonder dat ik het resultaat wist. Mooi lesmateriaal voor teams om te kijken hoe je penalties neemt, i.p.v. die treuzelende aanlopen en huppeltjes tussendoor zoals je tegenwoordig vaak ziet.
 

Joost

Well-known member
PSV is dus nog niet zeker van het spelen van groepsfase. In theorie kunnen ze 3 rondes op rij verliezen en eind augustus klaar zijn met Europees voetbal. Mochten ze verliezen in CL-Q2, dan spelen ze in EL-Q3 tegen Jablonec (Tsj), St. Johnstone (Sch) of Anorthosis Famagusta (Cyp). Mocht dat ook verloren worden dan volgt CoL-Q4.
Hoe kom je aan die indelingen?
 

Forza AZ

Well-known member
Ohhhhh natuurlijk.

In de Europa League is in de voorronde waarin PSV zou instromen bij verlies ook een splitsing tussen kampioenen / niet-kampioenen.
Ik dacht dat er al een voorloting was geweest zodat de voorheen ook al gebeurde om de loting te versnellen.
De kampioenen zijn inderdaad ook in die ronde gescheiden van niet-kampioenen. Alleen in de 4e voorronde EL spelen 3 kampioenen tegen niet-kampioenen.
 
Bovenaan