Europa League 2019-2020

Pascallovic

Well-known member
Ik snap niet dat als je vorig seizoen een heel jaar met praktisch dezelfde spelers als AZ heeft hebt kunnen werken, men er bij loopt alsof ze elkaar net 4 weken geleden voor het eerst gezien heeft. Je zou verwachten dat er toch nog wel wat automatismen van vorig seizoen in zitten.

erka

Well-known member
Misschien is onze subtop helemaal niet zo goed.

Discussie is vaker gevoerd. Zou kunnen, maar in november ofzo zouden AZ en Utrecht geen problemen hebben met Bosnische en Zweedse teams denk ik. We hebben het hier niet over PL tegenstanders.
Gewoon slechte instelling en voorbereiding, of bewust gedaan omdat competitie belangrijker gevonden wordt.
Maar daar begrijp ik dus niks van, competitie is 34 potjes met alle kans op herstel, terwijl dit zo over kan zijn en je er 34 wedstrijden voor geknokt hebt.

Hopelijk gaan de returns beter, week verderop is wel voordeel.

Edit plus wat Pascallovic zegt

Max

Administrator
Forumleiding
Europa League 2019-2020

Laten we hopen op de goede afloop. Op zich zijn het geen rampzalige uitgangsposities. Maar het viel gisteren inderdaad wel vies tegen.

Wat ik wel prettig vond is dat men wel zelfkritisch is. Bij Feyenoord waren ze vorig jaar heel erg in hun nopjes met een gelijkspel thuis tegen Trencin, omdat men zoveel kansen had gecre?erd. Bij FC Utrecht was men gewoon goed kritisch op zichzelf. Bij AZ weten ze ook dat het verder beneden hun niveau is.

Laatst bewerkt:

Atreides

Well-known member
Ik snap niet dat als je vorig seizoen een heel jaar met praktisch dezelfde spelers als AZ heeft hebt kunnen werken, men er bij loopt alsof ze elkaar net 4 weken geleden voor het eerst gezien heeft. Je zou verwachten dat er toch nog wel wat automatismen van vorig seizoen in zitten.

Gelukkig is het onder Slot nu allemaal beter.

Wel weer pijnlijk dat Huiberts weer zolang blijft talmen dat een beoogd key player nog niet wedstrijd fit is.

Pascallovic

Well-known member
Gelukkig is het onder Slot nu allemaal beter.

Wel weer pijnlijk dat Huiberts weer zolang blijft talmen dat een beoogd key player nog niet wedstrijd fit is.
Ik vind dat Huiberts wederom een wanprestatie levert. Hij heeft niks gedaan om zijn elftal te verbeteren. Maher weg en Clasie terug en voor de rest liep van de basisploeg en wissels iedereen er al op een Japanner van 19 na dan. Doe iets, selecteer door op de Hatzikiakossen van deze wereld en kijk naar een toekomstige opvolger van Vlaar. Een iets betere linksback mag ook wel.

Atreides

Well-known member
Ik vind dat Huiberts wederom een wanprestatie levert. Hij heeft niks gedaan om zijn elftal te verbeteren. Maher weg en Clasie terug en voor de rest liep van de basisploeg en wissels iedereen er al op een Japanner van 19 na dan. Doe iets, selecteer door op de Hatzikiakossen van deze wereld en kijk naar een toekomstige opvolger van Vlaar. Een iets betere linksback mag ook wel.

De basis was al vrij sterk + die Druijf die aansluit. Maar wat dan niet te begrijpen is dat Clasie zo laat aansluit, vorig jaar liep die prutser ook te eikelen over twee ton ofzo nadat ze er meer dan twintig miljoen hadden binnen geharkt. Qua centraal achterin ben ik het volkomen met je eens. Ouwejan lijkt me lastig om daar een echt betere speler voor te vinden die haalbaar en betaalbaar is. Temeer Ouwejan wel een locale jongen is uit eigen jeugdopleiding.

Wat mij betreft zeker geen wanprestatie, maar Huiberts laat wederom geen overtuigende indruk achter. Wat meneer echt niet lijkt te begrijpen is dat ze het hele jaar spelen om Europees te mogen spelen het Europees spelen an sich wel iets langer mag duren.

Pascallovic

Well-known member
De basis was al vrij sterk + die Druijf die aansluit. Maar wat dan niet te begrijpen is dat Clasie zo laat aansluit, vorig jaar liep die prutser ook te eikelen over twee ton ofzo nadat ze er meer dan twintig miljoen hadden binnen geharkt. Qua centraal achterin ben ik het volkomen met je eens. Ouwejan lijkt me lastig om daar een echt betere speler voor te vinden die haalbaar en betaalbaar is. Temeer Ouwejan wel een locale jongen is uit eigen jeugdopleiding.

Wat mij betreft zeker geen wanprestatie, maar Huiberts laat wederom geen overtuigende indruk achter. Wat meneer echt niet lijkt te begrijpen is dat ze het hele jaar spelen om Europees te mogen spelen het Europees spelen an sich wel iets langer mag duren.

Ferdy Druijf daar snapte ik vorig seizoen helemaal niks van. Deed het fantastisch bij Jong AZ en bij het eerste was er geen fatsoenlijke spits beschikbaar. Wat doet Huiberts? Hij verhuurt Druijf aan NEC die in dezelfde competitie als Jong AZ speelt. Nu mag ie plotseling weer aansluiten bij het eerste en is ie 2e spits. Dat Druijf nu pas aansluit ligt aan AZ zelf. Clasie inderdaad erg laat aangesloten. Snap ook niet dat ze hem uberhaubt genomen hebben. Vroeger zou AZ voor een interessant talent als Schouten zijn gegaan. Ik weet niet hoe het staat met Ouwejan, maar gisteren zat ie op de bank en stond een blind renpaard als Wijndal er in. Als je twee weinig bijzondere linksbacks hebt lopen kun je best iets anders halen.

Forza AZ

Well-known member
Ik weet niet hoe het staat met Ouwejan, maar gisteren zat ie op de bank en stond een blind renpaard als Wijndal er in. Als je twee weinig bijzondere linksbacks hebt lopen kun je best iets anders halen.
Ouwejan is geblesseerd geweest en is nog niet wedstrijdfit. Hij zou afgelopen zaterdag tegen Oostende 45 minuten spelen, maar dat werden er maar 10 doordat de wedstrijd gestaakt werd. Als hij weer fit is, dan zal hij de plek van Wijndal wel weer innemen.

Forza AZ

Well-known member
Programma 2e voorronde returns:

30 juli
1745 FK Sūduva(Lit)-SP Tre Penne(SMa) (5-0)
1745 Lincoln Red Imps FC(Gib)-FC Ararat-Armenia(Arm) (0-2)
1755 F91 Dudelange(Lux)-KF Shk?ndija(Mac) (2-1)
1800 Feronikeli(Kos)-ŠK Slovan Bratislava(Slw) (1-2)
31 jul
2045 FK Čukarički(Ser)-Molde FK(Noo) (0-0)
1 aug
1600 FC Astana(Kaz)-FC Santa Coloma(And) (0-0)
1600 FC Ordabasy Shymkent(Kaz)-FK Mlad? Boleslav(Tsj) (1-1)
1630 FC Kairat Almaty(Kaz)-Hapoel Beer-Sheva FC(Isr) (0-2)
1700 FC Viitorul(Roe)-KAA Gent(Bel) (3-6)
1800 KuPS Kuopio(Fin)-Legia Warszawa(Pol) (0-1)
1800 FC Zorya Luhansk(Oek)-FK Budućnost Podgorica(Mon) (3-1)
1815 U Craiova 1948 Club Sportiv(Roe)-Budapest Honv?d FC(Hon) (0-0)
1830 Riga FC(Let)-GKS Piast Gliwice(Pol) (2-3)
1830 PFC Levski Sofia(Bul)-AEK Larnaca FC(Cyp) (0-3)
1830 Debreceni VSC(Hon)-Torino FC(Ita) (0-3)
1830 BK H?cken(Zwe)-AZ Alkmaar(Ned) (0-0)
1900 FC Sheriff Tiraspol(Mol)-FK Partizani(Alb) (1-0)
1900 FK Liepāja(Let)-IFK Norrk?ping(Zwe) (0-2)
1900 Neft?i PFK(Aze)-PFC Arsenal Tula(Rus) (1-0)
1900 Atromitos FC(Gri)-FC DAC 1904 Dunajsk? Streda(Slw) (2-1)
1900 HŠK Zrinjski(Bos)-FC Utrecht(Ned) (1-1)
1900 FK Jablonec(Tsj)-FC Pyunik(Arm) (1-2)
1900 FC Vaduz(Lie)-Feh?rv?r FC(Hon) (0-1)
1900 FC Dinamo Tbilisi(Geo)-Gabala SC(Aze) (2-0) *
1900 Malm? FF(Zwe)-NK Domžale(Slv) (2-2) **
1900 K? Klaksv?k(F?r)-FC Luzern(Zwi) (0-1)
1900 Maccabi Haifa FC(Isr)-RC Strasbourg(Fra) (1-3)
1900 Apollon Limassol FC(Cyp)-Shamrock Rovers FC(Ier) (1-2)
1900 AEL Limassol FC(Cyp)-Aris Thessaloniki FC(Gri) (0-0)
1930 PFC Ludogorets 1945(Bul)-Valur Reykjav?k(IJsl) (1-1)
1930 Br?ndby IF(Den)-KS Lechia Gdańsk(Pol) (1-2)
1930 FC Progr?s Niederkorn(Lux)-Rangers FC(Sch) (0-2)
1945 Esbjerg fB(Den)-FC Shakhtyor Soligorsk(WRu) (0-2)
2000 NK Olimpija Ljubljana(Slv)-Yeni Malatyaspor(Tur) (2-2)
2000 Gżira United FC(Mal)-FK Ventspils(Let) (0-4)
2030 SK Sturm Graz(Oos)-FK Haugesund(Noo) (0-2) ***
2030 Eintracht Frankfurt(Dui)-FC Flora Tallinn(Est) (2-1)
2030 FCSB(Roe)-Alashkert FC(Arm) (3-0)
2045 Linfield FC(NIe)-HB T?rshavn(F?r) (2-2)
2045 Aberdeen FC(Sch)-FC Chikhura Sachkhere(Geo) (1-1)
2045 NK Osijek(Kro)-PFC CSKA-Sofia(Bul) (0-1)
2045 FC Spartak Trnava(Slw)-PFC Lokomotiv Plovdiv(Bul) (0-2)
2100 Crusaders FC(NIe)-Wolverhampton Wanderers FC(Eng) (0-2)
2100 Vit?ria SC Guimar?es(Por)-AS Jeunesse Esch(Lux) (1-0)
2100 FK Partizan(Ser)-Connah's Quay Nomads FC(Wal) (1-0)
2115 Stjarnan(IJsl)-RCD Espanyol(Spa) (0-4)

*: winnaar in volgende ronde tegen Feyenoord
**: winnaar in volgende ronde mogelijk tegen Utrecht
***: winnaar in volgende ronde mogelijk tegen PSV

Pascallovic

Well-known member
Wordt het weer zo'n avond dat je zelf de grote kansen niet maakt en dat straks de eerste bal van de tegenstander er in gaat?

RickPSV

Active member
Dat H?cken heb ik nu dus 25 minuten mogen 'aanschouwen'. Maar zover ik zie is het echt een club van FC Eindhoven niveau.

Bovenaan