Europa League 2019-2020

Pascallovic

Well-known member
Afgelopen... Het was voorin niet goed, maar het zat ook absoluut niet mee voor FC Utrecht.
Als je die bal van Venema ziet, dan heeft dat heel weinig met 'mee zitten' te maken. Die moet er gewoon in, net als die twee ballen van Lonwijk er in moesten.

Pascallovic

Well-known member
Zal wel de schuld van John van de Brom zijn dat AZ zo matig speelt. Alles wat misging lag volgens menig AZ-fan aan John. Alles wat goed ging was dankzij wondertrainer Arne Slot.

JMD

Well-known member
We zijn nog steeds ongeslagen als NL ploegen zijnde... :p

Utrecht was echt beter dan Mostar, was soms nog wel leuk om te zien, die geef ik nog wel een kans daar, maar wat AZ liet zien vanavond leek echt nergens op.

erka

Well-known member
Nou, het was weer fan-tas-tisch.

Ik begrijp echt niet dat ploegen niet verder zijn dan dit, als je hiervoor een heel jaar speelt. Al jaren begrijp ik dat niet overigens, want het geldt eigenlijk voor alle NL ploegen in voorrondes.

JMD

Well-known member
Ik begrijp echt niet dat ploegen niet verder zijn dan dit, als je hiervoor een heel jaar speelt.
Wat wil je dan? Dat ze 10 juni alweer beginnen met trainen?
Punt is gewoon dat de hele kalender compleet vol is. Wim Kieft zei het dinsdag mooi in de voorbeschouwing van PSV. Hij had het er met Vd Gijp over dat ze vroeger eerst 4 weken trainden, wat oefenpotjes speelden in de provincie en dan 1 week voor de competitiestart een oefenduel tegen een Europese (sub)topploeg, op die manier kwam je in het ritme voor de competitie. Verloor je dat duel onverhoopt, dan was er geen man overboord, je had nog 33 duels. Nu zitten je belangrijkste duels direct aan het begin van het seizoen. Maar zolang de grote clubs daar geen last van hebben (want die zijn toch al geplaatst voor de groepsfase) zal dit zo blijven en zal je dit soort zaken hebben die je aanhaalt.

Voor de goals hadden we overigens vanavond in Belgi? moeten zijn, Gent wint met 6-3 van Viitorul.

erka

Well-known member
Wat wil je dan? Dat ze 10 juni alweer beginnen met trainen?
Punt is gewoon dat de hele kalender compleet vol is. Wim Kieft zei het dinsdag mooi in de voorbeschouwing van PSV. Hij had het er met Vd Gijp over dat ze vroeger eerst 4 weken trainden, wat oefenpotjes speelden in de provincie en dan 1 week voor de competitiestart een oefenduel tegen een Europese (sub)topploeg, op die manier kwam je in het ritme voor de competitie. Verloor je dat duel onverhoopt, dan was er geen man overboord, je had nog 33 duels. Nu zitten je belangrijkste duels direct aan het begin van het seizoen. Maar zolang de grote clubs daar geen last van hebben (want die zijn toch al geplaatst voor de groepsfase) zal dit zo blijven en zal je dit soort zaken hebben die je aanhaalt.

Voor de goals hadden we overigens vanavond in Belgi? moeten zijn, Gent wint met 6-3 van Viitorul.

Die tijden zijn veranderd. Dus dat werkt niet meer. Gent kan het blijkbaar wel.

Bovenaan