Europa League 2019-2020

JMD

Well-known member
Frankfurt door ten koste van Straatsburg, 3-0 winst was geneog om de 1-0 nederlaag van het heenduel weg te poetsen.

Dus ook die halvefinalist van vorig seizoen plaatst zich weer voor het hoofdtoernooi

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Klopt.

Overigens was het opvallend dat de ploeg met het 2e laagste co?ffici?nt (Linfield) tegen de ploeg met het op 3 na laagste co?ffici?nt (Ferencvaros) speelde. Leuk, dat zulke ploegen ook verder kunnen komen.

Er spelen 16 ploegen in deze ronde voor kampioenen, de 6 verliezers van de 3e kwalificatieronde in de Champions League waren geplaatst bij de loting, de 10 overigen allemaal ongeplaatst. Daardoor waren er dus 2 duels tussen ongeplaatste ploegen.

JMD

Well-known member
Er spelen 16 ploegen in deze ronde voor kampioenen, de 6 verliezers van de 3e kwalificatieronde in de Champions League waren geplaatst bij de loting, de 10 overigen allemaal ongeplaatst. Daardoor waren er dus 2 duels tussen ongeplaatste ploegen.
Weet ik. Maar dan blijft het opvallend en leuk... :)

Dudelange wint 5-4 na strafschoppen!!!

JMD

Well-known member
Wolves wint thuis met 2-1 van Torino en schakelt de Italianen dus uit (won uit al met 3-2)

JMD

Well-known member
De indeling van pot 1 en 2 is bekend.
Pot 1: Sevilla, Arsenal, Porto, AS Roma, Man United, Dinamo Kiev, Besiktas, Basel, Sporting Lissabon, CSKA Moskou, Wolfsburg, Lazio
Pot 2: PSV, Krasnodar, Kopenhagen, Celtic, Braga, Gent, M?nchengl., Young Boys, FK Astana, Ludogorets, APOEL Nicosia, Frankfurt

De 3 tegenstanders van de succesvolle CL-campagne van 4 seizoenen terug zitten allemaal in pot 1... :p
Uit pot 1 lijkt me Basel (revanche nemen!!), Kiev en CSKA me op papier de minst zware. Ik hoop dat we geen Portugese ploegen loten...

erka

Well-known member
Oeh, dat kan best wel een pittige loting worden voor mn Feyenoord en AZ met aantal sterke teams in pot 1 en 2.

JMD

Well-known member
Alle potten zijn bekend:
Pot 1: Sevilla, Arsenal, Porto, AS Roma, Man United, Dinamo Kiev, Besiktas, Basel, Sporting Lissabon, CSKA Moskou, Wolfsburg, Lazio
Pot 2: PSV, Krasnodar, Kopenhagen, Celtic, Braga, Gent, M?nchengl., Young Boys, FK Astana, Ludogorets, APOEL Nicosia, Frankfurt
Pot 3: Saint Etienne, Qarabag, Feyenoord, Getafe, Espanyol, Malm?, Partizan B., Standard Luik, Wolves, STade Rennes, Rosenborg, Istanbul Bas.
Pot 4: AZ, Guimaraes, Trabzonspor, Oleksandriya, Wolfsberger AC, LASK Linz, F91 Dudelange, Lugano, SLovan Br., Rangers, CFR Cluj, Ferencvaros

Max

Administrator
Forumleiding
Oostenrijk is wel afgeschreven met beide ploegen pot 4 in de EL. We kunnen beter kijken naar Belgi?, Oekra?ne en Turkije.

Atreides

Well-known member
PSV en Az wel pech qua pot. Dat scheelt nogal. Jammer dat ze er beiden onnodig punten hebben laten lopen dr afgelopen jaren.

Susa

New member
Ok als ik mag kiezen dan graag:

Wolfsburg, Celtic en Trabzonspor :duim:

Leuke poule toch ?

PES5

Administrator
Forumleiding
Ik heb de potten 2 en 4 weleens sterker gezien de laatste jaren.

Qua uitjes en leuke duels zou ik zeggen:

Porto, Gent, Feyenoord, Rangers.

Makkelijkste zou zijn:
Dinamo Kiev, APOEL, Feyenoord, Dudelange.

Moeilijkste:
Arsenal, Frankfurt, Feyenoord, Trabzonspor.

Bovenaan