Europa League 2019-2020

Max

Administrator
Forumleiding
Echt bizar hoe Feyenoord deze eeuw vaker heeft gefaald dan dat ze zich hebben gekwalificeerd...

JMD

Well-known member
Erka, eigenlijk moet ik je toch wel gelijk geven met jouw commentaar na Europees falen van Nederlandse clubs, dat het een mentale kwestie is. Iedereen ziet dat Feyenoord verre van in vorm is, maar met een juiste wedstrijd instelling hebben we toch twee teams zeer simpel opzij gezet. En ik heb niet het idee dat Tbilisi en Beer Sheva nou zoveel slechter zijn dan al die ploegen waar Nederlandse clubs de laatste jaren van verloren hebben.

Klopt. Je ziet dit jaar ook veel minder onderschatting bij de NL ploegen.

Alleen Utrecht eruit was een tegenvaller, en dat had ook de andere kant op kunnen vallen.

erka

Well-known member
Erka, eigenlijk moet ik je toch wel gelijk geven met jouw commentaar na Europees falen van Nederlandse clubs, dat het een mentale kwestie is. Iedereen ziet dat Feyenoord verre van in vorm is, maar met een juiste wedstrijd instelling hebben we toch twee teams zeer simpel opzij gezet. En ik heb nou niet het idee dat Tbilisi en Beer Sheva nou zoveel slechter zijn dan al die ploegen waar Nederlandse clubs de laatste jaren van verloren hebben.

:duim: Yep. Het gaat mij er ook om tegen wie. Natuurlijk zijn clubs in de 4e voorronde uit Duitsland, Engeland en Spanje geen vergelijk, maar tegen Georgische, Israelische, Deense, Luxemburgse, Oostenrijkse, Zwitserse, Schotse etc etc gaat het er bij mij niet in dat die technisch en taktisch beter zijn.

JMD

Well-known member
Ajax is al zeker van een groepsfase, Feyenoord en PSV zetten een grote stap vanavond. Dus normaal gesproken minimaal 3 ploegen in een groepsfase. Dat is dus gewoon goed gedaan in het jaar dat we voor het eerst geen enkele zekere plek hadden in een groepsfase. (Vorig jaar hadden we er op zeker 1 omdat PSV pas in de laatste voorronde CL hoefde te spelen en dus bij uitschakeling altijd minimaal EL speelde). Vorig jaar maar 2 ploegen, het seizoen ervoor ook (toen waren Feyenoord en Vitesse al van tevoren zeker van die fase).

erka

Well-known member
1-1 gebleven bij AZ. Ik denk dat deze ploegen aan elkaar gewaagd zijn, dus kan nog alle kanten op. Zonder de wedstrijd gezien te hebben want die heb ik niet kunnen vinden.

JMD

Well-known member
Vanavond weer 0,5 punt binnengehaald voor die UEFA-ranglijst plus 2 ploegen die met meer dan 1 been in de EL-groepsfase staan.

Pascallovic

Well-known member
Dat PAOK verliest nu uit bij Slovan Bratislava met 1-0. Bijzonder dat je daar als Ajax 4 tegentreffers tegen hebt geincasseerd. De kampioen van Griekenland kan naast elke groepsfase grijpen. Ook niet heel eerlijk wat mij betreft.

Batigoal

Well-known member
Hopelijk wordt volgende week Antwerp-AZ uitgezonden. Dat kan nog wel een kraker worden. Sowieso op papier de mooiste van de drie, maar ja die halen niet zulke hoge kijkcijfers helaas.

Wel mooi om in ieder geval 3 clubs in een groepsfase te hebben. Dat voelt gewoon weer heel bijzonder, wat al genoeg zegt.

Mario

Well-known member
Dat PAOK verliest nu uit bij Slovan Bratislava met 1-0. Bijzonder dat je daar als Ajax 4 tegentreffers tegen hebt geincasseerd. De kampioen van Griekenland kan naast elke groepsfase grijpen. Ook niet heel eerlijk wat mij betreft.

Die zijn waarschijnlijk nog steeds boos. Een hele rits gele kaarten, en de 1-0 In de laatste minuut.

Forza AZ

Well-known member
Hopelijk wordt volgende week Antwerp-AZ uitgezonden. Dat kan nog wel een kraker worden. Sowieso op papier de mooiste van de drie, maar ja die halen niet zulke hoge kijkcijfers helaas.
De TV-zenders kiezen altijd voor wedstrijden van PAF, ook al zijn die al nagenoeg beslist zoals nu. Antwerp-AZ lijkt mij voor de neutrale toeschouwer inderdaad ook het meest interessant om naar te kijken, maar zal wel weer alleen via een livestream zijn. Alle 3 Nederlandse clubs spelen namelijk volgende week weer grotendeels tegelijk.

Susa

New member
Gisteren was Susa jr voor het eerst in de Kuip bij een wedstrijd van Feyenoord.

Gelukkig dat het zo is verlopen :duim:

MWLC

Well-known member
De TV-zenders kiezen altijd voor wedstrijden van PAF, ook al zijn die al nagenoeg beslist zoals nu. Antwerp-AZ lijkt mij voor de neutrale toeschouwer inderdaad ook het meest interessant om naar te kijken, maar zal wel weer alleen via een livestream zijn. Alle 3 Nederlandse clubs spelen namelijk volgende week weer grotendeels tegelijk.

Wat betekent PAF?

Forza AZ

Well-known member
Programma 4e voorronde returns:

29 augustus
1800 Qarabağ FK(Aze)-Linfield FC(NIe) (2-3)
1845 Riga FC(Let)-FC K?benhavn(Den) (1-3)
1900 AIK(Zwe)-Celtic FC(Sch) (0-2)
1900 PAOK FC(Gri)-ŠK Slovan Bratislava(Slw) (0-1)
1900 FC BATE Borisov(WRu)-FC Astana(Kaz) (0-3)
1900 Apollon Limassol FC(Cyp)-PSV Eindhoven(Ned) (0-3)
1900 FC Zorya Luhansk(Oek)-RCD Espanyol(Spa) (1-3)
1900 Molde FK(Noo)-FK Partizan(Ser) (1-2)
1900 Bnei Yehuda Tel-Aviv FC(Isr)-Malm? FF(Zwe) (0-3)
1915 FC Spartak Moskva(Rus)-SC Braga(Por) (0-1)
1930 Trabzonspor AŞ(Tur)-AEK Athens FC(Gri) (3-1)
1930 Hapoel Beer-Sheva FC(Isr)-Feyenoord(Ned) (0-3)
1930 Royal Antwerp(Bel)-AZ Alkmaar(Ned) (1-1)

2000 Ferencv?rosi TC(Hon)-FK Sūduva(Lit) (0-0)
2000 F91 Dudelange(Lux)-FC Ararat-Armenia(Arm) (1-2)
2000 HNK Rijeka(Kro)-KAA Gent(Bel) (1-2)
2015 NK Maribor(Slv)-PFC Ludogorets 1945(Bul) (0-0)
2030 Eintracht Frankfurt(Dui)-RC Strasbourg(Fra) (0-1)
2045 Wolverhampton Wanderers FC(Eng)-Torino FC(Ita) (3-2)
2045 Rangers FC(Sch)-Legia Warszawa(Pol) (0-0)
2100 Vit?ria SC Guimar?es(Por)-FCSB(Roe) (0-0)

Forza AZ

Well-known member

Voor degenen die geen zin hebben om naar de al zo goed als besliste wedstrijden van PSV en Feyenoord te kijken donderdag, is Antwerp-AZ te zien op het Belgische Canvas.

MWLC

Well-known member
Deze spelers neemt Jaap mee voor Donderdag.

Volledige selectie Feyenoord:

Doel: Kenneth Vermeer, Nick Marsman, Justin Bijlow

Verdediging: Ridgeciano Haps, George Johnston, Tyrell Malacia, Rick Karsdorp, Edgar I?, Eric Botteghin, Lutsharel Geertruida

Middenveld: Liam Kelly, Leroy Fer, Renato Tapia, Orkun Kokc?, Wouter Burger, Achraf El Bouchataoui

Aanval: Luciano Narsingh, Steven Berghuis, Sam Larsson, Luis Sinisterra en Naoufal Bannis.

Max

Administrator
Forumleiding
Baco zelfs niet meer in de brede selectie. Die is als we die Argentijn vastleggen weg.

Bovenaan