Europa League 2017-2018

Forza AZ

Well-known member
De wedstrijden van Utrecht zijn omgedraaid. Ze spelen dus eerst uit tegen Zenit.

Ajax en Utrecht zouden niet tegelijk thuis mogen spelen vanwege de korte afstand. Dat argument lijkt me onzin. Vorig seizoen speelde AZ in Athene tegen PAS Giannina en was tegelijk ook een thuiswedstrijd van AEK Athene. Die afstand is zeker veel korter dan Amsterdam-Utrecht.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Hoe is de rivaliteit tussen de aanhang van AEK en PAS Giannina? Feyenoord en Excelsior kunnen ook prima in theorie tegelijkertijd spelen.
 

Pascallovic

Well-known member
Ken de reputatie van Zenit niet, maar kan mij voorstellen dat je die niet tegelijkertijd met Utrechters en Ajaxfans bij elkaar in de buurt wilt hebben, terwijl er nog wat verdwaalde Noren tussendoor lopen.
 

Forza AZ

Well-known member
Hoe is de rivaliteit tussen de aanhang van AEK en PAS Giannina? Feyenoord en Excelsior kunnen ook prima in theorie tegelijkertijd spelen.
Het is dus niet vanwege de afstand dat het niet mag, maar heeft meer te maken met veiligheidsrisicos. Maar dan moeten ze niet schrijven dat de UEFA 2 wedstrijden binnen deze korte afstand niet toestaat.

In 2011/12 werd bijvoorbeeld AZ-Anderlecht en Ajax-Manchester United to dezelfde dag gespeeld. Nu is Alkmaar-Amsterdam wel iets verder qua afstand, maar qua veiligheid is dat ook niet echt ideaal (nu zou het kunnen dat Anderlecht een buscombi had, dat zou ik niet exact meer weten).
 
Laatst bewerkt:

De Groene Scout

Well-known member
Na het gepruts van PSV en de zware loting voor Ajax en Utrecht in de laatste voorronde, is de kans dus aanwezig dat we het in Nederland met slechts Feyenoord en Vitesse moeten doen in Europa.
We horen steeds meer bij de voetbaldwergen in Europa.
 

Maasveld

Well-known member
Na het gepruts van PSV en de zware loting voor Ajax en Utrecht in de laatste voorronde, is de kans dus aanwezig dat we het in Nederland met slechts Feyenoord en Vitesse moeten doen in Europa.
We horen steeds meer bij de voetbaldwergen in Europa.
Haha tuurlijk, Ajax een zware loting
 

zwammy

Well-known member
Altach schakelt Gent uit, die hiervoor nog de poulefase CL overleeft. Oekraine, Albanie en Litouwen word je niet blij van qua reizen en in Macedonie is het 40 graden. Mwah, eenvoudig klinkt leuk. Rangers word uitgeschakeld door een club uit Malta, Aberdeen door een club uit Cyprus en Celtic wint nipt van Rosenborg.
 

Batigoal

Well-known member
Enige nadeel is dat Rosenborg midden in de competitie zit en dus een beter ritme heeft. Maar op basis van het kwaliteitsverschil zou je dit gewoon moeten winnen.
 

Abubakari

Well-known member
De zware loting voor Ajax.

Als je je nou eerst eens verdiept in wat Rosenborg zoal Europees doet voor je je doemscenario's plaatst...

Tegen Dundalk in de CL voorronde uit en thuis 1-1 spelen (ik heb een stukje van de thuiswedstrijd gezien, daar hadden ze geluk dat Dundalk enkele flinke kansen liet liggen) en pas na verlenging (2-1) door. Nou kan het natuurlijk zijn dat je Dundalk ziet als een Europese grootmacht, maar dat is het volgens mij niet.
Tuurlijk kan Ajax zich blameren tegen Rosenborg, maar Rosenborg een zware loting noemen gaat wat erg ver.

Kortom, we gaan normaal gesproken gewoon met Feyenoord, Ajax en Vitesse Europa in. Dat blijft karig maar dat komt omdat PSV zich voor schut zet. Al biedt dat dan weer perspectief voor komend seizoen waarin ze zich hopelijk voor schut blijven zetten.
 

Eresd?g?

Banned
Als je twee keer met 1 - 0 van Celtic verliest die ook nog niet begonnen zijn zegt dat mij vrij weinig. Misschien beginnen de spelers van Rosenborg wel pijntjes te voelen nu ze al aantal weken midweeks spelen ook.
 

SanMark.

Well-known member
Als je twee keer met 1 - 0 van Celtic verliest die ook nog niet begonnen zijn zegt dat mij vrij weinig. Misschien beginnen de spelers van Rosenborg wel pijntjes te voelen nu ze al aantal weken midweeks spelen ook.

Maarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr misschien ook wel niet.
 

Forza AZ

Well-known member
Echt zwaar kon Ajax natuurlijk niet loten omdat ze een geplaatste status hadden. Maar Rosenborg is van de ongeplaatste clubs wel 3e (van de 22e) op de ranking. Alleen Panathinaikos en Maritimo staan er boven.

Dus dan kun je toch zeggen dat Ajax niet makkelijk geloot heeft, al zijn ze natuurlijk nog steeds zwaar favoriet.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Rosenborg is toch allang niet meer wat ze tien jaar geleden waren? Ik vond ze in elk geval Europees gezien weinig indrukwekkend, de afgelopen jaren. Maar misschien dat ze dit jaar wel weer een aardige ploeg hebben.
 
Bovenaan