Europa League 2016-2017

U.G.

Well-known member
Kansloos ben je nooit in een finale. Anderlecht en Celta hebben wel laten zien dat United er niet bovenuit steekt.

Nou ik heb anders genoeg ploegen kansloos finales zien verliezen. Barcelona tegen Milan in de jaren 90 schiet me te binnen, Italie een paar jaar geleden tegen Spanje.

Mourinho wisselt nu blijkbaar veel in de basis, maar dit United is gewoon echt niet om over naar huis te schrijven.

Ajax kan zeker winnen, hoewel de laatste twee Europese wedstrijden buiten de Arena ook niet echt comfort bieden.

I dunno...maar ik ga wel zeker kijken.
 

Fenerium

Member
Het zijn bepaalde momenten in een wedstrijd die het doen kantelen. Een paar fouten en je kan dan gerust spreken over een kansloze situatie maar vergeet echter niet dat een finalewedstrijd altijd 0-0 begint.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Niet voor niets eindigen ze buiten de top zes. Ze missen wat spelers en ze hebben toch al geen wonderbaarlijke selectie. Daarnaast presteren Nederlandse ploegen relatief goed tegen Man Utd. Het zou mij heel erg verbazen als Ajax niet wint.
 

Eresd?g?

Banned
Ten eerste blijft t Man Utd en ten tweede presteert Ajax buitenshuis niet bepaald goed. Kan echt alle kanten opgaan volgende week. Mocht Ajax wel winnen dan met zn allen even heel hard juichen. Misschien kan ik dat dan horen in Ecuador ;)
 

JMD

Well-known member
Niet voor niets eindigen ze buiten de top zes. Ze missen wat spelers en ze hebben toch al geen wonderbaarlijke selectie. Daarnaast presteren Nederlandse ploegen relatief goed tegen Man Utd. Het zou mij heel erg verbazen als Ajax niet wint.

Man Utd buiten de top 6? Heb ik iets gemist en heeft Everton ineens een punt of 8 cadeau gehad?? ;)
 

Forza AZ

Well-known member
De uitschakeling van Heracles in de 3e voorronde van dit seizoen tegen Arouca krijgt nu wel een (extra) negatieve klank. Arouca is namelijk op de laatste speeldag gedegradeerd.
 

Eresd?g?

Banned
Positieve eraan is wel dat Arouca alle geluk van de wereld had. Heracles was veel beter en verdiende om door te gaan.
 

De Wolf

Well-known member
De uitschakeling van Heracles in de 3e voorronde van dit seizoen tegen Arouca krijgt nu wel een (extra) negatieve klank. Arouca is namelijk op de laatste speeldag gedegradeerd.

Leuk de play offs winnen, maar de winnaar vliegt er vervolgens tegen een nietszeggend clubje uit.
 

Forza AZ

Well-known member
Leuk de play offs winnen, maar de winnaar vliegt er vervolgens tegen een nietszeggend clubje uit.
Vaak wel ja, alleen Utrecht in 2010 haalden de groepsfase. Verder werden NAC (2009 Villarreal) en Vitesse (2015 Southampton) door een club uit een topland uitgeschakeld. Daar zou je Vitesse (2012 Anzhi) ook nog bij kunnen rekenen.

De overige 4 uitschakelingen waren inderdaad tegen kleine clubs: Den Haag (2011 Omonia), Utrecht (2013 Differdange), Groningen (2014 Aberdeen) en Heracles (2016 Arouca).
 

Reinoud

Well-known member
Als je met subtoppers die potjes gaat winnen en AZ & PAF blijven beetje presteren ga je vanzelf weer klimmen.
 

Pascallovic

Well-known member
Als je met subtoppers die potjes gaat winnen en AZ & PAF blijven beetje presteren ga je vanzelf weer klimmen.

Als de PAF en AZ eens een keer allemaal gaan presteren moet je al een eind komen, maar hoeveel jaar is dat geleden dat de PAF-clubs gelijktijdig 5 redelijke jaren achter elkaar hadden?
 

Max

Administrator
Forumleiding
2001-2002 was volgens mij wel een aardig jaar. Alleen PSV kwam niet echt ver in Europa.
 
Bovenaan