Europa League 2016-2017

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Volgens mij mag iedereen in principe Isra?l binnen. Hij zou hooguit wat vragen krijgen bij binnenkomst misschien.

Ik ben recent in Isra?l (en Palestijns gebied) geweest en heb Isra?lische vrienden. Ik weet e.e.a. van de regels. Mensen met een "vijandige nationaliteit" (o.a. Palestijns, Iraans, Syrisch, Libanees) worden in principe niet toegelaten. Het is in theorie mogelijk voor die mensen om een visum te krijgen, maar dat is een enorm langdurig proces en wordt alleen toegekend voor bepaalde zakenreizen, diplomaten of mensen met familie in Isra?l. Dan nog zal je aan een kruisverhoor onderworpen worden als je aankomt waar je rustig heel wat uren, tot een hele dag soms, voor uit kan trekken. De enige uitzondering is voor Joden uit die landen (vooral Iran heeft nog een behoorlijke Joodse gemeenschap). De mensen die wel toegelaten worden reizen over het algemeen eerst naar een land als Turkij?, Egypte of Jordani? (m.u.v. Palestijnen die gewoon de gangbare grensovergangen gebruiken), die wel diplomatieke banden met Isra?l hebben. Daar krijgen ze dan hun papieren los van hun paspoort (zodat ze verborgen kunnen houden dat ze in Isra?l geweest zijn voor hun land) om dan verder te reizen. Buiten het feit dat Jahanbakhsh problemen zou krijgen in Iran (als voetballer is het natuurlijk niet verborgen te houden dat je daar geweest bent!), lijkt het me dat al dat gedoe voor een wedstrijd van 90 minuten niet de moeite waard is.

Andersom mogen Isra?lische staatsburgers overigens ook niet naar die landen reizen van hun regering, behalve voor de uitzonderlijke redenen die boven genoemd zijn. Ze hebben sowieso alleen kans om in die landen toegelaten te worden als ze nog een andere nationaliteit hebben (wat de meeste Isra?liers hebben), maar dan nog kunnen ze flink in de problemen komen bij terugkeer in Isra?l als ze niet van te voren toestemming hebben gekregen.

Wat is het risico dan bij de thuiswedstrijd?

Iran laat het niet toe dat hun staatsburgers het in sport tegen Isra?lische sporters/ploegen opnemen, dus zelfs dan zou hij in problemen kunnen komen als hij terugkeert naar Iran. Er is overigens geen ander land (zelfs niet Saoedi Arabi?) wat zo ver gaat. Compleet belachelijk natuurlijk, maar logisch dat hij dat risico niet neemt.
 

Forza AZ

Well-known member
... alleen toegekend voor bepaalde zakenreizen, diplomaten of mensen met familie in Isra?l.
Zou het niet makkelijker zijn voor mensen die lid zijn van een sportteam? Of is dat nooit eerder voorgekomen misschien. Teams uit die landen zelf spelen natuurlijk zo ie zo niet tegen teams uit Isra?l en er zullen ook niet veel spelers uit die landen zijn die in Europa actief zijn en dan toevallig in een Europacup (welke sport dan ook) tegen een Isra?lisch team loten.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Zou het niet makkelijker zijn voor mensen die lid zijn van een sportteam? Of is dat nooit eerder voorgekomen misschien. Teams uit die landen zelf spelen natuurlijk zo ie zo niet tegen teams uit Isra?l en er zullen ook niet veel spelers uit die landen zijn die in Europa actief zijn en dan toevallig in een Europacup (welke sport dan ook) tegen een Isra?lisch team loten.

Als sporter val je wel in een "speciale categorie" waardoor je een visum kan krijgen, maar dan nog kunnen ze je aan een kruisverhoor onderwerpen bij aankomst. Toen ik na mijn vakantie in mei Isra?l weer verliet werd ik eruit gepikt voor extra controles, wat wel eventjes duurde. Als blanke westerling viel het wel mee, anderen kunnen het lastiger krijgen. Ik werkte gewoon rustig mee aangezien ik niks te verbergen had. Gelukkig had ik ruim de tijd. :p
 

de waan

Well-known member
Als sporter val je wel in een "speciale categorie" waardoor je een visum kan krijgen, maar dan nog kunnen ze je aan een kruisverhoor onderwerpen bij aankomst. Toen ik na mijn vakantie in mei Isra?l weer verliet werd ik eruit gepikt voor extra controles, wat wel eventjes duurde. Als blanke westerling viel het wel mee, anderen kunnen het lastiger krijgen. Ik werkte gewoon rustig mee aangezien ik niks te verbergen had. Gelukkig had ik ruim de tijd. :p

Was je je Illuminati-lidmaatschapspasje vergeten?
 

Forza AZ

Well-known member
Als sporter val je wel in een "speciale categorie" waardoor je een visum kan krijgen, maar dan nog kunnen ze je aan een kruisverhoor onderwerpen bij aankomst. Toen ik na mijn vakantie in mei Isra?l weer verliet werd ik eruit gepikt voor extra controles, wat wel eventjes duurde. Als blanke westerling viel het wel mee, anderen kunnen het lastiger krijgen. Ik werkte gewoon rustig mee aangezien ik niks te verbergen had. Gelukkig had ik ruim de tijd. :p
Ik zal volgende maand dan maar op tijd richting het vliegveld gaan op de terugweg. ;)
 

Fenerium

Member
Ik begrijp dat de wedstrijd ook door een deel van de supporters wordt geboycot?

Klopt, dat gebeurt al ruim een hele lange tijd. In Turkije hanteren ze het Passolig-systeem. Een systeem wat gefaald heeft in Europa maar Turken zouden geen Turken zijn als ze het zelf niet zouden uitproberen. Om een lang verhaal kort te houden, veel mensen hebben nu eenmaal een grafhekel aan bureaucratie. Als ik honderd formulieren moet invullen om een simpele wedstrijd bij te kunnen wonen dan zou ik ook wegblijven.
 
G

Gast

Guest
Wilde ergens in december weekje naar Istanbul en dacht een derby te kunnen bezoeken maar moet eerst zo'n passolig aanschaffen. Jammer, maar ik snap het wel. Misschien wat minder sfeer maar de grootste idioten weer je wel met dit systeem.

Wat heb je aan een heksenketel als je verliest. Ik heb liever 0 supporters maar wel winst. Voetballers en ook publiek moet je beschermen tegen mogolen die van alles op het veld gooien, het veld op rennen. Je hebt er echt zulke gekken bijzitten die voetballers zo persoonlijk raken, vaders/moeders/dochters. Dat kan gewoon niet
 

Fenerium

Member
Ach aan de ene kant is het goed want je hebt minder holbewoners op de tribunes, de prijs die ervoor is betaald is weer een andere kwestie.
 

Fenerium

Member
Wilde ergens in december weekje naar Istanbul en dacht een derby te kunnen bezoeken maar moet eerst zo'n passolig aanschaffen. Jammer, maar ik snap het wel. Misschien wat minder sfeer maar de grootste idioten weer je wel met dit systeem.

Wat heb je aan een heksenketel als je verliest. Ik heb liever 0 supporters maar wel winst. Voetballers en ook publiek moet je beschermen tegen mogolen die van alles op het veld gooien, het veld op rennen. Je hebt er echt zulke gekken bijzitten die voetballers zo persoonlijk raken, vaders/moeders/dochters. Dat kan gewoon niet

Ja de echte voetballiefhebbers lijden hieronder maar ik ben niets anders gewend. Ik ben een paar keer richting Kadikoy gegaan voor een wedstrijd. Ik ging naar de derbywedstrijd in 2013 waar een Fenerbahce supporter werd doodgestoken door een groepje Galatasaray hooligans. Toen ik het achteraf las dacht ik bij mezelf van ik had ook zomaar een mes tussen me ribben kunnen krijgen, die doodgestoken jongen was zelf ook een hooligan overigens maar toch. Je zal maar net de metro mislopen en achterblijven met 10 van die hooligans om je heen.
 
G

Gast

Guest
Zat ooit (als kind van 12) naast een vrouw die 90 minuten lang echt waar, de meeste grove turkse scheldwoorden zat te schreeuwen. Hooligans heb je overal, de een gaat squashen na het werk en de ander krijgt een kick om stoeptegels tegen bussen aan te gooien.

Verwacht wel een fysieke wedstrijd. Spelers van Fener staan onder druk en zullen omdat het voetballend niet gaat zoals het ze het willen gaan schoppen. Ben bang dat er een aantal Feyenoordspelers in de ziekenboeg gaan belanden.

AZ gaat het lastig krijgen, maar verwacht wel een mooie zege van Ajax. Denk dat we voor het eerst mooi voetbal van Ajax gaan zien europees. 3-0. Krasnodar vs Balotelli ook leuk. Die russen gaan hem natuurlijk lekkere provoceren.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
En op wat voor manier. Lijkt wel matchfixing.

Voor AZ is te hopen dat Zenith meer bezig is met het duel tegen Spartak van zondag.
 

JMD

Well-known member
Inter kwam terug tot 2-1, maar staat inmiddels met 10 en uit de vrije trap die erop volgde maken de TSjechen 3-1.

Overigens, bij Shakthar kreeg een speler een 2e gele kaart voor een schwalbe die er absoluut geen 1 was. Toch lijkt het ze niet te deren, ze stonden 1-0 voor toen en inmiddels 2-0.
 
Bovenaan