Ook daar dus een gelijkenis tussen beide clubs. Heracles won afgelopen seizoen thuis van PSV en speelde gelijk tegen Ajax (uit) en Feijenoord (thuis).
Overigens zou ik er niet te veel van verwachten. Het eerste duel was erg mat. Ik volg Arouca natuurlijk niet maar als dat het niveau is wat ze op de mat kunnen leggen dan is dat niet best. Een uitstekende keeper maar gewoon falen van Heracles dat ze slechts ??n keer scoorde. En dan krijg vlak voor de tijd de deksel op je neus door een van richting veranderd schotje.
Ik heb de eerste wedstrijd niet gezien, maar het schijnt dat Arouca ( ook een debutant in Europa, en twee jaar geleden pas gepromoveerd ) daar behoorlijk goed is weggekomen idd.
Nou vond ik ze thuis, en m.n. in de eerste helft voetballend toch gewoon een stuk beter dan Heracles. Ik wist trouwens niet dat Andr? Santos daar tegenwoordig speelde. Gaandeweg snap ik nooit waarom zo'n ploeg zich dan steeds meer gaat ingraven om de stand vast te houden.
Tegen de niet topclubs redden de Nederlandse clubs het altijd wel.
Dit is toch een terugkerende misvatting, Sporting Braga en Guimaraes zijn ooit doorgegaan tegen Nederlandse ploegen en uit m'n hoofd weet ik ook nog dat Feyenoord en Boavista twee keer gelijkspeelden in een groep. Zo vaak hebben de Portugese niet-topclubs ook niet tegen Nederlandse ploegen gespeeld.