Er is van alles op het spel aan te merken van de Engelsen onder Southgate, maar resultaten boekt hij wel. Finale EK2020, 1/2 finale WK2018, 1/4 finale WK2022 (onverdiend eruit tegen de Fransen met een 1/2 finale tegen Marokko voor de boeg). Er zijn weinig Engelse coaches die het beter gedaan hebben. Robson was de laatste trainer die de laatste 4 haalde van een WK, maar haalde het EK1984 niet en op EK1988 puntloos de groepsfase uit. En de laatste finaleplaats op een groot toernooi was van Ramsey in 1966.Volgens mij staat Southgate er nergens goed op, ook niet bij de Engelsen zelf. Ja, de bond die hem laat zitten. Maar verder wil niemand hem als bondscoach geloof ik.
Toch staat hij er niet goed op. Niet vreemd opkijken dat als hij zelfs kampioen wordt, ze hem alsnog ontslaan.Er is van alles op het spel aan te merken van de Engelsen onder Southgate, maar resultaten boekt hij wel. Finale EK2020, 1/2 finale WK2018, 1/4 finale WK2022 (onverdiend eruit tegen de Fransen met een 1/2 finale tegen Marokko voor de boeg). Er zijn weinig Engelse coaches die het beter gedaan hebben. Robson was de laatste trainer die de laatste 4 haalde van een WK, maar haalde het EK1984 niet en op EK1988 puntloos de groepsfase uit. En de laatste finaleplaats op een groot toernooi was van Ramsey in 1966.
Oostenrijk was best ok.Het eerste weekend begon veelbelovend dit EK, maar daarna is het me over het algemeen niet meegevallen... Veel landen die niet goed zijn.