EURO2024: Finale

BlauwVinger

Well-known member
Eventueel genoemde aanvangstijden zijn overwegend lokaal. (UTC+0), hetgeen inhoudt dat de kick-offs afwijken van Comorian Mean Time. De Comoren hebben één uur voorsprong op de EET (Eastern European Time) oftewel de UTC +02:00 tijdzone, op háár beurt twee uren vooruitlopend op de CUT (Coordinated Universal Time).

Zondag 14 Juli 2024

Spanje vs Engeland
 

André

Well-known member
Zal wel een saaie finale worden
Engeland kansloos tegen Spanje
Zou mooi zijn Engeland die weer net niet een toernooi wint
 

Makanaky

Well-known member
Ik zit gewoon weer klaar hoor. Kinderachtig gedoe hier. En ik denk dat je die samenvatting pas in de vroege nacht kunt kijken.
 

Raul

Well-known member

Ik heb het hier al vaak gehad over de wedstrijd Spanje-Engeland op Euro 96, waar de Engelsen echt met veel geluk doorkwamen. Ik was destijds te jong, maar ik heb de wedstrijd vaak herbekeken en ik kan zien dat het doelpunt van Salinas nooit buitenspel was. Engeland moest op eigen bodem verder komen. Bovendien was Spanje veel beter. Het is lang geleden, maar in Spanje is hier de afgelopen dagen op gewezen. Bekijk de beelden hierboven en oordeelt uzelf.

Een revanche is op zijn plaats.
 

ALenstra

Well-known member
Voor Engeland is het trouwens de eerste finale van een groot toernooi die niet in eigen land gespeeld wordt. De voorgaande twee finales in 1966 en 2021 werden beiden in Londen gespeeld.
 
  • Leuk
Waarderingen: Raul

Mario

Well-known member
Engeland kan het eerste land worden dat 2 opeenvolgde EK finales verliest. De Sovjet Unie heeft in totaal 3 EK finales verloren (1964, 1972, 1988) Duitsland heeft er ook 3 verloren, maar een daarvan was nog als West Duitsland (1976)
 

Jacco

Well-known member
Benieuwd naar deze wedstrijd.
Spanje voetbalt leuker, maar Engeland is wel heel degelijk, verdedigt goed en speelt met veel energie.
Ik ben erg benieuwd of Spanje er (ook) bij Engeland doorheen komt!
 
Bovenaan