EURO 2021

SanMark.

Well-known member
Ja laten we ons nu vooral druk gaan maken over al die toernooien. Wacht gewoon eerst af wanneer er weer gevoetbald kan worden.
 

Forza AZ

Well-known member
Lekker naar Sint Petersburg, München en Dublin in december...

Het stadion in Sint Petersburg is overdekt, dus voetballen is geen probleem. Alleen een fanplein buiten zal het niet worden. En wat is het probleem met München en Dublin? Daar is het niet (veel) kouder dan in Nederland en kun je prima voetballen in december.
 

JMD

Well-known member
Prima toch? Met winterjas het stadion in. WK van 2022 wordt ook in december gespeeld.

Ja, maar daar is het dan wel 'ietsje' warmer...

@ForzaAZ: klopt, maar bij lotingen voor CL/EL mag Zenit nooit in december thuisspelen, het is een zogeheten 'winter venue'. Zou vreemd zijn als je daar dan wel een EK in december houdt.
München wordt nogal eens 'geplaagd' door sneeuwval in december, dus lijkt me ook niet echt ideaal.
En ja, die fanpleinen worden lastig, en de sfeer zal een stuk minder zijn in nov/dec met zo'n groot toernooi. Kan je beter alles 1 zomer opschuiven.
Tevens moet (bij verplaatsing EK naar december) ook de hele kalender van komend seizoen op de schop, want dan krijg je hetzelfde probleem als met het WK in Qatar, namelijk dat er 4/5 weken lang geen CL/EL en competities kan zijn.
 

De Wolf

Well-known member
Ik vraag mij af of het ook een must is dat het EK gespeeld moet worden.

Virologen verwachten ook nog eens dat het virus niet binnen een jaar is afgelopen (Spaanse griep kwam na de zomer ook weer terug) dus dan moet je het zeker niet in december organiseren.
 
Bovenaan