Euro 2016 kwalificatie

Mario

Well-known member
Bij een Turkse nederlaag had ik er nog alle vertrouwen in. Nu niet meer dus want Turkije verliest niet thuis van IJsland. Dit komt niet meer goed voor Oranje. Ik vraag me af of ik sowieso het EK ga kijken.

Ik ga het EK waarschijnlijk wel kijken, maar wel pas vanaf de knock-out rondes. Ik denk dat de groepsfase een lange zit zal worden. Als Oranje zou meedoen kijk je automatisch ook naar andere wedstrijden, nu zal ik minder zin hebben in IJsland - Noord Ierland of zo.

Tijdens het WK2002 ben ik destijds op vakantie gegaan, en heb ik weinig van dat toernooi meekregen. Wellicht ook een optie voor komende zomer.
 
Laatst bewerkt:

Pascallovic

Well-known member
Ik kijk wel wat er op het programma staat. Albani? - Sloveni? lijkt mij mooi om over te slaan, maar zullen ook vast genoeg mooiere affiches komen. Blijft een schande dat je er als land niet bij bent.
 

Forza AZ

Well-known member
Belgi?, Itali? en Wales hebben zich gisteren geplaatst.
Bulgarije is uitgeschakeld.

Stand nummers 3 na 9 speelrondes:

1.Kroati? 8-15 (17-5) *
-----------------
2.Hongarije 8-15 (8-5)
3.Oekra?ne 7-13 (11-3)
4.Ierland 7-12 (7-5)
5.Zweden 8-12 (11-9)
6.Albani? 7-11 (7-5)
7.Sloveni? 8-10 (10-11)
8.Turkije 7-9 (9-8)
9.Bosni? Hercegovina 7-8 (8-10)

*: Als het punt in mindering van Kroati? ook geld voor de stand van de nummers 3 dan heeft Kroati? maar 14 punten
 

Max

Administrator
Forumleiding
Alle gelul over weinig kwaliteit, dat geloof ik ook allemaal wel. Maar als je de selecties van deze poule naast elkaar legt dan is het belachelijk dat je vierde wordt in deze poule. Dus is het heel simpel: een grote schoonmaak bij de KNVB. Deze kwalificatiereeks kan niet zonder consequenties blijven.

Maximaal vier punten pakken tegen Turkije, Tsjechi? en IJsland. Dat kan niet zonder consequenties blijven. Hiddink pakte een punt uit drie wedstrijden en Blind als het mee zit drie punten. Beide gewoon heel slecht. Die klootviool die daar verantwoordelijk voor is moet eruit. Vervolgens Blind en dan een degelijke bondscoach aanstellen. Wat nu a hell of a job wordt.
 

JMD

Well-known member
Nou ik laat mijn EK niet verpesten omdat Nederland er niet bij is. Voordeel is dat er geen geweldige Oranje hype is waardoor heel het straatbeeld bepaald word door Oranje.
Heerlijk idd.

Dat ook alleen maar mensen ge?nteresseerd zijn in het EK die van voetbal houden, en niet ritsen mensen (vooral vrouwen) die kijken 'omdat ze het gezellig vinden'.

Ik vind het wel jammer dat Nederland er niet bij is, geeft toch bepaalde spanning, maar het ontneemt me verder het plezier in een EK en een mooie sportzomer in het algemeen niet hoor.
 

erka

Well-known member
Ach, IJsland, Noord-Ierland en Wales op het EK. Wat wil een mens nog meer. Ja, Albani?.
 

Forza AZ

Well-known member
Nog te vallen beslissingen in laatste speelronde:

groep A
-3e plaats: Turkije of Nederland
-Turkije bij gelijkspel of winst thuis tegen IJsland
-Nederland bij winst thuis tegen Tsjechi? + verlies Turkije

groep B
-3e plaats: Bosni?, Isra?l of Cyprus
-Bosni? bij winst uit tegen Cyprus, of bij gelijkspel + geen winst Isra?l uit tegen Belgi?
-Isra?l bij winst + geen winst Bosni?
-Cyprus bij winst + geen winst Isra?l

groep C
-2e plaats: Slowakije of Oekra?ne
-Slowakije bij winst uit tegen Luxemburg, of bij gelijkspel + geen winst Oekra?ne thuis tegen Spanje, of bij verlies + verlies Oekra?ne
-Oekra?ne bij winst + geen winst Slowakije, of bij gelijkspel + verlies Slowakije

groep D
-1e/2e plaats: Duitsland, Polen en/of Ierland
-Duitsland bij gelijkspel of winst thuis tegen Georgi?, of bij verlies + winnaar bij Polen-Ierland
-Polen bij winst of 0-0 of 1-1, of bij hoger gelijkspel + verlies Duitsland
-Ierland bij winst of 2-2 of hoger gelijkspel, of bij 0-0 of 1-1 + verlies Duitsland

groep E
-3e plaats: Sloveni? of Estland
-Sloveni? bij gelijkspel of winst uit tegen San Marino, of bij verlies + geen winst Estland thuis tegen Zwitserland, of bij verlies + winst Litouwen thuis tegen Engeland
-Estland bij winst + geen winst Litouwen + verlies Sloveni?. Estland moet hierbij nog wel een doelsaldo van 9 ten opzichte van Sloveni? ophalen.

groep F
2e plaats: Roemeni? of Hongarije
-Roemeni? bij winst uit tegen Faroer, of bij gelijkspel + geen winst Hongarije uit tegen Griekenland, of bij verlies + verlies Hongarije
-Hongarije bij winst + geen winst Roemeni?, of bij gelijkspel + verlies Roemeni?

groep G
-2e plaats: Rusland of Zweden
-Rusland bij gelijkspel of winst thuis tegen Montenegro, of bij verlies + geen winst Zweden thuis tegen Moldavi?
-Zweden bij winst + verlies Rusland

groep H
-2e plaats: Noorwegen of Kroati?
-Noorwegen bij winst uit tegen Itali?, of bij geen winst Kroati? uit tegen Malta
-Kroati? bij winst + geen winst Noorwegen

groep I
-2e plaats: Denemarken of Albani?
-Denemarken bij geen winst Albani? uit tegen Armeni?
-Albani? bij winst


En dan valt natuurlijk ook nog de beslissing over welk land de beste nummer 3 wordt.
 
Laatst bewerkt:

JMD

Well-known member
Wales leek gisteravond de kwalificatie overigens nog uit handen te geven door een 2-0 verlies bij Bosni?. Maar omdat Isra?l verloor van Cyprus (in eigen huis) is Wales toch geplaatst, en is Cyprus weer helemaal in de race voor de playoffs. Zij ontvangen Bosni?, en gaan bij winst hen voorbij, als Isra?l dan niet wint in Belgi? (en die kans is aanwezig) dan wordt Cyprus 3e in de poule.
 

JMD

Well-known member
groep H
-2e plaats: Noorwegen of Kroati?
-Noorwegen bij winst uit tegen Itali?, of bij geen winst Kroati? uit tegen Malta
-Kroati? bij winst + geen winst Noorwegen
Iets zegt me dat Itali? Noorwegen gewoon laat winnen...
 

erka

Well-known member
Ha, Cyprus er wellicht ook nog bij. Dat zou het helemaal compleet afmaken.

IJsland, Noord-Ierland, Wales, Albani? en Cyprus op het EK. Wordt een fantastisch toernooi!
 

JMD

Well-known member
Ha, Cyprus er wellicht ook nog bij. Dat zou het helemaal compleet afmaken.

IJsland, Noord-Ierland, Wales, Albani? en Cyprus op het EK. Wordt een fantastisch toernooi!

Dat wist je van te voren al dat dit soort landen er bij zouden zijn (even los van het feit of NL er bij is of niet). Dat is direct ook wat ik tegen dit systeem heb, een eindtoernooi met 24 landen op een continent van 53... En dan gaan ook nog eens de beste 16 door naar de volgende ronde. Dus het zal heel lang duren voordat het toernooi ?cht leuk wordt.

Aan de andere kant: op het WK was Algerije - Zuid Korea een van de leukste duels, dat had van tevoren ook niemand verwacht. Misschien gaat Albani? - Wales ofzo wel een heel leuk duel opleveren.
 

Mario

Well-known member
Zelfs met een derde plaats in de groep kan je nog door naar de volgende ronde. Hetzelfde waardeloze systeem dat ze ooit op het WK hebben gebruikt. 1x winnen en je bent al door.
 

Forza AZ

Well-known member
Aantal punten dat de nummers 3 kunnen hebben in de stand voor de beste nummers 3:
A: Turkije (9, 10 of 12 als Kazachstan 6e is; 13, 14 of 16 als Letland 6e is)
A: Nederland (10)
B: Bosni? (9 of 11)
B: Isra?l (10)
B: Cyprus (9)
C: Slowakije (13 of 14 als Macedoni? 6e is; 16 als Luxemburg 6e is)
C: Oekra?ne (13, 14 of 16)
D: Duitsland (13)
D: Polen (12 of 13)
D: Ierland (12 of 13)
E: Sloveni? (10)
E: Estland (9)
F: Roemeni? (13 of 14)
F: Hongarije (15)
G: Rusland (13)
G: Zweden (12)
H: Noorwegen (13 of 14)
H: Kroati? (14) *
I: Denemarken (12)
I: Albani? (11 of 12)

*: Inclusief punt aftrek

Om beste nummer 3 te zijn, zijn dus minimaal 13 punten nodig (dat is het laagste dat mogelijk is in groepen C, F en H).
Dus blijven de volgende landen over in de race voor beste nummer 3:

A: Turkije (13, 14 of 16 als Letland 6e is)
C: Slowakije (13 of 14 als Macedoni? 6e is; 16 als Luxemburg 6e is)
C: Oekra?ne (13, 14 of 16)
D: Duitsland (13)
D: Polen (12 of 13)
D: Ierland (12 of 13)
F: Roemeni? (13 of 14)
F: Hongarije (15)
G: Rusland (13)
H: Noorwegen (13 of 14)
H: Kroati? (14) *

*: Inclusief punt aftrek
 
Laatst bewerkt:

Abubakari

Well-known member
Dat is het probleem geweest deze kwalificatie. De verkeerde spelers in de basis.

Nou, d'r hebben er heel wat in de basis mogen beginnen en met zijn allen zijn ze niet verder gekomen dan 1 goeie wedstrijd, 6-0 tegen Letland.

Neem nou Depay. De zelfverklaarde vedette met zijn kekke Dandy uitstraling. De uit Manchester afgedaalde godheid die weigert met de pers te praten omdat die hem uitlachten omdat ie als Jan Joker te Paard in Noordwijk (of Katwijk of where ever) arriveerde. Die heeft in die hele kwalificatie niet ??n goal gescoord. En dat is dan je grote talent. Mooi voorbeeld van de grenzeloze zelfoverschatting, hoogmoed en de gemakzucht die deze kwalificatie en de totale afgang typeren. Het lachertje van Europa in deze kwalificatie, wat een fuckin' blamage. Tot Turkije uit had ik er nog wel geloof in, maar nadat ze daar ook met 3-0 op hun bek gingen en de Turken nog twee landen die zeer nadrukkelijk klaar zijn (met hun 0-0 thuis tegen Kazachstan) trof wist ik genoeg, schluss. Wat een afgang.
 

zwammy

Well-known member
Ik kan je niet meer dan volledig gelijk geven Abu. Op Robben na is het een zelfoverschattend magere lichting geweest die zich zelfs tegen E landen niet kunnen motiveren. Dan is het helemaal sneu dat je een Wales, Noord Ierland en een Ijsland wel ziet in Frankrijk.
 

SanMark.

Well-known member
Ik vind het wel 'sneu' voor IJsland , Wales en Noord Ierland ( Oostenrijk zou je er ook nog bij kunnen noemen) ze zouden zich bij een toernooi met 16 landen ook hebben geplaatst omdat ze gewoon een super goede kwalificatie hebben gespeeld.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik vind het wel 'sneu' voor IJsland , Wales en Noord Ierland ( Oostenrijk zou je er ook nog bij kunnen noemen) ze zouden zich bij een toernooi met 16 landen ook hebben geplaatst omdat ze gewoon een super goede kwalificatie hebben gespeeld.

Dat ben ik met je eens. Jarenlang mislukken de kwalificaties op het nippertje en als de helft mag meedoen lukt het ze met het grootste gemak.
 

Friesland

Well-known member
Albani? gaat zijn debuut maken op het EK. Ook Roemeni? plaatste zich voor het EK. Griekenland wist alsnog een wedstrijd in de kwalificatie te winnen: 4-3 tegen Hongarije. Desondanks eindigt groepshoofd(!) Griekenland laatste in zijn groep, omdat ze beide onderlinge duels met de Faer?er verloren. De titel "grootste afgang" in deze kwalificatiereeks gaat dus toch echt naar Griekenland, en niet naar Nederland.
 
Bovenaan