Eredivisie speelronde 6

Is het echt supersunday a.s. zondag?

• Ja, er staan echte toppers op het programma

Stemmen: 3 33,3%
  • Welnee, allemaal overschatte potjes

Stemmen: 6 66,7%

• Totaal aantal stemmers
    9
  • Opiniepeiling gesloten .

JMD

Well-known member
De club van zuid gaat nog punten verspelen als ze Europees spelen.
Ongetwijfeld, ik zeg ook nergens dat ze 102 punten gaan halen.

Maar Ajax en PSV gaan die punten ook nog bij bosjes verspelen en Feyenoord staat nu al 5/6 punten voor.

Mario

Well-known member
Forumleiding
Denk dat 2-2 wel terecht is, het ging heen en weer, in sommige fases PSV beter, in sommige Ajax. Beide ploegen grote kansen gemist. Blijft zonde dat je na die fase naar de 2-1 toe (toen PSV echt beter was) het ineens weer zo weggeeft omdat je achteruit gaat lopen en de bal niet meer in de ploeg kan houden...

Ik heb het niet gezien vandaag ivm visite. Ik ben er ook niet echt mee bezig geweest zoals normaal. Het is ook nog vroeg in het seizoen, wellicht ook vandaar. 2-2 klinkt echter redelijk gezien de vorm van beiden teams op dit moment. Wel weer een blessure, de volgende die er waarschijnlijk lange tijd uit ligt...

JMD

Well-known member
Jep, zo'n topper op speeldag 6 voelt toch flink anders dan op speelronde 32 (dan is het Ajax - PSV).

PSV tot de interlandbreak 2x een uitduel in de competitie, Excelsior en PEC Zwolle. Zou 2x een zege moeten opleveren, sowieso omdat je dat aan je stand verplicht bent, maar ook omdat je anders echt in de problemen gaat komen. Tussendoor ook nog een uitduel bij Leverkusen

zwammy

Well-known member
Als Goes in de jaren 80 of 90 had gespeeld dan was hij allang met een gebroken been uit het veld getrapt.
Haha dat is toch lachwekkend hoe die is, hij ziet eruit als een lulletje rozenwater en pretendeert alsof hij Chuck Norris is.

stc

Well-known member
Ongetwijfeld, ik zeg ook nergens dat ze 102 punten gaan halen.

Maar Ajax en PSV gaan die punten ook nog bij bosjes verspelen en Feyenoord staat nu al 5/6 punten voor.
Hoeft niet perse. Als de heer Bosz e.e.a aanpast aan het team dan gaat PSV weinig meer verspelen in de eredivisie.
Als hij het op het middenveld anders inricht, zou dit ten goede komen aan het team. De vraag is of je Veerman en Schouten samen op het middenveld moet opstellen gezien de selectie die PSV momenteel heeft.
Ik zou eerder zeggen Schouten 1 linie naar achter naast Yarek. Veerman ervoor met Til en Saibari of Veerman met Mauro JR.
Salah Edine en Dest op de back positie.

erka

Well-known member
Als Goes in de jaren 80 of 90 had gespeeld dan was hij allang met een gebroken been uit het veld getrapt.

Haha, Pierre zegt dat de camera's in de tunnel uitmoeten en dan eens moet gebeuren wat 40 jaar geleden gebeurde met spelers als Goes :ROFLMAO:

Joost

Well-known member
Dat doelpunt van Groningen tegen Telstar, bekijk dat eens vanuit het oogpunt van Blank.

Verdediger van Telstar remt vrij plots af tijdens het rennen, aanvaller van Groningen gaat voor de bal (en speelt die ook) maar botst op de verdediger. Dan is het naar voren doen van je armen een vrij natuurlijke reactie. Je kan dus ook zeggen dan de verdediger het contact zelf initieert. Hij is daarnaast veel bezig met achter zich kijken om de aanvaller te blokkeren, ruim voordat hij controle over de bal heeft. Heeft hij dat zelfs wel gehad? Dan is het ook slechts een dunne lijn tussen het afschermen van de bal en obstructie.

In vrijwel alle gevallen fluit een scheidsrechter in het voordeel van de verdediger en dat begrijp ik, maar als je het vanuit een ander standpunt bekijkt valt er echt wel iets van te zeggen om niet te fluiten.

Maasveld

Well-known member
Inderdaad, met de Erwin Blanken, Alex Bossen, Joey Koois en Robin Hensgens van deze wereld mogen we elke week dankbaar zijn dat we ook nog Makkelie en Güzübüyük hebben. Dat ik dat ooit zou zeggen over met name Achtpuntjes.
Tja, je oogst wat je zaait he.

Bovenaan