Eredivisie ronde 9

JMD

Well-known member
Gezien hoe zwak Almere en RKC zijn hoeft NAC normaal gesproken niet in de problemen te komen qua rechtstreekse degradatie... Mits het rustig blijft natuurlijk in Breda, en laat dat nou vaak het probleem zijn daar... ;)
 

Reinoud

Well-known member
Billenknijpen tegen een degradatiekandidaat dat met 10 man speelt. Maar goed, we winnen en staan weer eens 3e. Maar even niet nadenken over het programma. En Weghorst vanaf nu eerste spits graag.
Na een goede reeks nu hier niet tegen puntverlies aanlopen geeft mij toch wel een goed gevoel, net zoals bij GAE. Mentaal lijkt het wel een stuk beter dit jaar en over het algemeen verdedigend ook. Ik blijf positief zeker omdat dit de laatste jaren gewoon lastige ploegen voor Ajax zijn.
 

JMD

Well-known member
Na een goede reeks nu hier niet tegen puntverlies aanlopen geeft mij toch wel een goed gevoel, net zoals bij GAE. Mentaal lijkt het wel een stuk beter dit jaar en over het algemeen verdedigend ook. Ik blijf positief zeker omdat dit de laatste jaren gewoon lastige ploegen voor Ajax zijn.
Dit Ajax speelt gewoon mee om de bovenste plaatsen, precies om hetgeen je aangeeft. Wel heeft Ajax natuurlijk nog geen topduel gespeeld, ben benieuwd hoe ze het tegen Feyenoord gaan doen over 1,5 week en daarna tegen PSV en Twente.

Ik krijg heel erg 2001/02-vibes van dit Ajax. Ook toen de jaren ervoor dramatisch, in 2001-02 nog steeds niet stabiel, maar wel de wedstrijden winnend en vervolgens in mei 2002 met de schaal in handen.
 

JMD

Well-known member
Een paar (minder) mooie series zijn er inmiddels bezig in de eredivisie:
Feyenoord is al 28 duels ongeslagen, PSV 16 en FC Utrecht 9. PSV won haar laatste 10 duels, FC Utrecht haar laatste 6 (clubrecord).
Almere wacht al 20 duels op een zege, RKC al 11.
In eigen huis zijn er 4 ploegen al 10 of meer duels ongeslagen: Ajax (17), Feyenoord (13), PSV (31) en FC Twente (10). Almere (12) en RKC (9) wachten al heel lang juist op een thuiszege.
Voor uitsupporters van Almere (10) en PEC Zwolle (11) is het al lang wachten op drie punten meenemen in de tas naar huis. Feyenoordsupporters wachten juist al 17 duels op een vreemd stadion verlaten met een nederlaag. De supporters van PSV (8) en FC Utrecht (7) hebben ook al lang geen vreemd stadion meer verlaten zonder minstens een punt te kunnen vieren.
 

Batigoal

Well-known member
Heerenveen inmiddels op plek 16. Hoe hangt de vlag er bij @PES5? Nog steeds vertrouwen in de aanvallende speelstijl van vPersie of zal hij toch concessies moeten doen?
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Ik heb er nog steeds vertrouwen in. 3 pnt achter het linkerrijtje. Stand vertekent met dit zware programma, al baren de laatste drie duels ook wel zorgen. Het zit ook niet echt mee. Gister na één helft 16 balcontacten in de vijandelijke 16 en NEC eentje; maar die maken wel een goal. Probleem is alleen dat er steeds meer druk op komt en een jonge ploeg gaat daar niet beter van spelen. Toch heb ik tot nu toe 7 helften prachtig spel gezien in de 4 thuisduels. Het wil alleen uit nog niet vlotten.
 

Jacco

Well-known member
Pfff...de meeste aandacht bij RKC-Twente ging uit naar de emotionele minuut stilte voor het overlijden van Neeskens.
Ook wat aandacht voor het negatieve record dat RKC zou krijgen als ze zouden verliezen.
Voor de rest gebeurde er niet heel veel. Te weinig voor Twente en eindigde dit in 2-2.
Het lijkt onderschatting. Erg jammer.
 

Abubakari

Well-known member
Pfff...de meeste aandacht bij RKC-Twente ging uit naar de emotionele minuut stilte voor het overlijden van Neeskens.
Ook wat aandacht voor het negatieve record dat RKC zou krijgen als ze zouden verliezen.
Voor de rest gebeurde er niet heel veel. Te weinig voor Twente en eindigde dit in 2-2.
Het lijkt onderschatting. Erg jammer.
RKC verloor wel vaak maar met 1 goal verschil, dus dan zou je zeggen dat het dubbeltje ook een keer hun kant op moet vallen.
 
Dat is ook echt een vreselijke jankmuil. Binnen, maar dus ook buiten het veld
Ow vertel! Ik vind het een vriendelijk persoon.

Ik snap wel dat je zuur bent na een onterechte nederlaag. En als ik het zo hoor zeker na een zeer goedkope strafschop (ik zat aan de andere kant van het stadion, dus zelf niet goed gezien). Een punt was zeker verdiend geweest voor Heracles.
 

erka

Well-known member
De mannetjes zijn een paar wedstrijden in de Eredivisie onderweg en direct begint dat ongedisciplineerde gedrag weer.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Ow vertel! Ik vind het een vriendelijk persoon.

Ik snap wel dat je zuur bent na een onterechte nederlaag. En als ik het zo hoor zeker na een zeer goedkope strafschop (ik zat aan de andere kant van het stadion, dus zelf niet goed gezien). Een punt was zeker verdiend geweest voor Heracles.
Omdat zowel in het schakelkanaal destijds als in alle duels waar Heerenveen Engels tegenkwam, hij mij opviel bij irritant gedrag richting tegenstanders en arbitrage.
 
Omdat zowel in het schakelkanaal destijds als in alle duels waar Heerenveen Engels tegenkwam, hij mij opviel bij irritant gedrag richting tegenstanders en arbitrage.
Hij zal irritant in het veld zijn, maar een speler die dan fijn om in je team te hebben en vervelend om tegen te spelen. Voor mij is het geen uitgesproken basisspeler, maar werkt kei- en keihard. Is dit seizoen tot nog toe ook belangrijk voor het team.

Ik heb hem buiten het veld een paar keer kort gesproken en komt dan over als een net, beschaafd persoon.
 
Bovenaan