Eredivisie ronde 5

Abubakari

Well-known member
Het ergste vind ik nog dat ik 8 punten misloop in de VK League door de goal van Brouwers.
Grapjas.

Ik was ook in de Euroborg (in het enthousiasme na Groningen-Roda op maandag gelijk een seizoenkaart gekocht, nog geen spijt van), Groningen bleef veel te lang volharden in breivoetbal, pas na een uur het eerste schot, tegen AZ ook maar 1 schot in de hele wedstrijd. Ga je wat opportunistischer spelen, komen er opeens wel kansen, gaat het publiek cq het hele stadion achter de ploeg staan en pak je zowaar zelfs nog een punt. Slechte dag van en voor Postema, verprutste weer een kans met zijn dramatische aanname, dat is gewoon een kkd spits, en zijn invaller scoort twee hele beste goals. Leuk avondje in de Eurborg, had ik niet meer verwacht na de 0-2. Hopelijk gaat Groningen wat opportunisme koppelen aan het verzorgde voetbal, krijg je veel leukere wedstrijden.
 

erka

Well-known member
Ja eens wb Postema. Harde werker met bereconditie maar technisch en qua handelingssnelheid komt hij echt wel tekort. Dat breivoetbal, Sja je hebt ook een tegenstander. Ga je in 1e helft al direct zo spelen loop je in het mes en ben je tweede helft kapot. Nu zag je weer dat de conditie van Groningen zo goed is dat Feyenoord het in de slotfase niet meer kon belopen.

Het gaat dikke prima. 5x gespeeld waaronder AZ en Feyenoord en nog ongeslagen.
 

erka

Well-known member
Trouwens, Groningen is inmiddels al 20 competitiewedstrijden ongeslagen (5x Ere en 15x KKD). Dat is een clubrecord. Laatste nederlaag was tegen Dordrecht. Dat voelt alweer als een eeuwigheid geleden, maar toch was dat nog maar in februari van dit jaar.
Toch grappig dat het zo kan kantelen na dat volledig mislukte eerste halfjaar van vorig seizoen.
 

Abubakari

Well-known member
Dat breivoetbal, Sja je hebt ook een tegenstander. Ga je in 1e helft al direct zo spelen loop je in het mes en ben je tweede helft kapot. Nu zag je weer dat de conditie van Groningen zo goed is dat Feyenoord het in de slotfase niet meer kon belopen.
Voer het dan iets minder vervdoor en probeer het zo te doen dat je op een gegeven moment gaat schieten. Want zowel tegen AZ als Feyenoord heb je genoeg balbezit maar kom je (tegen Feyenoord lange tijd) niet of nauwelijks tot een kans omdat je maar blijft zoeken ipv gewoon eens te schieten.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
AZ - Heerenveen 9-1, maar op vi.nl staat nu: Willem II legt RKC op de slachtbank. Staat 3-0...
 

JMD

Well-known member
Dat zijn ongetwijfeld dezelfde supporters die klagen dat ze niet meer naar Rotterdam mogen voor de Klassieker enz... Door dit tuig (dat bij alle clubs zit) is politie nodig. Helaas tonen ze direct aan waarom dat nodig blijft bij een aantal duels. Zelfs zonder tegenstander in de buurt slopen ze nog in hun eigen stad.
 
Bovenaan