Eredivisie ronde 32

Eredivisie ronde 32

• Totaal aantal stemmers
    7

JMD

Well-known member
In de tweede seizoenshelft is het team geen team meer.

Klopt. Maar wat is er dan in hemelsnaam gebeurd in Qatar??? Dat was zo'n 'fantastisch trainingskamp, met fantastische sfeer', maar daarna is elk teamgevoel weg.

stc

Well-known member
Klopt. Maar wat is er dan in hemelsnaam gebeurd in Qatar??? Dat was zo'n 'fantastisch trainingskamp, met fantastische sfeer', maar daarna is elk teamgevoel weg.

Misschien dat teveel spelers met andere zaken bezig zijn, zoals een transfer. PSV mist daarnaast een leider op het veld, die het elftal leidt gedurende de wedstrijd. Te vaak moet v Bommel de rust gebruiken om de mannen op scherp te zetten en het elftal anders neer te zetten.

JMD

Well-known member
Pas de 3e keer in 2019 dat PSV in een uitduel op voorsprong komt. In Emmen werd het nog 2-2, in Venlo bleef het 0-1.

En nu doordrukken!!!

stc

Well-known member
Precies zoals het in 2019 al continu geweest is van PSV-kant. Kan me geen goede helft herinneren in 2019... (terwijl ik er van de eerste helft van het seizoen zat kan herinneren)
Het spelplezier en de drive zijn ook totaal weg.

Bij thuiswedstrijden zijn er vaak discussies op de tribune waarom PSV zo speelt. Ook is er vaak commentaar het hele elftal, omdat het te vaak fout gaat (bv simpele pases over 2 meter gaan fout.)

JMD

Well-known member
Als Ajax de beker wint (wat niet onlogisch is) dan gaat nummer 4 ook rechtstreeks Europa in. AZ en Utrecht komen daar nog voor in aanmerking, en laten die nu net de volgende speelronde tegen Ajax en PSV spelen. Utrecht moet winnen in Amsterdam om nog een kans te houden op plek 4...

JMD

Well-known member
Bij thuiswedstrijden zijn er vaak discussies op de tribune waarom PSV zo speelt. Ook is er vaak commentaar het hele elftal, omdat het te vaak fout gaat (bv simpele pases over 2 meter gaan fout.)
Precies.

Maar waarom dan niet een ander spelsysteem, of eens bv totaal andere spelers opstellen. Bij Jong PSV loopt ook zat kwaliteit rond. En waar is bv Ihattaren gebleven, en waarom Gakpo alleen maar laten invallen, net als Guti? Daar zit flink meer drive in.

stc

Well-known member
Er is nog 60 minuten... ;)
Maar dit is wel lekker ja. (voor mij dan)
Overigens moet Malen die bal eigenlijk breedleggen, dan is het zeker 0-1. Nu kan de bal ook zomaar gestopt worden (keeper was ook dichtbij).

PSV kennende zakken ze nu in om te gaan counteren.

JMD

Well-known member
Hoppa, 0-2.

En ook mooi voor de Willem II-supporters die 'Lozano hoerenjong' zingen... :p

Batigoal

Well-known member
Er is nog 60 minuten... ;)
Maar dit is wel lekker ja. (voor mij dan)
Overigens moet Malen die bal eigenlijk breedleggen, dan is het zeker 0-1. Nu kan de bal ook zomaar gestopt worden (keeper was ook dichtbij).

Prima actie van Malen. Zou zeggen eindelijk iemand met een individuele actie.

JMD

Well-known member
De Jong raakt hem volgens mij niet eens... Slecht verdedigd ja, maar wat doet de keeper daar? Of je komt uit en dan heb je de bal, of je blijft staan...

stc

Well-known member
Precies.

Maar waarom dan niet een ander spelsysteem, of eens bv totaal andere spelers opstellen. Bij Jong PSV loopt ook zat kwaliteit rond. En waar is bv Ihattaren gebleven, en waarom Gakpo alleen maar laten invallen, net als Guti? Daar zit flink meer drive in.

Vergeet niet dat Ihattaran pas 17 is. Heb hem thuis mindere wedstrijden zien spelen.

JMD

Well-known member
Prima actie van Malen. Zou zeggen eindelijk iemand met een individuele actie.

De actie zelf ervoor was heel goed ja, maar hij had hem echt breed moeten leggen. :p

En ik zou graag Malen idd eens op de plek van Lozano of Bergwijn willen zien, want hij maakt wel acties.

Hier moet PSV het beter uitspelen, maar Lozano wil zelf schieten, afleggen op Dumfries is een 1 op 1 situatie met de keeper.

JMD

Well-known member
Neem aan dat Willem II die bekerfinale met net zoveel inzet als vandaag gaat spelen.

Heel vreemd idd. Want als ze vandaag niet winnen (en daar ziet het voorlopig wel naar uit) kan Grunn maandag over de Tilburgers heen en staat Willem II 9e. Dat betekent bij bekerfinaleverlies geen PO-plek/

Bovenaan