Eredivisie ronde 31

Abubakari

Well-known member
Geen idee waarom, maar het begint deze week al op woensdag…
Ajax won dit seizoen pas 4 of 5 keer uit en speelt vaak gelijk dus ik ga er vanuit dat ze de laatste op papier makkelijke wedstrijd verkloten en dat we er straks na 34 wedstrijden alleen figuurlijk klaar mee zijn.IMG_5394.jpeg

Jacco

Well-known member
Afgelopen weekend miste ESPN twee wedstrijddagen, dat moet nu worden goedgemaakt.

Vrijdag gen wedstrijd, dat zal met de KKD te maken hebben?

Dat geldt dan ook voor andere interlandweekenden en de zomer- en winterstop.
Het is gewoon voor de commercie om een speelronde zover mogelijk uit te rekken.

ALenstra

Well-known member
Mogelijk dat door de koningsdagfeesten op zondagavond niet veel politie beschikbaar is op zondag. En dat ze vrijdag vrij willen houden omdat op die dag de laatste speeldag van de KKD is.

Bernardo

Well-known member

Waarom Eredivisie-duels doordeweeks?​

De reden dat de speelronde deels doordeweeks en deels in het weekend is, heeft hoofdzakelijk te maken met koningsnacht. Die vindt plaats in de nacht van zondag op maandag. Om alles in goede banen te leiden, hebben veel gemeentes hun volledige politiecapaciteit nodig. Ook in de voorbereidingen.

De KNVB is in gesprek gegaan met de clubs en gemeentes. Sommige clubs hadden voldoende politie-inzet beschikbaar om wedstrijden op zaterdag of zelfs op zondag te laten plaatsvinden. Er zijn ook gemeentes die hun agenten goed konden gebruiken in het weekend, waardoor is besloten om de Eredivisie-duels al op woensdag en donderdag te laten spelen.

JMD

Well-known member
Alsof er voor GAE-AZ een peloton politie nodig is.

Bizar dat die donderdag alweer moeten spelen.
Vorig jaar moesten de Eagles volgens mij ook al weer zo snel spelen na hun bekerwinst.
Ja, dit schema wordt in januari gemaakt, dan weet men natuurlijk nog niet wie er in de bekerfinale spelen, maar imo zouden de bekerfinalisten allebei niet voor vrijdag hoeven te spelen.

Joost

Well-known member
In de beslissende fase van de kampioenschap met het meestal lekkere weer in april vind ik zo'n midweekse ronde eigenlijk wel lekker.

JMD

Well-known member
In de beslissende fase van de kampioenschap met het meestal lekkere weer in april vind ik zo'n midweekse ronde eigenlijk wel lekker.
Het is natuurlijk strikt gesproken geen midweekse ronde… maar mee eens hoor, liever nu extra duels dan in januari

Jacco

Well-known member
Zijn strikt genomen geen extra duels, maar verschoven duels die niet in het weekend plaats vinden.
Ben benieuwd welke ploeg ze volgend jaar op donderdag inplannen. Dat is een geheide bekerfinalist.

• Leuk
Waarderingen: JMD
Bovenaan