Eredivisie ronde 3

Wat gebeurd er deze ronde?

  • Mvogo doet weer een Grandelletje

    Stemmen: 5 35,7%
  • Berghuis mag weer een penalty nemen

    Stemmen: 5 35,7%
  • ADO maakt een doelpunt

    Stemmen: 2 14,3%
  • Vitesse wint in de Arena

    Stemmen: 2 14,3%
  • Ajax houd de nul

    Stemmen: 2 14,3%
  • Heerenveen staat nog een weekje bovenaam

    Stemmen: 6 42,9%
  • Robben kan weer eens meedoen

    Stemmen: 2 14,3%
  • Hups Heracles

    Stemmen: 3 21,4%
  • Robben maakt een hattrick tegen Twente

    Stemmen: 1 7,1%

  • Totaal aantal stemmers
    14

Joost

Well-known member
Wat heeft Blom en de VAR tegen VVV? Een penalty die buiten de 16 is en twee rode kaarten waar geel meer dan genoeg zou zijn geweest.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Wat heeft Blom en de VAR tegen VVV? Een penalty die buiten de 16 is en twee rode kaarten waar geel meer dan genoeg zou zijn geweest.
Dat jij dit typt, sterkt mij alleen maar meer in het feit dat dit gewoon lompe en onnozele overtredingen waren. En Van Crooy ontsnapte ook nog

VVV was een half uur lang goed bezig, maar daarna net zo vervelend als vorig jaar. Jammer, want er lopen best leuke spelers rond.

Zelf vooral na rust gewoon heel matig. Je ziet dat je dan ervaring en slimheid mist. Veel verkeerde keuzes en slordige acties, waardoor VVV hoop kon houden. Je had zeker aan je doelsaldo moeten werken.

Toch is 9 uit 3 geweldig. Evenaring van beste seizoensstart uit 97.
 

Joost

Well-known member
Aan het doelsaldo willen werken terwijl je ter nauwernood van 9 man wint middels een onterecht penalty.

Ik snap dat je in de wolken bent na 9 uit 3 maar sla je wel heel erg door.
 

Maasveld

Well-known member
Wat heeft Blom en de VAR tegen VVV? Een penalty die buiten de 16 is en twee rode kaarten waar geel meer dan genoeg zou zijn geweest.
Mwaoh, het waren vooral veel twijfelgevallen die toevallig allemaal in het nadeel van VVV uitvielen. Penalty was niet overduidelijk erbuiten, dus geen overruling. Tackle Floranus was niet overduidelijk rood, dus geen overruling. Tackle Pachonik was niet overduidelijk geel (wellicht met Floranus in het achterhoofd wel, maar m.i. moet je dat niet meewegen), dus geen overruling. Actie Janssen was niet overduidelijk geel, dus geen overruling. Enige grote fout van Blom was het niet geel geven aan van der Heide, maar daar mag de VAR dus niet overrulen.

Maar goed, een hoopvol eerste half uur, waarbij we best goed voor de dag kwamen. Verder vond ik de spelopvatting na de rode kaarten ook wel hoopgevend. Niet met alle macht tegenhouden, maar ook wel enigszins toch wat proberen te creëren. Als ik kijk naar de concurrentie denk ik dat we er niet verkeerd opstaan. We missen alleen nog een creatieve middenvelder, als daar nog een fatsoenlijk geval van komt moet de 15de plaats wel mogelijk, zijn.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Even zonder flauwekul... we gaan hier nu dus die twee rode kaarten voor VVV ontkrachten? Ik denk dat beide heren tot november geen minuut mogen spelen, oftewel beide 4 + 1 voorwaardelijk. Ik snap best dat ik de schijn tegen heb als Heerenveen fan, maar die rode kaarten waren toch zeer en dan ook zeer terecht. Die tweede, Veerman kan zo'n beetje alles breken daar in zijn knie/scheenbeen. Dat was een grapje van miljoenen geweest he...

Nee, van Joost weten we het, en van Maasveld snap ik het, maar @Kralinger ? Serieus?
 

Maasveld

Well-known member
Even zonder flauwekul... we gaan hier nu dus die twee rode kaarten voor VVV ontkrachten? Ik denk dat beide heren tot november geen minuut mogen spelen, oftewel beide 4 + 1 voorwaardelijk. Ik snap best dat ik de schijn tegen heb als Heerenveen fan, maar die rode kaarten waren toch zeer en dan ook zeer terecht. Die tweede, Veerman kan zo'n beetje alles breken daar in zijn knie/scheenbeen. Dat was een grapje van miljoenen geweest he...

Nee, van Joost weten we het, en van Maasveld snap ik het, maar @Kralinger ? Serieus?
Hoho, ik ontkracht helemaal niets.
 

SanMark.

Well-known member
Die tweede rode kaart was overdreven.

Door al die herhalingen lijkt het ook allemaal veel erger.
 

Abubakari

Well-known member
Zo zo meneertje gaat even flink doen met z’n ADO?
Ik heb zojuist min gezicht geel-zwart geschminkt om de Ernemmers te steunen.

Sorry Eef de Kip en Batigoal, maar het is toch écht de schuldvan Abu dat ik tot deze actie ben over gegaan.
Ik hoop dat die schmink er nooit meer af wil.
Wat een smerige kutschoppploeg dat VVV.

TBS'ers met weekendverlof
Die tweede rode kaart was belachelijk, daar was vriend en vijand en Veerman het over eens.
Prima combinatie weer tussen Kudus en Antony, de twee beste spelers op het veld.
Noem ik Mazraoui nog even.

Al bijna anderhalve wedstrijd met 10 man en nog steeds geen puntverlies. Knap hoor.
Erg leuke wedstrijd ook, Vitesse kwam om te voetballen en dat kunnen ze. Al was de pijp volgens mij in het laatste kwart een beetje leeg, toen werden ze niet vaak meer gevaarlijk.
 

SuikerBrood

Well-known member
Die eerste rode kaart natuurlijk zeer terecht. Die tweede wat ongelukkig.

Verder een redelijk VVV gezien en een matig Heerenveen. Niet heel veel kansen weggegeven verder.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Even zonder flauwekul... we gaan hier nu dus die twee rode kaarten voor VVV ontkrachten? Ik denk dat beide heren tot november geen minuut mogen spelen, oftewel beide 4 + 1 voorwaardelijk. Ik snap best dat ik de schijn tegen heb als Heerenveen fan, maar die rode kaarten waren toch zeer en dan ook zeer terecht. Die tweede, Veerman kan zo'n beetje alles breken daar in zijn knie/scheenbeen. Dat was een grapje van miljoenen geweest he...

Nee, van Joost weten we het, en van Maasveld snap ik het, maar @Kralinger ? Serieus?
Die tweede rode kaart zat 0 opzet in, het was wat ongelukkig maar zeker niet gemeen. Geel was op zijn plaats geweest daar. Ik ben ook niet de enige die er zo over denkt.
 

stc

Well-known member
Over die 2de rode kaart voor VVV kan je discussiëren. Ik had eerder geel gegeven. De andere rode kaarten gisteren vond ik gisteren allemaal terecht (ook de rode kaart voor Alvares).
 

Abubakari

Well-known member
Over die 2de rode kaart voor VVV kan je discussiëren. Ik had eerder geel gegeven. De andere rode kaarten gisteren vond ik gisteren allemaal terecht (ook de rode kaart voor Alvares).
Waar die rood voor kreeg was onzin, maar eerder maakte hij wel een overtreding waar je rood voor kunt geven, maar dan doet de VAR niks om dan bij iets waar zo te zien geen opzet bij zit wel op de VAR knop te drukken.
Ik word wel eens moe van die var, maar ik zag deze week een terugblik op het Ajax seizoen 2010/11 en als je dan arbitrale missers voorbij ziet komen... Maar nu schieten ze een beetje door, 4 minuten kijken of iets 1 millimeter buitenspel is lijkt mij niet de bedoeling.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Waar die rood voor kreeg was onzin, maar eerder maakte hij wel een overtreding waar je rood voor kunt geven, maar dan doet de VAR niks om dan bij iets waar zo te zien geen opzet bij zit wel op de VAR knop te drukken.
Ik word wel eens moe van die var, maar ik zag deze week een terugblik op het Ajax seizoen 2010/11 en als je dan arbitrale missers voorbij ziet komen... Maar nu schieten ze een beetje door, 4 minuten kijken of iets 1 millimeter buitenspel is lijkt mij niet de bedoeling.

Het geval Alvaras laat duidelijk zien dat de VAR te ver doorschiet. De VAR moet volgens de regels alleen optreden bij een duidelijke fout van de scheidsrechter. Deze rode kaart was op zijn minst discutabel, dus hem niet geven was geen duidelijke fout. Dan moet je dus ook niet ingrijpen.
 

Batigoal

Well-known member
Noem ik Mazraoui nog even.

De oude Mazza is weer terug. Het is veelzeggend dat het sportief niet erg is dat Dest vertrekt. In het interview na afloop bleek ook dat hij zich wel lekker voelt en gewoon bij Ajax wil blijven.

Bij Vitesse is Tannane echt heel goed, alleen fysiek is hij niet top. Naast dat hij een paar kilo te zwaar lijkt loopt hij om de haverklap te hinken of trekkebenen.
 
Bovenaan