Eredivisie ronde 27

Abubakari

Well-known member
Dan zit je niet in de Euroborg…
Het is dat ik een eredivisie debutant bij me had, de kleinzoon van mijn broer ging met mij naar zijn eerste eredivisiewedstrijd. Anders had ik deze overgeslagen, Buijs is ookvooral verdedigen en Groningen kan ook veel beter verdedigen dan aanvallen. Was te zien, dramawedstrijd. Maar wel leuk om een desondanks zeer enthousiaste 11 jarige mee te hebben die zijn ogen uit zat te kijken. “Normaal zie ik deze spelers in Studio Sport, nu zie ik ze in het echt” sprak hij met groot ontzag. Maar verder was het weer pover all over the place.

En wat heb ik mij groen geel en paars geërgerd aan de mannen die een paar stoelen verderop zaten. Omdat er vrijwel nooit kaarten zijn op de rij waar ik zit, maar nu een keer een plekje een paar stoelen van mijn plek vandaan vrij was, dat kaartje gekocht. Dat een paar mensen 1 plekje op moeten schuiven om ervoor te zorgen dat dat jochie dan naast mij kon zitten, verwachtte ik geen probleem mee. Jongens naast mij vonden het prima, maar drie oude klootzakken wilden niet een plekje opschuiven. De ene zegt tegen de andere die na enig aandringen mijnerzijds dan zuchtend en steunend een stoel opschuift “ik blief op mien plek zitt’n hoor”. Pas toen andere mensen op de rij achter ons ook zeiden dat ie normaal moest doen en even een plek op moest schuiven ging ie met en kop als een oorwurm een plek verder zitten. Nota bene duidelijk de reden uitgelegd en vriendelijk gevraagd, al werd ik al wat pissig toen die paardenlul stug bleef zitten.
Godsamme, ettelijke keren meegemaakt /gevraagd of ik een plekkie (of 2) op kon schuiven zodat mensen bij elkaar konden zitten, uiteraard nooit een probleem van gemaakt, heb ik net weer een of andere stugge klotenklapper. Wat een lul.

Laatst bewerkt:

Abubakari

Well-known member
Taylor op de paal en aan de andere kant 0-1. Het zit er niet meer in. Volgende week ook onderuit en we kunnen ons focussen op plek 2 helaas.

Nou nog verliezen van PSV en Utrecht en we worden keurig 2e.
Het vorige seizoen heeft er wel in gehakt he?😀

Ik verbaas me toch over dat je best full power vooruit kan voetballen en kansen gaat creëren als het moet, maar verder vooral reactievoetbal blijft spelen. Tegen Feyenoord kwam je er mee weg, vandaag niet. Iets meer lef tonen (of veel meer) zou het spel zeer ten goede komen. Dan win je wat vaker met 4-2 of 3-1 ipv met 1-0 of 2-0.
Maar geef je tegenstanders niet telkens de kans lekker in de wedstrijd te komen. Elke keer de eerste fase na rust de tegenstander lokken en dan zelf wilen counteren, het pakte tegen Feyenoord al beroerd uit waarbij je je initiatief twintig minuten volledig uit handen geeft om na de 1-1 opeens weer naar voren te spelen en kansen te creëren. Vandaag eas min of meer hetzelfde.

Higler is genoeg over gezegd, dramascheids. Elke keer dat ik hem bezig zie.

Jacco

Well-known member
Nadat Farioli mijn donderdagavond heeft verpest door een fantasie-elftal op te stellen, krijgt hij vandaag helaas niet de deksel helemaal op zijn neus.
Hij moedigde Higler met succes aan om een ontrechte tweede gele kaart te geven.
Hopelijk krijgt Nederland geen Italiaanse kampioen.

Bovenaan