Eredivisie ronde 16

JMD

Well-known member
Qua punten in eredivisie niet zo heel veel verschil. Europees wel groot verschil.
Maar Priske lag toen compleet onder vuur. Van Persie wordt door de media nog steeds beschouwd als het 7e wereldwonder op trainersgebied

Priske was een allochtoon en die mogen in Nederland natuurlijk geen trainer zijn, want buitenlanders hebben geen verstand van voetbal.
Jep...

Ik zou Ajax ook aanraden even na te denken voordat ze een buitenlandse trainer aanstellen, want die worden bij de eerste verkeerd gelaten scheet in de voorbereiding direct al afgefikt.

Batigoal

Well-known member
Heerlijke overwinning dit!! Wat een spanning en we stonden flink onder druk. Toch niet zo gek veel kansen van Feyenoord en wij gingen nogal slordig mee om met onze kansen. Maar dan na de bal van Mokio kwam er wel effe flink wat los. Deze is lekker hoor.

• Leuk
Waarderingen: JMD

JMD

Well-known member
Utrecht laat maar weer eens punten liggen, nu in Breda.

Onderin is het ook heel spannend, volgende week behalve al die toppers bovenin ook een degradatiekraker: NAC - Telstar

Eef de Kip

Well-known member
Welja, wij in de overdrijvingstand nog wel.
Ik zag het interview net nog even terug maar ik vond het wel erg zuur zeg, en overdreven.

• Leuk

Eef de Kip

Well-known member
Tuurlijk. En dan die lulkoek dat als een ploeg niet aanvallend speelt je dus nooit van een topper kunt spreken, wat laat je je kennen zeg.

• Leuk

Abubakari

Well-known member
Tuurlijk. En dan die lulkoek dat als een ploeg niet aanvallend speelt je dus nooit van een topper kunt spreken, wat laat je je kennen zeg.
In de Serie A is dus heel erg lang nooit een topwedstrijd gespeeld.
Eigenzinnige mensen zeggen wel eens rare dingen, daar was dit (dat dit geen topwedstrijd was, topwedstrijden zijn volgens van Persie wedstrijden tussen ploegen die aanvallend spelen. Wat een naïviteit) een goed voorbeeld van. Verbaasde me ook wel over de Feyenoorders na afloop die vonden dat ze best wel een goeie wedstrijd hadden gespeeld.
Ze hadden vooral geen idee, 1 schot op doel (Ajax had er 7) omdat ze niet wisten hoe ze er door moesten komen. Paar kansen, maar de meeste en de beste waren duidelijk voor Ajax. Tactisch afgetroefd worden Fred "Farioli"Grim, dan ga je als van Persie zijnde schijnbaar rare dingen zeggen.

Ben wel verrast dat Grim het voor elkaar heeft gekregen dat Ajax weer wedstrijden wint. Zegt ook veel over onbenul Heitinga. Belachelijk dat ie zo lang door mocht modderen. Ik blijf er bij dat er nog heel veel voor verbetering vatbaar is bij Ajax, maar je ziet ook weer glimpjes van wat Ajax is. Jochies als Steur, Bouwman en als invaller, maar ook pas 17 en gewoon een groot talent, Mokio die hun kans grijpen, en dan vooral de eerste twee want Mokio speelde niet zo heel lang. Wel een opluchting na al dat geploeter eindelijk weer wat positiviteit rond Ajax.
En sowieso verveelt winnen van Feyenoord nooit.
En wat lekker voor Klaassen. Hoge gunfactor, mooie goal. En of Rosa een beetje voorzichtiger wil zijn.

erka

Well-known member
Willem van Hanegem stond steeds net in de keuken toen Feyenoord volgens Van Persie kansen kreeg :ROFLMAO:
Hij laat weinig heel van Van Persie.

JMD

Well-known member
Mooie analyse, en laat ook zien wat voor BS die XG af en toe levert...
(en ook opvallend dus dat de kwaliteit van de speler er niet in wordt meegenomen, want of je mij of Messi op doel laat schieten, dat scheelt wel een slok of 10 op een borrel...)

JMD

Well-known member
Willem van Hanegem stond steeds net in de keuken toen Feyenoord volgens Van Persie kansen kreeg :ROFLMAO:
Hij laat weinig heel van Van Persie.
Martijn Krabbendam (Feyenoord-watcher VI) verbaast zich ook over hoe gelaten men is bij Feyenoord terwijl ze 7 van de laatste 10 duels verliezen. Dat hoort volgens hem niet bij een topclub.

Jacco

Well-known member
Volgende week komt ook Twente nog op bezoek in de Kuip...

Dat geluk heeft Feyenoord dan.
Twente is dit seizoen de ideale tegenstander voor een topploeg uit vorm.
Het is misschien al even geleden, maar PSV begon dit seizoen erg stroef. De uitwedstrijd tegen Twente was zo'n beetje de eerste die ze probleemloos wonnen.
Twente trof Ajax ook zo'n beetje op het dieptepunt, maar toen draaide Ajax in 10 minuten een 1-0 achterstand om en werd het ontslag van Heitinga een week uitgesteld.

Bovenaan