Eredivisie ronde 11

Eredivisie ronde 11


  • Totaal aantal stemmers
    11
  • Opiniepeiling gesloten .

JMD

Well-known member
Sinds die 10-0 heeft Feyenoord relatief vaak punten gepakt tegen PSV
Onzin. Vanaf 1986 tot 2010 won PSV 3x in de Kuip, in de 9 seizoenen daarna won PSV "al" 2x. Maar blijf vooral in het sprookje geloven dat als het 'slechts' 9-0 was gebleven dat PSV dan wel even gewonnen had in de Kuip. We verloren dat seizoen uit bij NAC, Feyenoord en Twente en wisten 'slechts' 8 uitduels te winnen, de laatste 5 uitduels wonnen we er maar 1, dus ook zonder die 10-0 was dat echt geen 1-2-3-tje geweest. Zelfs in PSV's topseizoen (1987-1988) verloren we daar, en is het andere excellente seizoen (2004-2005) wonnen we daar niet, laat staan met een team onder leiding van Rutten, teams die (zoals jullie ook weten uit 2014-2015) slecht presteren als het voorjaar begint.

Inmiddels weten bijna alleen de Feyenoorders nog dat PSV op die aprildag onderuit ging in de Kuip. Die 10-0 van de oktober ervoor weet heel voetbalminnend Nederland nog.
 

JMD

Well-known member
Staat mij wel bij de terugwedstrijd toch een behoorlijke domper voor PSV was, maar ik weet niet of je ergens nog ranglijsten per speelronde kan terugvinden.
Kicker.de.

En dan via internationaler fussball, Niederlande en dan het seizoen aanklikken. Tot het eeuwwisselingseizoen kan je per speelronde terugkijken in NL.

O, tuurlijk was het een domper, dat zal geen PSV-er ontkennen. Maar die nederlaag had 0,niks met die 10-0 te maken. Voor jou speciaal dan even het lijstje Feyenoord - PSV's van na de eeuwwisseling: 1-0, 1-2, 0-0, 3-1, 1-3, 3-3, 1-0, 1-1, 0-1, 1-0, 1-3, 3-1, 2-0, 2-1, 3-1, 2-1, 0-2, 2-1, 1-3, 2-1.
Had die bewuste Feyenoord - PSV nou een 7-0 opgeleverd, ja, dan had ik je helemaal gelijk gegeven en was het 'wraak voor die 10-0'. Maar die 3-1 van 2011 misstaat niet tussen de andere uitslagen, PSV ging wel vaker met die cijfers onderuit in de Kuip.
 

erka

Well-known member

Er is een v??l betere:

www.voetbal.com
(of www.worldfootball.com in het Engels)

En dan via Andere landen het land selecteren, dan Archief en Uitslagen

https://www.voetbal.com/wedstrijdgegevens/ned-eredivisie-2010-2011-spieltag/10/

Enzovoorts. Voor alle seizoenen en voor vele Europese competities is de stand na elke speelronde terug te vinden, vaak vanaf het begin. De grote landen zitten er vanaf het begin in (oa Engeland, Schotland, Duitsland, Itali?, Frankrijk, Nederland dus ook)
 

JMD

Well-known member
Er is een v??l betere:

www.voetbal.com
(of www.worldfootball.com in het Engels)

En dan via Andere landen het land selecteren, dan Archief en Uitslagen

https://www.voetbal.com/wedstrijdgegevens/ned-eredivisie-2010-2011-spieltag/10/

Enzovoorts. Voor alle seizoenen en voor vele Europese competities is de stand na elke speelronde terug te vinden, vaak vanaf het begin. De grote landen zitten er vanaf het begin in (oa Engeland, Schotland, Duitsland, Itali?, Frankrijk, Nederland dus ook)

Verdorie erka, doe dat nou niet. Ben ik zo meteen weer een heel weekend kwijt aan zo'n website doorspitten... In dit soort sites kan ik me zo verliezen...
 

De Groene Scout

Well-known member
Garcia Garcia heeft het lastig na een serie nederlagen. Beetje zoekende naar de ideale 11. Vandaag gekozen voor een vooral voetballende ploeg, dat vind ik dan wel weer dapper. Brama en Beijen op de bank. Zo meteen de kans op de ommekeer. Zo gaan we het doen:

Drommel
Verdonk / Schenk / Busquets / Latibeaudiere
Espina / Roemeratoe / Seaehi
Zekhnini / Vuckic / Aitor
 

De Groene Scout

Well-known member
Weinig van meegekregen gisteren (had een verjaardag), maar de broodnodige 3-punter is binnen. Weer even wat meer lucht. :duim:
 

Batigoal

Well-known member
Waarom greep de scheids/VAR wel in bij de eerste keer penalty toen Telgenkamp van zijn lijn was en niet bij de tweede keer toen hij nog eerder van zijn lijn sprong?
 
Bovenaan